Shamal

Zoek je een bepaald auto gerelateerd onderdeel plaats dan hier een gezocht advertentie

Shamal

Berichtdoor Otto C. » wo 20 jul 2016, 07:25

Als iemand nog een keer een Shamal te koop heeft, voor een beetje een normale prijs, dan ben ik misschien wel in de markt. Want ooit wil ik toch wel een Shamal, Pantera en een Stratos op de rij hebben staan Love5
Otto C.
Donateur

Re: Shamal

Berichtdoor Giulia » wo 20 jul 2016, 11:22

Succes!

Staan er een handvol te koop in Europa...Begint bij dikke 60 mille en goedkoper worden ze niet. 2 jaar geleden voorspelden de Engelse kwaliteits car magazines al dat ze naar de € ton gaan. Da t duurt nog 2 jaar. Witte raven zijn het geworden. 2 jaar geleden kocht je ze nog voor 40 en werden er een stuk of 10-12 te koop aangeboden. nu 3 op bijv. Autoscout
Giulia
Donateur

Berichtdoor Otto C. » wo 20 jul 2016, 12:32

Ja, ik weet het. Maar of ze nu echt als warme broodjes over de plank gaan voor die prijzen? En ik ben er vast van overtuigd dat het ook nog een keer minder wordt.
Otto C.
Donateur

Berichtdoor Giulia » wo 20 jul 2016, 12:59

Het aanbod is stukken minder dan voorheen. Sinds 2 jaar geleden de Shamal in de lijst stond van auto's die knetterhard in waarde gaan stijgen zijn ze bij verzamelaars terecht gekomen. Het is natuurlijk ook nog een superschaarse auto die echt onder e collectables valt met dito hoge prijs. Deze gaan echt niet meer zakken in prijs.
Giulia
Donateur

Berichtdoor Otto C. » wo 20 jul 2016, 13:21

Zoals met alle zeepbellen, klapt de oldtimerzeepbel ook nog wel.
Otto C.
Donateur

Berichtdoor Maser73 » wo 20 jul 2016, 13:40

Eens, deze gaan niet meer zakken. Hooguit zie je dat sommige te hoog geprijsde auto's gecorrigeerd worden of stabiliseren maar echt zakken zie ik niet gebeuren. Als je serieus in de markt bent en je kunt een echt goeie voor 60-70k op de kop tikken moet je gelijk toeslaan. Het goeie nieuws, ze zijn nog steeds stukken goedkoper dan een echte Stratos. Staat een hele mooie Shamal te koop in CH trouwens.

Wat is er eigenlijk gebeurd met die NL Shamal die toen te koop stond in lelijk oranje kleur met die vreemde velgen?
Maser73
Donateur

Berichtdoor Giulia » wo 20 jul 2016, 14:13

Otto C. schreef:Zoals met alle zeepbellen, klapt de oldtimerzeepbel ook nog wel.

Dat roept "men" al 5 jaar en voorlopig blijft het (vooral in het ultrahoge segment) doorgaan. Alles wat bijzonder is, waar nog weinig van over is of een jongensdroom is blijft stijgen of vlakt wat af...zakken gebeurt niet. Bij bijvoorbeeld mijn 964 is de piek wel geweest (tenzij het een speciale versie is zoals RS of Speedster) Vind het wel goed want ik moest om het half jaar opnieuw taxeren Sad5
Giulia
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » wo 20 jul 2016, 14:51

Die zwart-met-goud Shamal (ex Japan) lijkt nu van de radar verdwenen.
Wel zie ik bij Pastorelli Classics (Nick, de zoon van Franco) een origineel Nederlandse Shamal.
Volgens mij is het de Shamal van Frits Harms:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as

Giulia schreef: Alles wat bijzonder is, waar nog weinig van over is of een jongensdroom is blijft stijgen

Zodoende was dus ook die QPIV van 27k bij diezelfde Pastorelli Classics snel verkocht. Hij staat daar niet meer in het assortiment.
Laatst bijgewerkt door cassiopeia op wo 20 jul 2016, 15:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Techno » wo 20 jul 2016, 14:59

Is niet de Shamal van F.Harms....
Techno
Donateur

Berichtdoor Michele » wo 20 jul 2016, 16:06

Maser73 schreef:Wat is er eigenlijk gebeurd met die NL Shamal die toen te koop stond in lelijk oranje kleur met die vreemde velgen?

Die is naar Frankrijk bij mijn weten en zal ondertussen wel gerestaureerd zijn.

mbt de "zeepbel"... die is er niet ditmaal. Hooguit vindt er nog een correctie plaats op te hoog ingeschatte katten-in-zakken, maar de markt stort niet nog een keer in zoals 10 en 20 jaar terug. Reden: mensen kopen nu met eigen geld en niet meer met geld van een investeringsvehikel.

Tip: koop hot hatches zoals een onverprutste Peugeot 205 GTI 1.9 of en originele Golf 1 GTI / Golf 2 Cabrio. Die blijven waardevast de komende jaren. Idem voor een pittige BMW E30 of een Z3 Coupé ("basketbalschoen"), of een E28 met stevige motorisering in onverprutse staat. En wellicht zelfs een goede 156 serie 1 met V6 en lederen interieur.... Die zijn al bijna niet meer te vinden.
Laatst bijgewerkt door Michele op wo 20 jul 2016, 23:24, in totaal 2 keer bewerkt.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Volgende

Keer terug naar Maserati's en onderdelen te koop gevraagd