Even hallo zeggen

Stel je even voor en laat horen welke bolide jij hebt gekocht of graag zou willen kopen

Even hallo zeggen

Berichtdoor Blaauw1888 » vr 19 jun 2015, 12:24

Beste Forumleden,

Sinds vandaag lid van jullie mooie forum en al heel erg lang Italiaanse auto liefhebber.
In het verleden diverse Alfa's, Fiats en Lancia 's mogen bezitten. Daarbij riep ik altijd dat er voor mijn 35e een Maserati voor de deur moest komen te staan. Nu is het over een maand of 8 zover, maar van een Maserati ontbreekt nog ieder spoor. De hoop op een nieuwe heb ik wel opgegeven inmiddels (wel pas in een GHibli Q4S mogen rijden 2thumbs ) dus nu beetje aan het rondkijken voor een betaalbaar ouder exemplaar.

Mijn oog is op deze gevallen: http://www.micexclusive.nl/#!maserati-b ... 1985/c1aoq
en ben heel benieuwd of deze bekend is op jullie forum?

Groeten Joost
Blaauw1888

Re: Even hallo zeggen

Berichtdoor Techno » vr 19 jun 2015, 16:06

Welkom Joost, Ik ken hem niet maar hij ziet er prachtig uit. Misschien kent Wietze hem?? Wietze?...............
Techno
Donateur

Berichtdoor gtv6gleich » vr 19 jun 2015, 17:15

Dat is wel een mooie idd als de foto's de waarheid zijn.
Maserati QPV 2004
Mito Esclusivo twinair turbo
Alfa 166 2,5 V6
gtv6gleich

Berichtdoor Wietze » vr 19 jun 2015, 17:55

Is lang onder de radar geweest........ Weet het niet zeker is dit niet de Bi turbo die we in Maastricht hadden staan?? Zou Michele moeten weten
It is mei sizzen net te dwaen
Wietze
Donateur

Berichtdoor Jac » vr 19 jun 2015, 22:02

Emotie Emotie.
Mijn eerste Biturbo LL-89-BN was in precies dezelfde samenstelling. (later is deze bij een latere eigenaar in bordeaux getransformeerd en inmiddels geexporteerd). Daarom vind ik dit de mooiste van allen..... Ja echt! Ik ben een Biturbo fan.
Nog immer ben ik eigenaar van een "Oer-Biturbo", origineel hollands exemplaar, prachtige conditie en in de kleur... bordeaux. Man, wat had ik graag weer een beige gehad.

Het rijden is bijzonder. Geen stuurbekrachtiging, nee, dat zijn we niet meer gewend. Maar het geluid, de geur en de zitpositie op het bijzondere rib-stof maakt hem Art-deco? Er reden destijds interessante mensen mee en dat boeide mij. Onze buurman had er een; een bijzondere man in 1984 en ik was 10 jaar oud. Ik wist het, ooit zal ik er een bezitten. De foto stond op mijn nachtkastje voor jaren. En hij kwam 10 jaar later! Inderdaad de beige Biturbo 2.5. Of ik mij dat toen kon permitteren? Nee, natuurlijk niet. Maar ik had hem wel! En tot op de dag van vandaag heb ik altijd een Biturbo in bezit gehad.

Betreffende auto ken ik niet persoonlijk. Graag had ik hem eens in werkelijkheid gezien.
Een mooie harde Biturbo in goede kwaliteit heb ik in jaren niet meer gezien. En mocht dit een goed exemplaar zijn, dan koop je toch een hele bijzondere auto. En origineel hollands, hoeveel zijn er ooit in Nederland nieuw geleverd en bestaan er nog!?
Jac
Donateur

Berichtdoor Michele » vr 19 jun 2015, 23:11

Nee, da's niet de Biturbo uit Maastricht, maar ik loop ook al een poosje te kwijlen op dit exemplaar. Heb alleen moeite met die antenne op de verkeerde plaats. Beetje Opel Manta stijl.... Let ook op dat de apk al in januari 2013 verlopen is. Oftewel: onderhoud nodig, want apk zo lang d'r af is ook geen onderhoud en stilstand is achteruitgang. Hou dus 2 tot 3 mille in reserve voor groot onderhoud na aanschaf.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Maser73 » za 20 jun 2015, 04:50

Michele schreef:want apk zo lang d'r af is ook geen onderhoud en stilstand is achteruitgang. Hou dus 2 tot 3 mille in reserve voor groot onderhoud na aanschaf.

+1, ook het feit dat er voorheen 14K in geïnvesteerd is wil niet zo veel zeggen. Uit ervaring moet je een Biturbo pas beoordelen over de staat bij werkelijke bezichtiging. Motorruim is wat minder netjes m.i als er een motorrevisie heeft plaatsgevonden zoals vermeld in ad maar goed, verhaal moet je wellicht wat doorheen prikken en gewoon even gaan kijken (en vergelijken). Als je in de markt bent voor een oer Biturbo is dit zeker een optie. Wel bijzonder dat het een origineel NL auto is.
Maser73
Donateur

Berichtdoor dueporte » za 20 jun 2015, 19:33

Prachtig exemplaar, mooie orginele kleur!
dueporte

Berichtdoor Michele » vr 26 jun 2015, 09:11

Ik sta d'r nu naast. Staat voor apk bij garage in heinkenszand. Optisch hele nette auto vrijwel geen roest. Crèmekleurig. Motorkap overgespoten. Kleur wijkt fractie af. Los lakwerk bij voorruit. Harde uitlaat. Dorpels ogen fris. 102.688 op de teller. Strak interieur.alleen het fineer op het dashboard klopt niet en is ook wat dof. Leren delen strak en niet versleten stoelbekleding origineel. Kentekenplaat met n 3..... Banden fris, velgen overgespoten.
Fuseekogels lijken vervangen te zijn door niet originele oplossing zonder speling. Motor en motorruimte ogen Ok. Monteur geeft aan dat starten wat moeizaam is.
Algemeen: nette auto die hard lijkt,

Dan de hamvraag; wie heeft m gekocht?????
Laatst bijgewerkt door Michele op di 27 dec 2016, 18:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Blaauw1888 » di 27 dec 2016, 15:42

Beetje verlate reactie op dit topic, maar dat komt omdat ik nu toch met zeer grote interesse op zoek naar een mooie Maserati. Degene die in dit onderwerp zit is het dus niet geworden en mijn Budget is wat vergroot, dus ik kijk nu naar een 3200GT of een 4200 CC. Zou er iemand misschien in de gelegenheid zijn om kort de voors en tegens te benoemen van de modellen en met name welke versie wel en welke niet te kopen of eventuele andere tips zijn natuurlijk ook meer dan welkom!
Blaauw1888

Volgende

Keer terug naar Voorstellen