Even hallo zeggen

Stel je even voor en laat horen welke bolide jij hebt gekocht of graag zou willen kopen

Re: Even hallo zeggen

Berichtdoor Maser73 » ma 02 jan 2017, 15:30

Buiten het sexier exterieur design van de 32, wat voor mij de doorslag gaf was dat deze wat 'wulpser' was qua rijgedrag. Met name door de turbo. Het zijn voor mij beide geen 'wegliggings' helden en niet voor niets meer te omschrijven als 'GT' dan als sportwagen. Rechte lijn prestaties zijn zeker sportwagenwaardig maar bochtenwerk bij beide niet grandioos. Toch was het de 32 waar je net even wat meer mee kon smijten en zeker met handbak en de aanwezige turbo lekkerder te doseren op de limit. Maar ik blijf erbij als je geen definitieve keuze hebt gemaakt, rij allebei eerst aangezien het iets subjectief blijft.
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: Even hallo zeggen

Berichtdoor Blaauw1888 » di 03 jan 2017, 10:25

Het verhaal over de elctronica en de pot is voor mij echt abacadra, maar de overige argumenten zijn steekhoudener :)
Zal sowieso in beide types eerst eens proberen te gaan rijden, naast dat dat erg leuk is denk ik is het dan ook beter om het verschil te merken.
Het zal ook geen overhaaste beslissing worden en alle opties liggen wat mij betreft open. Bij Van der Zee in Dordrecht zag ik zelfs een zo op de foto nette QP IV staan met minder dan 100.000 km en handgeschakeld. Heel iets anders natuurlijk, maar wel een interessant prijskaartje en toch ook wel een hele mooie auto. Deze toevallig bekend hier onder de leden?
Blaauw1888
 
Berichten: 21
Geregistreerd: vr 19 jun 2015, 12:11

Re: Even hallo zeggen

Berichtdoor PeterM » di 03 jan 2017, 11:46

Blaauw1888 schreef:Het verhaal over de elctronica en de pot is voor mij echt abacadra (...)

Dat is niet erg zo lang je je maar realiseert wat "noodloop" is winks . De auto wil dan niet meer dan ik meen 2200 toeren draaien en accelereert niet meer. Je kunt naar huis op een sukkeldrafje of, beter, meteen naar één van de dealers met uitlees apparatuur voor een diagnose. Dat zijn er een paar in Nederland - Franco Auto in Kwintsheul bij Den Haag, Louwman in Vleuten - De Meern bij Utrecht, en misschien nog een paar - te tellen op de vingers van één hand. Wat we ook zeggen is dat één van de waarschijnlijke oorzaken (die gaspedaal bediening) lastig te herstellen is. De kenners hier zijn het eens over de beste methode, maar die staat niet in het werkplaatshandboek waar de garages mee werken unsure

Een QPIV - dat is echt heel wat anders. Geen GT / Coupé maar een vierdeurs sedan, onopvallende wolf in schaapskleren, andere / eerdere generatie, minder "micro-elektronica", enz, enz. De motor is in het hart dezelfde als in de 3200GT maar met iets minder vermogen en veel minder goede koeling - dat laatste is wel een dingetje als je van plan bent veel 200+ te gaan rijden.
Dit is mijn eigen voorkeur - zo heeft iedereen zijn smaak. Ook de QPIV heeft zijn sterkte en zwakte - die zwaktes heb ik allemaal ondervonden, sommige in het kwadraat crybaby maar ik heb hem nog steeds.

We hebben hier op de MChat een "Factsheet QPIV" - trouwens ook over de 3200GT - daar kun je veel informatie vinden. Dat zegt nog steeds niets over deze specifieke auto in Dordrecht. Ik ken hem niet, maar het valt mij op dat hij geen kenteken heeft uit de maand van de eerste te naam stelling (jan 1997). Het is dus import en hij heeft geen NAP. Dus of die km-stand klopt? Het interieur (m.n. bestuurdersstoel en omgeving) geeft een indicatie hoe intensief de auto is gebruikt - en hoe groot de kans is dat ze 199k in 99k hebben veranderd Happy5 .

Doe wat je je al voorgenomen had: ga eens kijken en rijden en ervaar wat je aanspreekt en wat je uiteindelijk het meest bevalt. Dan laten keuren door een specialist - ook daarvan zijn er maar een paar waarvan je echt op aankunt.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Even hallo zeggen

Berichtdoor Maser73 » di 03 jan 2017, 21:02

Haha, van oer biturbo naar 3200/ 4200 naar QP IV. Wellicht is een Ghibli 2 een goede compromis lachebekkie
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: Even hallo zeggen

Berichtdoor PeterM » di 03 jan 2017, 21:16

Compromis? Een goede Ghibli II kost tegenwoordig net zoveel als een 4200 Thumbsup5
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Even hallo zeggen

Berichtdoor Maser73 » di 03 jan 2017, 22:52

Compromis niet qua prijs idd maar wel qua model. Gooi een biturbo, 3200 en een QP IV in een blender en je hebt een Ghib lolololol
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: Even hallo zeggen

Berichtdoor cassiopeia » di 03 jan 2017, 23:43

Twee fraaie QP IV's:

http://www.autoweek.nl/occasion/7RAMG/m ... te&sort=16

en

http://www.autoweek.nl/occasion/7U6MR/m ... te&sort=16

Allebei evo's. Wel automaten, maar ik vind dat een automaat beter past bij het karakter van de QP IV. Je hebt dan ook niet te maken met die loodzware koppeling.
Wanneer je een QP IV van goeden huize koopt, je gunt hem op tijd professioneel onderhoud, je behandelt hem met egards en je hebt ook wat geluk, dan heb je een heel fijne, probleemloze auto.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Even hallo zeggen

Berichtdoor Boomerang » wo 04 jan 2017, 10:34

Mwa, een QPIV adviseren aan een nieuweling.... hamersmiley
Doe dan maar een 4200.
Met een beetje geluk heb je daar de minst storingsgevoelige maser mee.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Even hallo zeggen

Berichtdoor PeterM » wo 04 jan 2017, 10:53

... en ik vind een handbak beter passen bij het karakter van de QPIV. Is een prima 6-bak van Getrag, één van de sterkere componenten in deze auto, schakelt heel plezierig, soepel en precies. Zit ook in de BMW M-3 uit die tijd...
Is bovendien veel veiliger, je kunt namelijk zelf bepalen wanneer je schakelt. Zodat niet de achterkant opeens voorbij komt zeilen als het ding opeens besluit terug te schakelen in die bocht waar je toch al te hard inging... Happy5

Goed, ik geef toe, als je alleen maar met 120 van A naar B wil rijden op de snelweg dan maakt het niet zoveel uit tongue
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Even hallo zeggen

Berichtdoor Boomerang » wo 04 jan 2017, 12:01

Niks voor Cass.
Met de rechterhand moet je de pook bedienen.
En in die hand heeft hij een sigaar.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron