dikke pech met de QP III

Restauratie projecten

dikke pech met de QP III

Berichtdoor georgeskawa » vr 09 sep 2011, 16:46

hallo luitjes, dit is mij deze ochtend overkomen.
na een ritje met de QP III trap ik op 100 meter van m'n deur het rempedaal tot op de grond,
ik bel m'n garagist die mij vraagt onder de motorkap te kijken of het motorcompartiment niet onder de remvloeistof ligt, maar bij 't openen van de motorkap zie ik de radiator z'n koelvloeistof verliezen. de auto was niet warm geworden dus het moet net gebeurd zijn dus de garagist die ik nog steeds aan de lijn heb zegt me de motor uit te doen. bij het plaatsnemen achter 't stuur zie ik de oliedrukmeter op nul staan en het rode lampje aan, dus direct de motor afgezet. Dus,.. het resultaat van dit ritje zijn een remdrukgroep kaduk of een remleiding naar de haaien, koelvloeistof lek ( radiator of een leiding) en waarschijnlijk oliedruksensor naar de filistijnen. Misschien wil de auto mij iets zeggen, iets oin de trend van, ' stop maar met dit Maserati-avontuur want ik ga je HELEMAAL leegplunderen' of zoiets. De definitieve diagnose volgt maandag, de auto staat op m'n parking en gaat daar de volgende dagen niet bewegen (toch minstens tot maandag niet) en ik baal dat ik de wet van Darwin, Murphy en alle andere onheilvoorspellers over m'n dak krijg.
Veel meer pech kun je denk ik niet krijgen op 1 dag, maar ik laat jullie dit weten omdat elke goede en minder goede raad meer dan welkom is.
keep it safe guys en tot later,
Georges
Laatst bijgewerkt door georgeskawa op vr 09 sep 2011, 18:56, in totaal 1 keer bewerkt.
georgeskawa
 
Berichten: 39
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:37

Re: dikke pech met dde QP III

Berichtdoor Vince » vr 09 sep 2011, 16:46

#leefmetjemee...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: dikke pech met dde QP III

Berichtdoor lqpl » vr 09 sep 2011, 18:07

Not impressed - maar goed, alles is relatief. Hoe is de staat van de auto verder? Kun je trouwens wat foto's posten? Ik ben erg benieuwd.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5791
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: dikke pech met dde QP III

Berichtdoor georgeskawa » vr 09 sep 2011, 18:55

och man, zodra ik een komplete diagnose van de problemen heb zal ik m'n relaas doen en er eventueel foto's bij plakken, voor 't moment heb ik nergens goesting (is belgisch voor 'zin') in
georgeskawa
 
Berichten: 39
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:37

Re: dikke pech met dde QP III

Berichtdoor am330rvg » vr 09 sep 2011, 19:08

weet je zeker dat je geen vijanden hebt George %$#@ dit riekt naar sabotage %^#@(

rempedaal naar beneden is waarschijnlijk een lek in een leiding of versleten afdichtringen in de hoofdremcilinder, dus niet de rembekrachtiging. ik zou eerst de achterremmen maar eens nakijken daar wordt door de "goede" bereikbaarheid niet zeveel aandacht aan geschonken.

koelvloeistof is een kwestie van vullen en motor laten draaien, pas als je weet waarom er geen oliedruk wordt aangegeven..... zit er nog olie in het blok? wanneer de motor loopt even de olievuldop verwijderen het moet er glanzen van de rondspetterende olie. werkt de overdruk veer nog goed (deze regelt de max. oliedruk) friemelen aan de draadjes op de sensoren....

niet gelijk uit gaan van het ergste, dat kan altijd nog adhd
Laatst bijgewerkt door am330rvg op di 13 sep 2011, 11:45, in totaal 1 keer bewerkt.
joie de vivre
am330rvg
 
Berichten: 597
Geregistreerd: di 05 okt 2010, 16:03

Re: dikke pech met de QP III

Berichtdoor georgeskawa » zo 11 sep 2011, 08:44

thanks am, ik zal jouw berichtje doorspelen aan mijn techneut en zal jullie verder op de hoogte houden,
tot gauw,
G
georgeskawa
 
Berichten: 39
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:37

Re: dikke pech met de QP III

Berichtdoor am330rvg » di 13 sep 2011, 11:43

George, wat ik aangeef zijn dingen die ik zelf eerst zou checken voor ik naar een garage zou gaan, ik ben altijd een beetje achterdochtig als het om garages gaat.........ik mag toch aannemen dat jou "techneut" er meer verstand van heeft %$#@
joie de vivre
am330rvg
 
Berichten: 597
Geregistreerd: di 05 okt 2010, 16:03

Re: dikke pech met de QP III

Berichtdoor georgeskawa » di 13 sep 2011, 18:07

okay, m'n techneut ( de Citroën DS en SM-goeroe van Brussel en omstreken) is de 'schade' komen opmeten en gelukkig wordt de soep niet zo heet gegeten als hij word opgediend.
Dus, de radiator die lekte was niks anders dan de overloop van 't expansievat van de radiator die overliep, maw, no problemo.
De oliedrukmeter die tilt sloeg was een elektrisch probleem, zowel olie als druk waren in orde. en de remmen, tja, daar heb ik een probleem in de hoofdremcylinder, dus geen lek maar de piston van de rembekrachtiging is gaar. Het kan normaal gesproken gereviseerd worden (bij een bedrijf gespecialiseerd in remmen etc) maar wanneer dat niet kan moet ik dus op zoek gaan naar een nieuwe remdrukgroep (is dat ronde ding rechts achter in het motorcompartiment). maw , I'm smiling again adhd smiley_driving
georgeskawa
 
Berichten: 39
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:37

Re: dikke pech met de QP III

Berichtdoor Ghibli284 » di 13 sep 2011, 18:20

gelukkig valt het mee
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur
 
Berichten: 580
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:47

Re: dikke pech met de QP III

Berichtdoor Danny » di 13 sep 2011, 18:34

Fijn dat het meevalt!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2588
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Volgende

Keer terug naar Klassiekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 3 gasten

cron