Maserati QP IV

Post hier Maserati's die je in het wild hebt gespot of mooie exemplaren die ergens te koop staan
Eigen advertenties horen hier dus niet thuis

Re: Maserati QP IV

Berichtdoor PeterM » za 06 mei 2017, 14:50

Verbaas Preparations - o.a. gespecialiseerd in Mini's maar ook dit ... niet zover van de Koni fabriek, dat zal een rol spelen.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Maserati QP IV

Berichtdoor Maser73 » za 06 mei 2017, 15:49

Dank
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: Maserati QP IV

Berichtdoor Blaauw1888 » ma 08 mei 2017, 12:31

Het is mij duidelijk, heel erg ver links laten liggen dus. Het was inderdaad de kleurencombinatie en het verhaal erbij wat leuk klonk. Maar gewoon lekker verder zoeken dus!
Blaauw1888
 
Berichten: 21
Geregistreerd: vr 19 jun 2015, 12:11

Re: Maserati QP IV

Berichtdoor Marten » ma 08 mei 2017, 19:21

't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Maserati QP IV

Berichtdoor lqpl » ma 08 mei 2017, 20:05

Klopt
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Maserati QP IV

Berichtdoor PeterM » di 09 mei 2017, 11:13

Inderdaad, dat is 'em.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Maserati QP IV

Berichtdoor cassiopeia » di 09 mei 2017, 22:00

PeterM schreef:In tegenstelling tot zowat alle anderen die dit claimen kunnen zij deze Koni-dempers testen en defecte dempers in orde maken door o.a. het motortje te vervangen .. maar reken op zo"n 500 euro per demper. Ik heb er daarom vanaf gezien, de diagnosekosten betaald en de mijne laten fixeren in stand "3".


Ik begrijp het verhaal niet helemaal. Is die 500 euro het bedrag waarvoor de demper + stelmotortje gereviseerd wordt? Maar als de demper niet goed meer is, dan ga je hem toch niet fixeren in stand 3? Bedoel je daar trouwens de meest stugge afstemming mee? Standaard staat hij in de middelste stand.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Maserati QP IV

Berichtdoor lqpl » di 09 mei 2017, 22:03

De otto en sei hebben nog de minder gewilde 4 standen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Maserati QP IV

Berichtdoor cassiopeia » di 09 mei 2017, 22:21

Bij Eurospares kost de aktieve demper vijftienhonderd en de niet-actieve demper negen honderd euri. Per stuk, wel te verstaan crybaby
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Maserati QP IV

Berichtdoor PeterM » wo 10 mei 2017, 08:49

Cass, het punt is dat de dempers meestal (i.i.g. bij mij) nog best goed zijn maar dat de elektrische verstelling niet meer werkt. Dat wordt veroorzaakt door elektrische malheur: een draadbreuk, een elektrische contact of het stelmotortje zelf.

In hun oneindige wijsheid hebben de constructeurs van dit systeem de boel in kunsthars gegoten - aan de elektrische kant kun je er op geen enkele manier bij zonder te zagen en alles te vernielen.

Dus: als de elektrische verstelling een storing geeft (rood lampje) is het eerst zaak om uit te zoeken welke demper dat veroorzaakt of dat het stuurkastje zelf (de demper-ECU rolleyes ) het probleem geeft.
Als het in een demper zit is vervanging meestal de enige optie - en dan zit je aan € 6000 voor je hele auto.
Of je doet wat Giulia heeft gedaan, je vervangt de handel door niet originele maar wel heel goed werkende alternatieven. Dat kun je ook doen als de demper zelf de geest heeft gegeven. Giulia had een passende Koni - geel-set gevonden, als ik mij goed herinner. Voor € 800 uit en thuis...

Voor de optie "reviseren" van het elektrische gedeelte ben je in principe wat goedkoper uit, maar heb je deze motortjes nodig - en die heeft niemand, behalve dan deze man in Oud Beijerland.

En wat betreft het aantal standen: ik citeer graag de Top-Gear recensie van de EVO: "...... there are three positions and they are all wrong ......" Happy5
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

VorigeVolgende

Keer terug naar Gespot

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron