Even voorstellen

Stel je even voor en laat horen welke bolide jij hebt gekocht of graag zou willen kopen

Even voorstellen

Berichtdoor bimmer » do 26 maart 2015, 22:41

Al geruime tijd zit ik mee te lezen op het forum, maar heb mij nog niet voorgesteld, daarom bij deze.

2 jaar terug heb ik een keer mee mogen rijden in een Merak SS. Dit heeft schijnbaar zo’n impact gemaakt dat ik die zelfde dag nog besloten heb dat ik ook een Maserati wilde. Na wat rondkijken op internet tot de conclusie gekomen dat een Merak buiten het budget viel,ik was nog student op dat moment, liep ik tegen een Biturbo II aan. Zoals iedereen weet is het verstandig zo’n aanschaf rustig te laten bezinken en eerst een aantal auto’s te gaan bekijken en vergelijken. In complete blindheid die eerste Biturbo gekocht waar mijn oog op viel. Tot op heden nog steeds geen problemen gehad!

1 jaar terug kreeg ik het aanbod van een kennis om een Quattroporte IV te kunnen kopen. Het ging hier om een 2.0 V6 zonder APK. Wat een kleinigheidje leek om deze apk waardig te maken bleek iets meer werk en een half jaar later kon er gereden worden.

Genoeg gepraat, op naar de foto’s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet,
Stephan.
m.v.g,
Stephan.
bimmer

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Michele » do 26 maart 2015, 22:59

Yay!! Welkom! Ben jij de Stephan die ook op Assen was en die ik in Rosmalen als reserve-Biturbo gevraagd heb?????
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor bimmer » do 26 maart 2015, 23:11

Dat klopt!
m.v.g,
Stephan.
bimmer

Berichtdoor lqpl » vr 27 maart 2015, 08:05

Goed gedaan bimmer! Mooie auto's. We horen graag van je wat je aan de qpIV hebt gedaan.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor koen2224v » vr 27 maart 2015, 13:50

Michele schreef:Yay!! Welkom! Ben jij de Stephan die ook op Assen was en die ik in Rosmalen als reserve-Biturbo gevraagd heb?????

Ben jij die Stephan die mij website gemaakt heeft???
koen2224v

Berichtdoor PJ » vr 27 maart 2015, 16:57

Welkom Stephan, Biturbo aanwas, mooi!
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur

Berichtdoor Wietze » vr 27 maart 2015, 18:20

Als rechtgeaard bi turbo fan welkom!!
It is mei sizzen net te dwaen
Wietze
Donateur

Berichtdoor bimmer » vr 27 maart 2015, 21:19

lqpl schreef:Goed gedaan bimmer! Mooie auto's. We horen graag van je wat je aan de qpIV hebt gedaan.

Gezien de verhalen van sommige forum leden is het bij mij nog wel mee gevallen.
De distributie is waarschijnlijk bij de vorige eigenaar al een tand versprongen. Dit werd duidelijk bij het vervangen van de distributieriem. Tegelijkertijd bleek uit metingen dat de klepspeling van de meeste kleppen 0 was. Gelukkig hebben beide zaken geen schade aan de motor aangericht.

In eerste instantie zou ik de distributie en de klepspeling zelf aanpakken, echter door gebrek aan kennis en het juiste gereedschap heb ik besloten dit uit te besteden. De auto is toen afgeleverd bij een bedrijf waarin ik op dat moment vertrouwen had. Tijdens de reparaties werd door diverse oorzaken dit vertrouwen steeds minder en bij het ophalen van de auto liep de stuurbekrachtigingsolie op straat. Een bezoek aan een zekere Koen voor een andere stuurbekrachtigingsleiding verhielp dit probleem.

Een ander punt van aandacht was de katalysator, of liever gezegd het ontbreken hiervan. Mijn vermoede was dat deze er toch echt niet voor niets onder is gezet tijdens de productie en dit werd bevestigd met een te hoog CO Percentage tijdens de apk keuring. Weer terug gegaan naar die zekere Koen en daar een katalysator opgehaald. Met de wijze woorden op zak dat een katalysator van een Otto onder een Sei Cilindri past er achter gekomen dat dit toch niet helemaal het geval is. Na een kleine aanpassing toch passend gekregen en de CO meting gestart. Het gevolg was een nog slechtere CO dan voor de plaatsing van de katalysator. Na dit gegeven iemand bereid gevonden de auto even goed schoon te rijden, daar ben ik zelf blijkbaar iets te voorzichtig voor, werd er eindelijk een acceptabel CO percentage gehaald voor de keuring. Met een apk keuring op zak maar voorzichtig de auto gaan leren kennen.

En toen kwam het punt betrouwbaarheid om de hoek kijken. Soms wilde de auto niet aanslaan. In eerste instantie het alarm de schuld gegeven, maar na diverse metingen bleek dit niet de boosdoener te zijn. Na een lange tijd zoeken kwam een minuscule draadbreuk in beide draden van de brandstofpomp en een zwartgeblakerde stekker naar voren als oorzaak. Dit probleem heb ik pas een week geleden gevonden terwijl ik hier vanaf juli 2014 last van had. Sindsdien is de auto een stuk betrouwbaarder gebleken!

koen2224v schreef:Ben jij die Stephan die mij website gemaakt heeft???

Ben jij die Koen die mij onderdelen heeft geleverd en mijn auto schoon heeft gereden???
m.v.g,
Stephan.
bimmer

Berichtdoor Marten » vr 27 maart 2015, 22:01

Heb jij Koen in je auto laten rijden hamersmiley
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur