Shamal

Zoek je een bepaald auto gerelateerd onderdeel plaats dan hier een gezocht advertentie

Re: Shamal

Berichtdoor Otto C. » wo 20 jul 2016, 20:53

Michele schreef:
mbt de "zeepbel"... die is er niet ditmaal.


Zoals bij iedere zeepbel: Neeee, nu is het anders, echt.
Nou als het weer mis gaat, dan neemt iedereeen weer genoegen met "eigen geld" of verlies.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Shamal

Berichtdoor Boomerang » wo 20 jul 2016, 21:57

Als Otto wat geduld heeft, kan hij gelijk krijgen denk ik.
Speculanten zijn aan de haal gegaan met allerlei recentere auto's, waardoor een prijsspiraal is ontstaan.
Maar de nieuwe werkelijkheid komt er aan.
En die werkelijkheid veroorzaakt een totaal andere correctiefactor dan eerdere prijscorrectie-rondes, die vooral door vraag-aanbod werden bepaald.
Dat is de werkelijkheid van een wereld die af wil van de verbrandingsmotor.
In Duitsland wordt de effectiviteit van de millieugebieden wél steeds ter discussie gesteld, maar van terugdraaien horen we niks.
Wél over nieuwe steden, die invoering overwegen.
In NL gebeurt hetzelfde, zie de koppen in de krant vandaag over de succesvolle terugdringing van oude diesels uit de binnenstad, méér steden zullen volgen.
Met dat toekomstperspectief, wordt het lastig voor youngtimers.
Handelaren/speculanten zullen eieren voor hun geld kiezen, als blijkt dat die werkelijkheid dichterbij komt.
Het échte cultureel erfgoed zal de dans wel ontspringen.
Maar of een Shamal daar bij hoort.....
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Shamal

Berichtdoor Giulia » wo 20 jul 2016, 22:55

Boomerang schreef:Speculanten zijn aan de haal gegaan met allerlei recentere auto's, waardoor een prijsspiraal is ontstaan....


In werkelijkheid is er iets anders aan de hand wat voor de hand ligt ten aanzien van de mid jaren 80 en 90 auto's. Voor grofweg onze generaties zijn dat auto's uit onze jeugd, soms als we wat ouder waren. We vonden ze geweldig maar hadden in veel gevallen de centen er niet voor.

Wat er gebeurt is dat (even grofweg gezegd) de ouders die onze generatie op de wereld heeft gezegd, helaas aan het overlijden is waardoor er erfenissen vrijkomen. Ik heb al van verschillende kanten ( taxateur, specialisten) gehoord dat dat geld besteed wordt aan een soort van uitgestelde droom ook omdat het op de bank geld kost.

Het echt exotische en dure spul komt bij veel speculanten, de jaren 80-90 auto's komen in heel veel gevallen terecht bij onze generatie die hun begeerde auto uit hun jeugd nu kunnen kopen. Stukje nostalgie want zelfs 205 GTI-tjes, 5 series en nog zo veel anderen staan in de belangstelling en het aanbod is zeer beperkt...vind maar eens een Alfa 75 V6 in mooie staat. Kost je minstens 15 mille, of een Alpine V6 GT of Turbo, enz. Klant van me verkocht 4 maanden geleden een 205 1.9 GTI binnen 2 dagen voor 13 mille.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Shamal

Berichtdoor Michele » wo 20 jul 2016, 23:22

Boomerang schreef:Dat is de werkelijkheid van een wereld die af wil van de verbrandingsmotor.
.

Dat wil de wereld niet, dat wil een beperkt aantal milieulobbyisten die helaas veel invloed hebben waardoor het lijkt alsof elektrisch rijden onontkoombaar is. Terwijl elektrisch rijden een idee fixe is als het om massavervoer gaat.
Net zoiets als rekeningrijden destijds. Ooit geopperd als idee om files tegen te gaan, vervolgens geadopteerd door meerdere politieke partijen met een groene agenda als middel om milieuheffingen te kunnen toepassen, uiteindelijk in alle verkiezingsprogramma's als onontkoombaar gepresenteerd voor een eerlijke verdeling van de lasten (lees: om de wegvallende BPM op te vangen) en tegenwoordig hoor je er niets meer van omdat invoering toch op wat financieel nadelige probleempjes stuitte, en in strijd was met de privacy.
Maar de vent die het dossier 10 jaar lang stug bovenop de stapel van de betreffende minister legde was wel volhardend. Vermoed dat ie nu met pensioen is. Hopen dat zijn elektrische collagae binnenkort ook met de Vut mogen.
Zolang je niet voor 10K een prikauto kunt kopen die je 600 km ver weg brengt en na 10 minuten aan een paal weer volledig opgeladen is (gebruiksgemak van de benzineauto) en er niet in iedere stad "getankt" kan worden in heel Europa, kan de groene lobby nog zo hard willen dat 't er komt, maar gaat t niet gebeuren.

