stuurbekrachting begint een beetje moe te worden

Restauratie projecten

stuurbekrachting begint een beetje moe te worden

Berichtdoor georgeskawa » wo 22 jun 2011, 10:54

hallo luitjes,

laatste keer dat ik de QP III uit de schuur haalde deed de stuurbekrachtiging wel heel moeilijk, piepen en kreunen en hij werkte met intervallen (tja, hoe moet je dat anders uitleggen, ik kan toch niet na de woorden 'piepen en kreunen' er ook nog even zonder te verpinken bijvertellen dat het ook nog eens met 'schokjes' gepaard ging).
Anyway, het zal wel de pomp van de stuurbekrachtiging zijn de langzaam maar zeker de geest, eenmaal op temperatuur ( dus dan zijn we al bijna 't land uit voordat ie warm is) deed hij 't wel goed. En dan nu de vraag, moet ik de pomp vervangen of kun je daar aan werken ?
bedankt alvast voor de overrompeling aan replies en goede adviezen,
fijne groetjes, Georges
georgeskawa

Re: stuurbekrachting begint een beetje moe te worden

Berichtdoor Maarten Zwart » wo 22 jun 2011, 15:07

Staat de snaar niet te slap?

Ik heb hetzelfde met de mijne, bij rijden alles ok met de stuurbekrachtiging, bij stilstand piepen en bij koude motor een beetje schokkend reageren. Bij mij komt het doordat de snaar minder strak staat (denk ik)
Maarten Zwart

Berichtdoor georgeskawa » wo 22 jun 2011, 15:42

keb begin augustus een afspraak bij de garage voor een kleine beurt ( met 15 liter full synthetische olie en 8 bougies kun je eigenlijk moeilijk nog over klein spreken) dus kzal die snaar zeker na laten kijken,

thanks amigo
georgeskawa

Berichtdoor am330rvg » wo 22 jun 2011, 16:19

hey georges, alles goed?
de snaren zijn van een wat afwijkend type, geen gewone Vsnaar maar een industriele variant. voordeel ze gaan lang mee. nadeel ze kunnen vreemde geluiden produceren wanneer ze koud zijn. ik zou alle normale zaken zoals oliepeil, snaar spanning, eventuele lekkages eerst maar eens nakijken. de pomp is nog een ouderwets degelijk ding die krijg je niet zomaar stuk......
joie de vivre
am330rvg

Berichtdoor georgeskawa » wo 22 jun 2011, 19:07

hai Am, alles gaat idd heel goed, over 2 weekjes naar Italië dus life is beautiful.
wat die stuurbekrachtiging betrefd, ik maakte me niet echt ongerust, die auto's zijn wel heel stevig dus 't zal wel loslopen zeker.
ik hou jullie op de hoogte,
groetjes, Georges
georgeskawa

Keer terug naar Klassiekers