Aangenaam, PW4200

Stel je even voor en laat horen welke bolide jij hebt gekocht of graag zou willen kopen

Aangenaam, PW4200

Berichtdoor PW4200 » za 07 nov 2015, 14:25

Als nieuwbakken forum lid EN nieuwbakken Maserati bezitter vind ik het wel zo netjes mij even voor te stellen.
Ik ben Peter, zelfstandig projectmanager/analyst ICT in het bankwezen. Maar dat is allemaal niet zo belangrijk... ik ben vooral fulltime petrolhead.
Meer dan volgens mijn accountant verantwoord is, stop ik mijn zuurverdiende geld in auto's, die ik graag zelf onderhoud en vooral wil rijden. Geen verzameling met glimmend gepoetste pareltjes voor mij (overigens met de huidige "klassieke" auto prijzen ook onbetaalbaar voor mij), maar mooie, eerlijke, karaktervolle auto's waarvan ik geniet.
Mijn autogeschiedenis begint op 19-jarige leeftijd, toen ik als broekie een Renault 19 als lease-auto kreeg, en leidt via Volvo's, Fords, BMW's, Mercedessen en een enkele Alfa Romeo nu tot mijn huidige verzameling: Een Jaguar XJR uit 2001 (geüpgraded naar een PKtje of 400), een Mercedes S klasse uit 1991 (W140.. de befaamde en verhuisde "kathedraal".. overigens met extreem lage KM-stand en erg mooi en goed..) en dan nu eindelijk terug bij mijn geliefde Italiaanse auto: Een Maserati 4200 GT Cambiocorsa, zwart, uit 2004 met nu een ruime 60000km op de teller.
Want van alle auto's die ik gehad heb, was de beste "by far" een..... Mercedes E uit 2009. Maar dat was absoluut een auto zonder ziel, zonder persoonlijkheid... de enige auto waaraan ik ECHT met genegenheid aan terugdacht, was een Alfa Romeo 75 2.0TS. Verre van perfect, met boordcomputer die herhaaldelijk op tilt sloeg, een dashboardkastje in de vorm van een lade die bij fors optrekken spontaan eruit donderde, lampjes die slechts 2000km meegingen, een elektronische storing in de benzinepomp die bij tijd en wijle de kop op stak, maar mijn hemel wat reed die auto fantastisch. Legendarische ritten van en naar Italie in recordtijden, een snelheidsmeter die van de schaal liep (ja.. hij was een tikje gekieteld met een andere nokkenas, een ander chipje en een sportuitlaat) en remblokjes die na een weekje "toeren" in de bergen steevast vervangen moesten worden.
Dus nu moest er een italiaan komen. Maar wel iets exotisch, en hoewel mijn echte droom bij Ferrari lag, spatte die droom al snel uiteen toen ik merkte dat inmiddels de prijzen van iedere begeerlijke Ferrari inmiddels ver boven budget lagen.
Toen maar eens gaan kijken bij Maserati... aangezien ik een auto wil die best wat nukken mag vertonen maar wel betrouwbaar genoeg om naar Zuid-Europa te toeren, kom je dan automatisch bij de recentere modellen uit.. en ik besloot voor een 4200 te gaan. Mooi, ingetogen design wat met de jaren alleen maar mooier is geworden (hoewel ik graag de "boemerang" lichten van de 3200 had gehad), en een heerlijke V8 van Ferrari origine. Uiteindelijk liep ik tegen een advertentie aan van een particulier aangeboden exemplaar en na bezichtiging en proefrit was ik verkocht. En de auto ook. De auto heeft zo'n beetje alle opties die er destijds werden aangeboden, keurige onderhoudshistorie vanaf de import in 2007 (Hessing en daarna Franco), is zwart, schadevrij, heeft een schitterend "all leather" interieur en de vorige eigenaar heeft er, toen een katalysator vervangen moest worden, meteen sport-cats laten onderzetten.
Rijdt heerlijk... alleen stond na zo'n 300km de cabine opeens vol rook en deed de ventilatie/airco/verwarming het niet meer. Ach ja... het is een Italiaan he... dus ik was niet verbaasd. Mijn "eigen" onafhankelijke monteur is toevallig -of niet toevallig- een liefhebber van Italiaans en Maserati in het bijzonder, dus hij heeft e.e.a. gemaakt (waarbij overigens de doorgebrande ventilatie motor precies hetzelfde bleek als die van Alfa Romeo... scheelt weer minimaal 100 Euro). En toen hij toch bezig was heb ik hem meteen Larini sport dempers eronder laten zetten (tip: koop ze rechtstreeks bij Larini in de UK... kon er 10% af kletsen en met gratis verzending!).
Nu is mijn beest nog beestachtiger geworden... wat een geluid. Transmissie standaard in "sport" en genieten van het brullen, huilen, roffelen en ploffen van de V8. Ik ben een gelukkig man, en zolang er nog geen pekel op de wegen ligt ga ik iedere kans aangrijpen te rijden met mijn Maser. Dit voorjaar samen met een maat die een Porsche Boxster heeft richting de Alpen... ik kan niet wachten!
PW4200
 
