MASERATI GRAN TURISMO 2009 (Veiling)

Post hier Maserati's die je in het wild hebt gespot of mooie exemplaren die ergens te koop staan
Eigen advertenties horen hier dus niet thuis

Re: MASERATI GRAN TURISMO 2009 (Veiling)

Berichtdoor cassiopeia » wo 08 okt 2014, 11:34

duetto schreef:(ik weet 't, het is nieuws van niks, maar het werd hier zo stil op 't forum dat ik me afvroeg of ik nog wel alle berichten binnen krijg Huh5)


Erosie en langzame implosie. Heb nog gedacht, dat het aan het zomerseizoen lag, maar de zomer is inmiddels echt voorbij en de situatie herstelt niet.
Minder dan tien geregelde deelnemers op dit moment. Waar heb ik dit toch eerder gezien?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: MASERATI GRAN TURISMO 2009 (Veiling)

Berichtdoor Boomerang » wo 08 okt 2014, 12:43

cassiopeia schreef:......de situatie herstelt niet.
Minder dan tien geregelde deelnemers op dit moment. Waar heb ik dit toch eerder gezien?


Helemaal eens.
Waar je het eerder zag, had het tenminste een duidelijke oorzaak.

Ik ben het duwen en trekken aan dit forum inmiddels ook een beetje beu.
Te weinig actieve mensen en slechts van een enkeling inhoudelijke reacties op bv technische topics.
Een schril contrast met vooral het UK forum.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: MASERATI GRAN TURISMO 2009 (Veiling)

Berichtdoor lqpl » wo 08 okt 2014, 13:54

Gaan we daar toch heen. Ik kan hier nog wel iets vertellen over de nul compressie in cilinder 6 van mijn spyder - meer om het van me af te schrijven dan dat ik veel response verwacht.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: MASERATI GRAN TURISMO 2009 (Veiling)

Berichtdoor charles » wo 08 okt 2014, 14:43

Tja, ik vond het ook al stil, maar op dit soort momenten wordt duidelijk dat de communty niet zo heel groot is. En posten om het posten zonder zinvolle toevoeging gaat me te ver
verder heb ik niet zoveel te melden wat hier interessant wordt gevonden
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: MASERATI GRAN TURISMO 2009 (Veiling)

Berichtdoor cassiopeia » wo 08 okt 2014, 15:24

lqpl schreef: Ik kan hier nog wel iets vertellen over de nul compressie in cilinder 6 van mijn spyder - meer om het van me af te schrijven dan dat ik veel response verwacht.


Ben heel benieuwd, de voorgeschiedenis kennend.
Moet wel in een ander topic lijkt me want hier belemmeren we de verwachtingsvolle eigenaar van een prachtige GranTurismo.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: MASERATI GRAN TURISMO 2009 (Veiling)

Berichtdoor stijn » wo 08 okt 2014, 19:53

Tsja ik wil wel inhoudelijk reageren maar dat wordt ietwat moeilijk met mijn technische beperkingen....
Zou wel graag een levendig forum zien...
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2051
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: MASERATI GRAN TURISMO 2009 (Veiling)

Berichtdoor charles » wo 08 okt 2014, 20:16

"0" compressie betekend serious sh#t, gat in de zuiger of verbrande kleppen , er van uit gaande dat de rest wel gewoon functioneert
anders komen er ook onheilspellende geluiden uit het blok
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: MASERATI GRAN TURISMO 2009 (Veiling)

Berichtdoor lqpl » wo 08 okt 2014, 22:14

Zie verder in topic in My Maserati...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: MASERATI GRAN TURISMO 2009 (Veiling)

Berichtdoor Term54 » vr 23 jan 2015, 10:03

Duetto hoe is het met de GT ? Rij je eral in ?
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Avatar gebruiker
Term54
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: ma 03 jan 2011, 12:14

Re: MASERATI GRAN TURISMO 2009 (Veiling)

Berichtdoor duetto » vr 23 jan 2015, 18:03

Ik heb de auto uiteindelijk pas op 25 oktober vorig jaar kunnen ophalen bij Louwman, omdat de plaatwerker meer tijd nodig had dan gepland. Daarna heb ik in 4 weken een kleine 3000 km gereden. Dat was een bijzondere ervaring, want de auto is niet alleen veel moderner dan de 4200 coupe, maar ook veel groter en veel meer aanwezig. Dat laatste natuurlijk niet alleen door het wat agressieve uiterlijk, maar vooral ook door het geluid. Dat is echt bizar; als iemand links blijft hangen is een druk op de sportknop voldoende om hem zo ongeveer de vluchtstrook op te jagen. Driving5

Dat formaat van de auto is wel wennen. Bij wegversmallingen houd ik soms m'n adem in, en er zijn verschillende parkeergarages waar ik met de 4200 zonder nadenken inrijd, en die met de GTS heel avontuurlijk lijken (of die ik gewoon links laat liggen).

Maar hoe leuk de GTS ook is, ik ben wel een Hollander. Hypocriet5 Dus toen het weer kouder werd heb ik de auto gestald, omdat ik te krenterig was om ook winterbanden te kopen. Ik rijd nu dus sinds eind november weer in de 4200, waar ik wel winterbanden en -velgen bij heb. Wat ook meespeelde was dat ik de 80.000 km beurt tot 2015 wilde uitstellen. De laatste grote beurt was uitgevoerd bij 63.500 km, dus de auto zelf geeft aan dat hij/zij bij een telkerstand van 83.500 km wel weer verzorgd wil worden. Dat gaat dus in het voorjaar gebeuren, wanneer de temperaturen hoog genoeg zijn voor zomerbanden. Tot die tijd rust de GTS onder zijn/haar maathoes (met alle logo's op dezelfde plek als op de auto zelf), en ligt hij/zij aan het CTEK-infuus.
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

VorigeVolgende

Keer terug naar Gespot

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron