Maserati's in het wild gespot.

Post hier Maserati's die je in het wild hebt gespot of mooie exemplaren die ergens te koop staan
Eigen advertenties horen hier dus niet thuis

Re: Maserati's in het wild gespot.

Berichtdoor Boomerang » di 06 dec 2016, 22:12

Maar hoe zit het nou met die veilingen?
Waarom gebeuren daar deze gekke dingen?
Is dat " het elkaar opjagen effect" ?
En denken jullie ook niet, dat over een jaar of tien verzamelen nog wel aardig zal zijn, maar rijden (dus benzine tanken) veel minder aan de orde zal zijn?
Denk aan milieuzones, toekomstige belastingen enz enz.

Kweenie, zelf denk ik dat de room er wel af zal raken binnenkort.
Erg relevant vind ik het voor mezelf niet meer; gewoon nog even genieten van de laatste periode dikke verbrandingsmotoren.
En hoe mooier ze klinken, hoe meer Happy5
Maserati V8 rules.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Otto C. » di 06 dec 2016, 22:31

Ik probeer voor mezelf op een rijtje te krijgen wat nu het meest voor de hand ligt,  wat er met de markt gaat gebeuren.

Punten die voor een stijgende markt gaan zorgen:
-De Chinezen komen?
-De toekomst van de Euro komt verder onder druk.
-Rente gaat nog lager.
-Het einde van de verbrandings motor
-Inflatie.

Punten voor dalende markt:
-Stijgende rente
-Stijgende benzine prijs
-Er komen er nog iedere dag duizenden "supercars" bij.
-Er staan er wel heel veel te koop.
-Deflatie.

Verder vind ik de prijzen in verhouding met lonen of vastgoed echt onrealistisch.
Otto C.
Donateur

Berichtdoor Boomerang » wo 07 dec 2016, 21:17

Tja en dan komt minister Kamp vandaag met "serieuze" plannen mbt reductie CO2.
2035 geen toelating meer nieuwe auto's met verbrandingsmotor.
Op radio 1 buitelen vooral de linkse partijen over elkaar heen met het commentaar dat dat veel te laat is.....
Enkele vakmensen weten te melden dat vanaf 2035 geen auto's met verbrandingsmotor meer mogen RIJDEN!
Dat gaat veel verder.
Meteen kwam de discussie op gang, wat er dan zou gebeuren met de waarde van het dan nog rijdende wagenpark met verbrandingsmotor.
Kortom: het is duidelijk dat er wat gaat/moet gebeuren.

In dat perspectief krijgen de eerder gestelde vragen, extra lading.....
Boomerang
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » wo 07 dec 2016, 23:10

Dit is een absolute non-discussie. Allemaal weidse vergezichten voor het electoraat. Kamp verdwijnt over een paar maanden en komt niet terug. Niemand herinnert zich die man meer in 2035. En verder is het natuurlijk zo, dat Nederland maar een kruimel is in de mondiale gemeenschap. Je denkt toch niet dat al die mensen in, laten we zeggen, Bangladesh, in 2035 hun autootje aan de laadpaal hebben staan? En Trump zou daar al een aanzet aan gaan geven? En hebben we in 2035 soms ook elektrische vliegtuigen en schepen? Of destilleren we, behalve benzine, ook geen kerosine meer of gasolie? Dit jaar stort in NL de verkoop van elektrische auto's in NL al in omdat, jawel, die zelfde Kamp de subsidies terugdraait. En in Europees autoland nummer een, wordt nauwelijks een Tesla verkocht.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » wo 07 dec 2016, 23:34

Non discussie...dacht ik niet.
De betekenis van meneer Kamp is idd niet zo relevant, maar de doelstellingen, verwoord in het klimaatakkoord waar ook NL een handtekening onder heeft gezet, worden door NL in de verste verte niet gehaald.
Maak je borst maar nat; er ZAL iets moeten gebeuren.
Natuurlijk is wat wij in NL doen nauwelijks relevant voor de mondiale CO2 uitstoot, maar in Europees verband hebben we wel een en ander met elkaar afgesproken.
Volgens mij moeten we ons daar, ook in het belang van ons nageslacht, gewoon aan houden.
En wie zich zorgen maakt over Poetin, terrorisme, volksverhuizingen en conflicterende belangen enz enz, zou er ook verstandig aan doen, zijn afhankelijkheid van gas en olie zo snel mogelijk terug te brengen.
Dat is natuurlijk wel een meer politieke benadering van het verhaal.

Terug naar de toekomst van de auto met verbrandingsmotor;
Het zal hypocriet zijn denk ik, maar ik geniet nog maar even van het oude spul, mezelf ondertussen realiserend dat er inderdaad iets zal moeten gebeuren.
En misschien wel iets meer dan "iets".
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Momus » do 08 dec 2016, 12:34

is het niet zo dat nu al in Noorwegen beslist is om binnen niet zo heel veel jaren verbrandingsmotoren te verbieden ?
wereldwijd wellicht symbolisch qua verkoopsaantallen maar niet qua signaal

correctie, ze blijken het te overwegen maar er heerst een vrij grote consensus over bij de momenteel grootste partijen : http://www.autogids.be/autonieuws/ecolo ... -2025.html
Momus
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » do 08 dec 2016, 16:14

In Noorwegen wordt er een enorme subsidie gegeven op elektrische auto's. Ook hebben ze andere voordelen zoals vrijstelling parkeergeld, rijden over de busbaan en nog meer. Dat kost, gelet op de geringe aantallen auto's (Noorwegen heeft ruim 5 miljoen inwoners, auto's zijn er peperduur in aanschaf) en het feit dat het land nog een spaarpotje heeft van 753 miljard euri (opgebouwd uit de verkopen van fossiele brandstoffen die overal ter wereld worden opgestookt en CO2 veroorzaken), peanuts.
Om het in proportie te zien: Nederland heeft helemaal geen spaarpotje maar een schuld van 468 miljard, België een relatief veel hogere 421 miljard.

Dat Noorse spaarpotje heeft dus een omvang van drie maal de totale staatsbegroting van Nederland voor 2016 (!).Er gaat wel een grote symbolische waarde van uit en daar gaat het die Noren om. Wat veel belangrijker is in deze discussie is dat Trump de Amerikaanse steun aan een wereldwijd klimaatverdrag onthoudt. Daar gaan ze dus rustig door olie oppompen en met benzineslurpen. En dat gaat om echt heel wat meer auto's dan hier bij ons, dat is toch wel duidelijk. Dat hele verhaal van Kamp is dus volstrekte kul. Hij neemt wel met de ene hand wat hij geeft met de andere. Hij staat direct vooraan als er sprake van is dat Tesla een grote, nieuwe fabriek in Europa wil gaan bouwen. Maar wel net daarvoor de Tesla-subsidies beëindigen. Wedden dat die fabriek in een ander land wordt gebouwd?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » do 08 dec 2016, 17:31

Prachtig verhaal, maar dat was niet mijn punt.
Het gaat er om dat we onze afgesproken doelstellingen in de verste verte niet gaan halen.

De volgende (serieuze) club in den haag, zal hier wat mee moeten.
En dat gaat ook gebeuren, daar ben ik van overtuigd.

Als je de berichten op de diverse auto sites volgt, zie je ook dat nu niet meer alleen Tesla zich bezig houdt met electrisch.
VAG, Daimler, BMW en Porsche zijn achter de schermen ook druk bezig, want ze hebben hun ogen ook niet in de zak.
Er zijn al diverse populaire modellen aangekondigd, die volledig electrisch gaan rijden EN een aangenamere actieradius hebben.

Mijn gevoel zegt me ook, dat het vanaf pakweg 2020 niet meer zo handig is, om nog een dure nieuwe auto te gaan kopen met verbrandingsmotor.
En in hoeverre het verzamelen van youngtimers dan nog een goede investering is....
Maar wie weet heb ik het helemaal mis.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor lqpl » vr 09 dec 2016, 09:38

Ik ben het eens met cassio dat er voor radicale veranderingen geen grond is. Ik heb dat punt van de miljarden mensen die voorlopig geen gebruik kunnen gaan maken van laadpalen ed. al eerder geopperd.
Wat wel interessant is is de gedachte dat per 2035 geen fossiele automobielen meer mogen worden geproduceerd. Dat zou dan voor Europa gelden en gaat de productie dus naar elders.
Ik denk niet dat gebruik van bestaande fossiele auto's zal worden verboden, maar ze zullen wel onaantrekkelijk worden gemaakt door heffingen en regelgeving voor het gebruik van het wegennet. Dan loop je de kans de paria te worden met je oude spul. Dat kan snel gaan, zo hebben we met het roken gezien.
Ik deel de zorgen van boomy mbt aanschaf van nieuw of oud fossiel in de nabije toekomst. Erg nabij. Ga maar na. De productie van de 3200GT is al 15-18 jaar geleden. Dat voelt als gisteren. Tel dat bij 2016 op en je zit ver in 2030's. Dat voelt als morgen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Danny » vr 09 dec 2016, 09:43

Boomerang schreef:Prachtig verhaal, maar dat was niet mijn punt.
Het gaat er om dat we onze afgesproken doelstellingen in de verste verte niet gaan halen.

De volgende (serieuze) club in den haag, zal hier wat mee moeten.
En dat gaat ook gebeuren, daar ben ik van overtuigd.

Ik ben het met je eens. Een aanvullend argument is dat wij als rijk, Westers land een voorbeeldfunctie hebben te vervullen. We kunnen niet lopen roepen dat landen als China, de VS en India actie moeten ondernemen zolang we onze zaakjes zelf nog niet op orde hebben.

Verder is het niet allemaal somber hoor, die elektrische karretjes zijn best fun (voor de dagelijkse kilometers)
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Gespot