Berichten: 6
Geregistreerd: ma 19 okt 2015, 22:17

Re: Aangenaam, PW4200

Berichtdoor Michele » za 07 nov 2015, 15:09

Welkom! Goeie keuze gemaakt. Thumbsup5 Ferrari's zijn zoooooo 2014.... hamersmiley
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Aangenaam, PW4200

Berichtdoor Techno » za 07 nov 2015, 17:13

Welkom! Om maar meteen met de deur in huis te vallen: kom je morgen even "buurten" in Oirschot? (Zie onder "evenementen") we willen dat moois wel horen!
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Aangenaam, PW4200

Berichtdoor DucRider » za 07 nov 2015, 17:14

Welkom. Heb je ook foto's van je voiture?
De W140, tsja wat een auto 2thumbs . Mijn vader had er destijds ook een, een 350td met 150pk (de versie na de 1ste facelift). Geen parkeersensoren, nee gewoon staafjes die uit de achterspatborden omhoog kwamen zodat je kon zien waar de achterkant ophield. De zijruiten waren dubbelglas. Dat was niet de snelste, maar wel een uitermate goede reiswagen. Ben er verschillende malen mee naar Italië gereden, en dat was zeker geen straf. Ook een keer een aanrijding mee gehad, de tegenstander eh CLio zat flink in elkaar en moest weggesleept worden. Ik hoefde alleen het knipperlicht weer op zijn plek terug te drukken en kon weer verder. Klein krasje op de bumper en dat was het. Het model daarna, was sneller, lichtvoetiger, moderner maar gaf toch niet datzelfde gevoel van kwaliteit, degelijkheid en veiligheid zoals de W140.
Maserati QP IV EVO 3.2 - 2000; Jaguar X-type 2.2d - 2006
Ducati Multistrada 1100s - 2009; Ducati Supersport 900 Nuda - 1992
DucRider
Donateur
 
Berichten: 75
Geregistreerd: vr 12 jun 2015, 12:10

Re: Aangenaam, PW4200

Berichtdoor PJ » za 07 nov 2015, 17:54

Hallo Peter,

Welkom hier, is dat de 4200 die (enige tijd) in regio Rotterdam te koop stond?

Groet Paul
(Sinds een paar maanden ook in het bezit van (o.a.) een 4200)
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur
 
Berichten: 472
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 17:56
Woonplaats: Nes aan de Amstel

Re: Aangenaam, PW4200

Berichtdoor stijn » za 07 nov 2015, 19:35

Mooi verhaal, welkom!
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2051
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Aangenaam, PW4200

Berichtdoor Jac » zo 08 nov 2015, 12:55

Wat goed, weer een enthousiasteling met een leuke intro. En die XJR, magnifiek! Ik heb gelijktijdig een QP Otto en een XJR uit 2000 gehad. Telkens de twijfel welke van de twee de leukste is. Tot heden ben ik daar nog steeds niet uit.....

Geniet van de 4200 en vooral het weergaloze geluid.
Jac
Donateur
 
Berichten: 824
Geregistreerd: ma 18 okt 2010, 20:42

Re: Aangenaam, PW4200

Berichtdoor dueporte » zo 08 nov 2015, 19:12

Zeker mooi verhaal, vraag me wel af waarom toch de keuze voor de 4200 ipv de 3200. De 4200 liggen iets hoger in prijs?
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: Aangenaam, PW4200

Berichtdoor Dennis » zo 08 nov 2015, 20:02

In de 3200 ligt hetzelfde blok als in de QPIV en de shamal door de jaren heen zijn er wat aanpassingen met kleppen en dergelijke geweest echter het blijft een gevoelig blok cq onderwerp. Toekomst gericht en nu al moeilijk om aan onderdelen te komen. Mijns inziens heeft pw4200 een goed compromis gevonden toch de mooie koets die weinig verschilt tov de 3200 en het 4200 blok dat minder gevoelig is voor storingen en grotere revisies
lancia ypsilon 2000
Lancia delta 1.4 oro 2012
Maserati quattroporte V 2005
Dennis
 
Berichten: 415
Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 02:37
Woonplaats: stein

Re: Aangenaam, PW4200

Berichtdoor lqpl » zo 08 nov 2015, 21:07

Gaat de 4200 geen problemen krijgen met onderdelen?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Volgende

Keer terug naar Voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast