Viva Italia, the week before

Hier vind je al onze gezellige uitjes!

Re: Viva Italia, the day after

Berichtdoor yrrah » vr 27 jun 2014, 17:07

Cass, nee 13 kamers..... Rijden op zandvoort een keer regelen en dan bijeen in the Sands Hotel
ghibli II 2.0 maserati red- verkocht
Mercedes G 350 turbo L
Pinarello FP quattro/ campagnolo
Alfa Romeo 166....Nero- verkocht
yrrah

Re: Viva Italia, the day after

Berichtdoor stijn » za 28 jun 2014, 14:57

Fliesieteerd, joh, mooie actie.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Re: Viva Italia, the week before

Berichtdoor duetto » wo 29 apr 2015, 22:15

Heren,

Nu weer terug naar het eigenlijke onderwerp van dit draadje, de Lentse Pinksterrit op tweede pinksterdag. Deelname staat open voor enerzijds klassiekers en youngtimers, en anderzijds cabrio's en exoten van elk bouwjaar. De meeste auto's op dit forum voldoen aan meer dan een van deze criteria.

We beleven dit jaar alweer de derde editie, en er hebben zich in beginsel al twee forummers aangemeld, Peter1975 met z'n 222SE, die er in 2013 ook bij was, en Jeroen 4.24V met z'n Ghibli, die ook vorig jaar meereed.

In eerdere jaren was deze rit te combineren met een bezoek aan Viva Italia, maar dit jaar zitten we daar een week voor, en moeten we op eigen kracht mensen naar het oosten van het land zien te lokken. Daarom beloof ik dat ik bij voldoende aanmeldingen van mensen hier de GTS zal inzetten als bezemwagen.

De rit zal ongeveer 150 km zijn, over leuke weggetjes Driving5 (denken wij) zonder al te veel drempels (helemaal drempelloos gaat niet meer in NL), met start en finish in Lent (bij Nijmegen). De routebeschrijving is volgens het 'bolletje-pijltje' systeem met wat aanvullende aanwijzingen, en ik denk nog na of ik daar een verdere draai aan kan geven om het toch niet al te makkelijk te maken. Bij de start wordt je ontvangen met koffie en gebak, en aan de finish staat een buffet klaar.

Ik ben niet eenkennig, en zie dus naast de Maserati's ook best graag een paar 'platte keverts' aan de start (deelname aan dit binnenkort waarschijnlijk klassieke evenement kon weleens goed zijn voor de toekomstige waardeontwikkeling winks ), net als (semi-)klassieke Alfa's of een mooie 190SL (hoewel er al wel veel Mercedessen meedoen).

Mocht je geïnteresseerd zijn in deelname, stuur dan een e-mail naar pinksterrit2015@gmail.com of een PB naar mij.

Erik
duetto
Donateur

Berichtdoor duetto » ma 25 mei 2015, 21:43

Vandaag een mooie rit gehad met Peter1975 (222SE), Jeroen 4.24V (Ghibli), Peter M en IqpI (QP IV Otto) en Techno (Ghibli), met de GTS als "bezemwagen". Op een veld van een kleine 70 auto's was het Maserati-gehalte dus goed verzorgd. Bij de inschrijving liep een dorpsgenoot waarvan ik zeker wist dat hij met een Jaguar XKR-S zou meerijden in een Maserati-shirt. Toen ik naar de reden van die uitdossing vroeg vertelde hij dat 'ie net vorige week een nieuwe QP en een QP IV Cornes (Cassio!!) had gekocht. Dus wellicht hebben we volgend jaar naast de Otto van Peter M. ook een Cornes aan de start om te kijken of dat klokje nu echt zo'n verschil maakt. En dan verwacht ik Cassio ook om de Cornes 'live' te komen bekijken (en met een SL val je bij ons echt niet uit de toon).

Foto's volgen.
duetto
Donateur

Berichtdoor lqpl » di 26 mei 2015, 13:30

Het was een mooie rit en alles prima georganiseerd. Mooie landschappen gezien, en helaas ook veel drempels - daaraan valt helaas niet meer te ontkomen in dit land. Aan het eind was er nog een prima buffet, en dat allemaal voor een prikkie. Hulde!
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor PeterM » di 26 mei 2015, 14:38

Heb mij ook prima vermaakt. Goed weer en bijzondere vergezichten. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik het grootste deel van de tijd in het route-boek heb zitten koekeloeren, om |qp| op het juiste moment te laten remmen voor de volgende afslag. Bij het bolletje volgens het pijltje, inderdaad. Daarna even rust, want gas geven kon hij gelukkig zelf winks . Het grootste deel van de tijd ging het goed, je moet alleen niet twee bladzijden tegelijk omslaan rolleyes .

Er komt heel wat kijken voordat je dik 60 equipes zo'n mooie dag kan bezorgen. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Dank duetto & family voor deze fraaie rit.

@qp: wat betreft die Starfighter bij Deelen: ik heb de foto nog eens bekeken, maar je hebt natuurlijk gelijk, dit is een schaalmodel, geen echte. De echte was 16,7 m lang, dus ik schat 30% ware grootte.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor lqpl » di 26 mei 2015, 14:54

O dus dat ding was niet op Deelen geland huh???????
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor PeterM » di 26 mei 2015, 15:25

hamersmiley nee, deze is nooit van de grond geweest en heeft hoogstens een beetje rond gereden lachert .

Deelen was ooit een veld voor lichte vliegtuigen, er zijn Piper Super Cubs en Sud-Aviation Alouette helicopters gestationeerd geweest. En in WO II Duitse nachtjagers.
Sorry duetto voor het gebetweet, ik bedoel er verder niets mee. Als jochie heb ik daar vlak in de buurt gewoond. In die tijd mocht de luchtmacht nog gewoon vliegen, dus die dingen kwamen dagelijks over.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor duetto » ma 25 apr 2016, 23:31

Heren,

Over drie weken is het alweer tijd voor de vierde editie van de Lentse Pinksterrit, die ik samen met mijn buurman organiseer. Deelname aan de rit, die gehouden wordt op tweede pinksterdag (16 mei) staat open voor youngtimers (25 jaar en ouder), klassiekers, en cabrio's en exoten (lees: Maserati's) van alle leeftijden. Start en finish zijn in Lent (bij Nijmegen), en daartussen mag je ongeveer 135 km lang op bolletjes en pijltjes zwoegen. Bij de start is er koffie met gebak en aan de finish staat een buffet klaar.

Vorig jaar hadden we een aardig aantal Maserati's van dit forum aan de start, en dit jaar hebben PeterM met de QPIV Otto en Jeroen 4.24V met zijn nieuwe 3200 zich al aangemeld. Net als vorig jaar zal ik bij voldoende deelnemende Maserati's zelf ook een Maser inzetten als bezemwagen. Maar ook andere leuke auto's zijn welkom.

Mocht je geïnteresseerd zijn, stuur dan een mailtje naar lentsepinksterrit@gmail.com of stuur een PB.

Hopelijk tot ziens op 16 mei.

Erik
duetto
Donateur

Berichtdoor duetto » ma 08 mei 2017, 23:36

Het verband met Viva Italia is nu helemaal zoek, maar dat komt omdat zij hun evenement verplaatst hebben. Wij organiseren op onze "vaste" tweede pinksterdag (die valt dit jaar op 5 juni) alweer voor de vijfde keer de Lentse Pinksterrit, met nu al een aardig Maserati-gehalte bij de inschrijvingen.

Jeroen 4.24V komt met een heuse equipe aan de start, want zelf rijdt hij met de 3200, en hij heeft de Ghibli ingeschreven voor een vriend. Daarnaast is er ook een GranCabrio aangemeld (ik weet het, moderne Maserati's scoren hier niet erg hoog, maar het geluid is echt bizar), en ik zal waarschijnlijk met de GranTurismo als bezemwagen het veld voor me uitjagen.

Maar voor Italianen in het algemeen (de auto's dan) en Maserati's in het bijzonder geldt: "the more, the merrier", dus ik zie graag meer aanmeldingen van het forum tegemoet.

Zoals in het bericht hierboven staat uitgelegd: deelnemen kan in een youngtimer, klassieker, cabrio (ongeacht de leeftijd) en exoot (idem), dus in principe kan iedereen op dit forum komen met de auto waarover hij/zij post (de enige uitzondering zijn de electrische auto's waar Danny over schrijft, en ook de Giulia van Boomerang is te nieuw en (tot genoegen van FCA) inmiddels gelukkig niet meer zo heel exclusief).

Bij interesse kun je mailen naar lentsepinksterrit@gmail.com of een PB sturen.

Wellicht tot ziens op 5 juni a.s.

Erik
duetto
Donateur

Vorige

Keer terug naar Evenementen