Le Petit Grand Prix 17 sept

Restauratie projecten

Re: Le Petit Grand Prix 17 sept

Berichtdoor Vince » do 15 dec 2011, 23:07

Dat lijkt mij ook ja...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Le Petit Grand Prix 17 sept

Berichtdoor lqpl » vr 16 dec 2011, 06:02

Dat leer, die kleuren... @!#$
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Le Petit Grand Prix 17 sept

Berichtdoor cassiopeia » vr 16 dec 2011, 13:29

Wordt zo'n auto nog wel APK goedgekeurd met die ver uitstekende uitlaatpijpen?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Le Petit Grand Prix 17 sept

Berichtdoor V8 » za 17 dec 2011, 23:21

cassiopeia schreef:Wordt zo'n auto nog wel APK goedgekeurd met die ver uitstekende uitlaatpijpen?


Nou als jij het niet doet zoek ik de RDW gegevens er wel even bij. }{}{|

APK gekeurd in mei 2011, ik neem aan dat die uitlaten er toen ook al op zaten:

SIGNALEMENT
Merk MASERATI
Model 3500 G.T.I. S
Kleur GRIJS
Brandstof benzine
Carrosserie coupe
Aantal deuren 2
Aantal zitplaatsen 4
BPM € 0
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 30 juni 1963
Datum eerste tenaamstelling 8 juni 2006
Datum laatste tenaamstelling 2 december 2011
APK
APK melddatum 24 mei 2011
APK vervaldatum 29 mei 2013
V8
 
Berichten: 423
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:54

Re: Le Petit Grand Prix 17 sept

Berichtdoor cassiopeia » zo 18 dec 2011, 19:59

Dat zegt natuurlijk niet alles. Het gebeurt met regelmaat dat niet met de APK conforme delen voor een keuring even worden aangepast en na de keuring worden teruggebouwd. Volgens mij is het zo, dat uitstekende delen niet zijn geoorloofd. Wielen met vleugelmoeren waren altijd een duidelijk voorbeeld. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat twee uitlaatpijpen die gloeiend heet worden, zomaar iets van twintig centimeter achter een bumper uit mogen steken. Is er hier een keurmeester die daar wat over kan zeggen?
Datum laaste tenaamstelling ligt hier een half jaar na goedkeuringsdatum APK. Nieuwe eigenaren beginnen vaak met veranderingen aan auto's.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Le Petit Grand Prix 17 sept

Berichtdoor V8 » zo 18 dec 2011, 20:45

cassiopeia schreef:Datum laaste tenaamstelling ligt hier een half jaar na goedkeuringsdatum APK. Nieuwe eigenaren beginnen vaak met veranderingen aan auto's.


De logica van deze opmerking ontgaat me. Datum laatste tenaamstelling is 16 dagen geleden. Die uitlaten zijn er niet in die 16 dagen op gezet want ze zitten er al op op de foto's van de Petit Grand Prix in september.
V8
 
Berichten: 423
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:54

Re: Le Petit Grand Prix 17 sept

Berichtdoor V8 » zo 18 dec 2011, 21:09

Zomaar een foto waarop te zien is dat lange uitlaten niet ongebruikelijk zijn bij Sebrings. Is de regel voor de APK niet dat als het origineel zo was dat het dan mag?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door V8 op zo 18 dec 2011, 21:49, in totaal 1 keer bewerkt.
V8
 
Berichten: 423
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:54

Re: Le Petit Grand Prix 17 sept

Berichtdoor cassiopeia » zo 18 dec 2011, 21:34

Nee hoor, zo is het zeker niet. Heel originele Engelse auto's hadden heel originele vleugelmoeren als bevestiging van het wiel. In de volksmond heetten dat "gehaktmolens". Die mochten in NL niet als ze niet een bepaalde afstand binnen de wielkuiprand hadden. Ook waren er vroeger motorkapornamenten die uitstaken en hier niet mochten. Zelfs al, toen er nog helemaal geen APK bestond. Maar er was toen al wel een Voertuigreglement waarin dat precies stond. Met name herinner ik mij een chromen, springende Jaguar op de motorkap van dat merk. In NL diende het beest te worden vervangen door een platte chrommstrip. Ook waren er Amerikanen, die in de uitbundige chroomuitrusting aangepast moesten worden voor de NL markt.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Le Petit Grand Prix 17 sept

Berichtdoor V8 » zo 18 dec 2011, 21:41

Ja, ok, die zaken waren dus destijds al verboden toen de auto's nog nieuw waren.

Als de Sebring destijds met deze uitlaatpijpen goedgekeurd was, dan mag het nu dus misschien nog steeds.

Laat ik het dus anders formuleren: is de regel voor de APK niet dat als het origineel was toegestaan dat het dan nog steeds mag?
V8
 
Berichten: 423
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:54

Re: Le Petit Grand Prix 17 sept

Berichtdoor cassiopeia » zo 18 dec 2011, 22:11

Die vleugelmoeren en die ornamenten mochten dus niet in Nederland op basis van het Voertuigreglement,maar wel in het buitenland. Die uitlaten mochten vast wel in Italie maar ik heb er twijfels over of het in NL mocht. Het gaat in alle gevallen over uitstekende onderdelen die letsel konden veroorzaken. Dat was de kern van dat artikel in het Voertuigreglement. Ik hoop dus, dat er hier een APK keurmeester is die daar wat over wil zeggen.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

VorigeVolgende

Keer terug naar Klassiekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron