netjes introduceren...

Stel je even voor en laat horen welke bolide jij hebt gekocht of graag zou willen kopen

netjes introduceren...

Berichtdoor craze » wo 29 jul 2015, 10:28

Goedenmorgen, mijn naam is Patrick (alias craze) uit de Betuwe, zelfstandig ondernemer en zoals ieder die hier zit behept met het petrolvirus. Altijd voorliefde gehad voor auto's en daardoor ook een hele rits versleten van allerlei merken zoals bv. Mazda rx7 met wankelmotor, Chevy berretta met v6, peugeot GTI 1.9 maar ook verschillende volvo's, 4 land rovers en 2 BMW's; kan dus zeggen dat ik van alles gereden heb! Meestal 'wissel' ik na 1 tot 2 jaar weer van auto omdat ik dan weer wat anders moois zie (en vooral wil, ben maar eerlijk).winks Maar altijd met schuin oog naar de italiaan gekeken, vooral om zijn design en geluid. Weet nog dat mijn oom in de jaren 70 een felgele 3 deurs alfa had met een heerlijk geluid: zoiets blijft je dan bij he! Vele jaren later in de Gotthardtunnel verliefd geworden op de boomerang Maser 3200 GT; een feest om daar 25 km achter te mogen rijden!!! Maar jullie kennen het wel: werken, relaties, huis & hypotheek maakt dat de liefde naar de achtergrond werd geschoven.... totdat ik door omstandigheden dit jaar het licht heb gezien en besloten heb om de liefde te ontdooien. 2thumbs Aangezien er nu wel 2 kinderen in het spel zijn gekomen valt de 3200GT af maar richt ik mijn pijlen op de quatroporte V: ultieme reisgenoot waar je beste van 2 werelden krijgt mijn inzien! Dus inlezen, auto's bekijken en rijden en natuurlijk je aanmelden op het forum! Zal jullie op de hoogte houden vh proces waar ik inzit en hopelijk komt daar iets moois uit zodat ik het maser-gevoel echt kan delen met jullie die er al 1 hebben... aangezien ik dichtbij de grens woon hou ik DLD ook in de gaten maar voorkeur gaat toch uit in 1e instansie naar een NL auto (al komen ze allemaal uit Italië uiteindelijk). Heb al veel geleerd via internet, Utube en de testritjes maar daar kan nog veel meer bij zodat ik ook binnenkort rond mag 'zingen' in de ultieme auto; CIAO!
craze

Re: netjes introduceren...

Berichtdoor Danny » wo 29 jul 2015, 12:33

Welkom op het forum Patrick. Wat betreft jouw opmerking over de 2 kinderen en de 3200 die dus afvalt: die begrijp ik niet helemaal. In de 3200 kunnen 2 kinderen meer dan prima achterin zitten. Zelfs 2 volwassenen lukt aardig, mits ze niet te lang zijn. Uiteraard is het geen geschikte auto voor een vakantie van 2 weken in Frankrijk vanwege te weinig bagageruimte maar die beperking geldt ook voor een QP. M.a.w.: ik zou je keuze nog maar eens heroverwegen. Succes met je zoektocht!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor dueporte » wo 29 jul 2015, 14:29

Veel succes met je zoektocht. En inderdaad. in mijn ghibli gt passen zelf 3 dametjes achterin. prima te doen en ja niet voor een reis naar zuid Frankrijk uiteraard, maar binnen een straal van 3 uur rijden goed te doen.
dueporte

Berichtdoor Dennis » wo 29 jul 2015, 15:14

Welkom hier, het is inderdaad een dilemma of een Coupe of een sedan? Indien je voor de coupe gaat zou ik ipv 3200 de 4200 verkiezen. Zelf ben ik voor de qp V gegaan, een comfortabele reisauto maar hij mist een goede wegligging tov een gt of coupe. Inmiddels zijn de qp en ik aan elkaar gewend en vermaken ons goed op de europese wegen
lancia ypsilon 2000
Lancia delta 1.4 oro 2012
Maserati quattroporte V 2005
Dennis

Berichtdoor John » wo 29 jul 2015, 15:39

Ik ga al 10 jaar op vakantie naar Frankrijk en Italië met de 3200, met 2 kinderen op de achterbank. 4.500 km per vakantie rijden we zo maar. "Zolang ze passen mogen ze mee" is het motto. En "wat niet in de kofferbak past gaat niet mee".
John

Berichtdoor craze » wo 29 jul 2015, 16:17

Bedankt voor de tips maar ik krijg de vrouw (erg belangrijk) niet in een coupe en de oudste van 190 past er ook niet lkkr in, daarbij wordt de jongste binnen paar net zo groot! winks Daarbij wil ik ermee doen waarvoor ze zijn gemaakt dus ook in de winter ermee rijden (wintersport). Ik wil stiekem beste van 2 werelden dus QP V focus ik me op; heb al een fraaie hier op de chat zien staan: wellicht niet standaard kleurstelling maar dat ben ik ook niet haha! Meest moeilijke is om mijn geduld te bewaren nu de kogel door de kerk is maar de zoektocht is erg leuk & interessant.... daarbij leer ik elke dag iets meer over de maser. Verzekering, wegenbelasting en brandstof? Daar ff gewoon niet aan denken: nu eerst onderdompelen in de maserati wereld en daarna 't juiste besluit nemen: kump goe!
craze

Berichtdoor craze » wo 29 jul 2015, 16:19

MAAR ERRUG FRAAI HOOR DIE 3200 EN 4200, EN NIET TE VERGETEN DE GRANSPORT!!! (caps uit)
craze

Berichtdoor Dennis » wo 29 jul 2015, 16:26

Je bedoelt de Bordeaux rode hier uit het zuiden? Zeker geen verkeerde
lancia ypsilon 2000
Lancia delta 1.4 oro 2012
Maserati quattroporte V 2005
Dennis

Berichtdoor duetto » wo 29 jul 2015, 19:40

Welkom hier, en veel succes met het vinden van een mooie QP V. De zoektocht is bijna net zo leuk als het leven met een Maserati.

Over de kosten van MRB en verzekering zou ik me niet zoveel zorgen maken. Zelf betaal ik voor de Granturismo, die bijna net zo zwaar is als een QP V, elke maand € 107 aan MRB. Voor een Giulietta betaal ik maar 5 tientjes per maand minder, dus voor dat verschil hoef je hem niet te laten staan. Een allrisk-verzekering bij AAB in Arnhem (via de MCH) kost ongeveer hetzelfde als de MRB.

Alleen de brandstofkosten kunnen inderdaad fors zijn. Ik heb twee maal de limiet op m'n tankpas moeten laten verhogen, eerst het maximum per tankbeurt en later nog het maximum per week. Maar als je inderdaad dicht bij de Duitse grens woont kun je natuurlijk zo nu en dan een paar kilometer omrijden en de tank vullen, dat houdt het draaglijk.

Overigens klinkt de combinatie Betuwe en dicht bij de grens alsof je in mijn regio zit, dus ik zie mogelijk in de toekomst ergens een QP V rondrijden.
duetto
Donateur

Berichtdoor Andrea » wo 29 jul 2015, 20:41

Welkom. Goede keus /voorkeur zo'n QP5, een van de mooiste sedans ooit! Succes met de zoektocht. Geniet ook van deze reis.
Maserati Quattromiladuecento Cambiocorsa grigio alfieri cuoio
Andrea
Donateur

Volgende

Keer terug naar Voorstellen