Of dit invloed heeft op de waarde van klassiekers? De komende 20-30 jaar niet vermoed ik. Tenzij opeens een Europese richtlijn verbied om met auto's van 25 jaar of ouder te rijden.

Overigens mag je in Dld met een H-Kennzeichen (klassieker) of en verzamelaarskenteken (1 nummer voor meedere auto's omdat je een collectie hebt waar je af en toe mee rijdt) gewoon overal rondrijden. Ook in umweltschutz gebieden.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Shamal

Berichtdoor Jimkempe » do 21 jul 2016, 06:01

Michele schreef:
Maser73 schreef:Wat is er eigenlijk gebeurd met die NL Shamal die toen te koop stond in lelijk oranje kleur met die vreemde velgen?

Die is naar Frankrijk bij mijn weten en zal ondertussen wel gerestaureerd zijn.

mbt de "zeepbel"... die is er niet ditmaal. Hooguit vindt er nog een correctie plaats op te hoog ingeschatte katten-in-zakken, maar de markt stort niet nog een keer in zoals 10 en 20 jaar terug. Reden: mensen kopen nu met eigen geld en niet meer met geld van een investeringsvehikel.

Tip: koop hot hatches zoals een onverprutste Peugeot 205 GTI 1.9 of en originele Golf 1 GTI / Golf 2 Cabrio. Die blijven waardevast de komende jaren. Idem voor een pittige BMW E30 of een Z3 Coupé ("basketbalschoen"), of een E28 met stevige motorisering in onverprutse staat. En wellicht zelfs een goede 156 serie 1 met V6 en lederen interieur.... Die zijn al bijna niet meer te vinden.


Klopt, heb een tijdje terug contact met hem gehad via Facebook. Hij gaat hem weer origineel maken gelukkig! Rood en de originele velgen.
Maserati 4.24
Maserati 222SE
Maserati Ghibli 2.8
Alfa Spider 2.0 TS
Mercedes E420 combi
Avatar gebruiker
Jimkempe
Moderator
 
Berichten: 871
Geregistreerd: ma 04 jul 2011, 11:27

Re: Shamal

Berichtdoor Boomerang » do 21 jul 2016, 07:45

Met speculanten bedoelde ik zeker óók de door giulia genoemde groep, die youngtimers koopt uit jeugdsentiment maar tegelijkertijd gokt op waardestijging en rendement.
Daar zijn er veel van.

En mbt " de nieuwe wereld"; over een plotsklapse omschakeling naar elektrisch heb ik het niet, sterker nog, wie het nieuws vanochtend heeft gehoord, weet dat de leaserijders de plug-in al weer links laten liggen nu, vanwege actuele- en 2017 bijtellingsregels.
Dat zal idd, zoals michele zegt, pas veranderen als we volledig elektrisch 600 km kunnen rijden en vlot kunnen bijladen.
Nee, ik heb het over een ontwikkeling die oudere auto's structureel in het verdomhoekje plaatst.
In Duitsland hebben we de groene sticker, in NL verwacht ik op termijn ook problemen met oudere benzinewagens zonder katalysator in steden als Rotterdam, Utrecht en Den Haag.

Hopelijk krijg ik geen gelijk.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Shamal

Berichtdoor Michele » do 21 jul 2016, 17:35

onlangs nog n lift gegeven aan een mede-journalist voor een persconferentie in Utrecht. Hij rijdt een diesel die d'r niet meer in mag. Getwijfeld of ik met de Maserati zou gaan, vanwege de uitstoot die dan x-maal problematischer is dan de diesel van de collega, maar wel toegestaan is. Toch maar de Alfa zonder roetfilter gepakt. Utrecht sucks.
gelukkig ligt er nu een uitspraak van een gerechtshof dat de mileuzone onduidelijk is en dat de boete voor de eiser in kwestie terugbetaald moet worden. Bord geeft alleen aan dat je 'n milieuzone in rijdt maar niet welke auto's er wel en niet in mogen. Rechter (lekentaal): je kunt niet van iedere automobilist verwachten dat hij vooraf uitzoekt waar precies hij wel en niet mag rijden, dus moeten de borden dat duidelijk maken. Zolang dat niet het geval is mag er niet beboet worden. Hoopvolle uitspraak!
Laatst bijgewerkt door Michele op vr 22 jul 2016, 16:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Shamal

Berichtdoor Danny » vr 22 jul 2016, 09:47

En terecht, die uitspraak begrijp ik volledig
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Vorige

Keer terug naar Maserati's en onderdelen te koop gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron