Cannonballrun 2015 met de Spider III

Hier vind je al onze gezellige uitjes!

Re: Cannonballrun 2015 met de 424V

Berichtdoor masserari » ma 04 mei 2015, 20:16

Wietze schreef:Grote hoeveelheid foto's

Dan moet er toch gelegenheid zijn daarvan een paar op de site te zetten?? Ik mag altijd graag een beetje meekijken. Tenslotte een totaal spoedrevisie maken we niet vak mee!!!

Beste Wietze
Ik zou wel willen maar de foto's mogen niet zo groot zijn dacht ik, dan moet ik ze weer gaan verkleinen enzo, dan nog steeds te groot enz, enz, daar kan ik slecht tegen! (heeft iemand daar een handige tool voor?)......
En dan welke foto of onderdeel? Ik heb er echt heel veel!
masserari

Berichtdoor masserari » ma 04 mei 2015, 20:33

Net terug van een proefrit van 20 km cruisen over de rijksweg en daarna terug via 20 km bochtenwerk op de dijkjes hier in de buurt, zo dat was lekker zeg!! Tja de 424V heeft niet de wegligging van een Spyder maar toch heeft het wel wat....In de garage gelijk de CO gemeten, deze was wat laag, ook gelijk weer even bijgesteld de auto was nu toch lekker warm.
Iets te enthousiast over een hobbel gegaan, en ja hoor de carterbescherming werkt!!
Verder alle meters en lampjes gecheckt, alles werkt en geven nog de juiste waarden aan ook. Auto schakelt lekker (voor een Maserati), remt goed, gaat mooi rechtuit en niets trilt, op een kraakje ergens bij de hoedenplank na maar dat zoeken we morgen op onze vaste sleutelavond wel weer uit.
Jeetje het wordt nu wel erg spannend allemaal dadelijk heb ik niets meer te doen omdat alles werkt hahaha...
masserari

Berichtdoor Wietze » ma 04 mei 2015, 20:58

Voor het plaatsen van plaatjes heb ik ook bijles gehad. Ik upload de foto's naar photobucket en dan kan je ze groot en klein via img op deze site zetten. tussen de beide benamingen img een paar spaties en dan of de foto of de link daartussen copieren daarna de extra spaties weg halen en het moet werken.

Over proefrijden gesproken gisteren met de MCH de binnenlandse Kempen toertocht door Nederlandse en de Belgische kempen gereden. Met de aanrijdroute erbij 400 km. Helaas een paar kleine zweetplekken en wat lichte lekkage op de radiateur. Die gaat er morgen uit en daarna naar de radiateurenboer voor reparatie. Zal op mijn eigen topic wel een plaatje zetten.

De 222 kent minder ruimte dan jullie 424. Wij zijn wat aan het puzzelen hoe deze zomer alles erin moet passen.... Immers nadat we in Hongarije zijn losgelaten gaan wij via Oostenrijk Italie en Frankrijk weer op Nederland aan.
It is mei sizzen net te dwaen
Wietze
Donateur

Berichtdoor masserari » wo 06 mei 2015, 22:03

Voor de liefhebber heb ik een fotoalbum gemaakt van een groot gedeelte van de werkzaamheden:
https://picasaweb.google.com/1084230672 ... 24VPubliek
masserari

Berichtdoor masserari » wo 06 mei 2015, 22:30

Gisteren op de sleutelavond de kofferbak lekker gepoetst en eindelijk voorzien van de mooie nieuwe emblemen.
Radio getest en er blijkt één speakertje achterin stuk......deze week ff 2 nieuwe monteren. Ok dan de achterbank er even uit. Tja we hebben ons beloofd dat alles maar dan ook alles goed moet werken en dit hoort er dus ook bij.
Ben wel benieuwd hoe de navigatie uit 2001 werkt, hahaha ik heb wel de laatste versie cd's kunnen downloaden. De originele Becker doet het voor zover uitstekend, mooi spul uit die tijd! Verder de binnenkant lekker aan het opfrissen, het wordt nu echt wat.
Volgende week de APK keuring, dan kunnen we een jaar vooruit........ Nu gaat het hard na 7 maanden in de rommel. Ze wordt weer compleet.......
masserari

Berichtdoor PJ » do 07 mei 2015, 11:45

Allemachtig, wat een project!
Respect!!!
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur

Berichtdoor Maser73 » do 07 mei 2015, 12:01

Altijd bewonderendswaardig als je dat allemaal zelf kan applause
Maser73
Donateur

Berichtdoor Wietze » do 07 mei 2015, 15:56

Foto''s bewonderd.

Pfoe, wat jullie in een paar maanden hebben gedaan ben ik al 11 jaar ieder jaar een stapje van aan het uit(laten) voeren

Hoed af!!!
It is mei sizzen net te dwaen
Wietze
Donateur

Berichtdoor PeterM » vr 08 mei 2015, 10:38

Indrukwekkend. Een 4.24 is geen voor de hand liggend restauratie-object gaaf dat je juist zo'n auto kiest om weer helemaal bij de tijd te brengen - en op punten beter maakt dan-ie ooit geweest is. Mooi werk 2thumbs

Misschien nog één suggestie. M-Chatter Giulia heeft voor zijn Spider ooit de elektrische schokdempers vòòr laten ombouwen naar handmatig verstelbare dempers. Kwaliteitsniveau "Koni - geel" . Daar schijnt-ie heel veel beter van te worden - hij slaat minder door bijvoorbeeld.
Omdat weggedrag altijd het zwakke punt blijft van deze auto's en je hier in NL met de beschermingsplaat alweer een drempel hebt geraakt - op die Cannonball run kom je vast voor veel hetere vuren te staan. Is dit misschien iets voor jullie? De man die dit doet zit in Oud- Beijerland - zal wel een oud-Koni medewerker zijn.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor masserari » vr 08 mei 2015, 20:28

PeterM schreef:Indrukwekkend. Een 4.24 is geen voor de hand liggend restauratie-object gaaf dat je juist zo'n auto kiest om weer helemaal bij de tijd te brengen - en op punten beter maakt dan-ie ooit geweest is. Mooi werk 2thumbs

Misschien nog één suggestie. M-Chatter Giulia heeft voor zijn Spider ooit de elektrische schokdempers vòòr laten ombouwen naar handmatig verstelbare dempers. Kwaliteitsniveau "Koni - geel" . Daar schijnt-ie heel veel beter van te worden - hij slaat minder door bijvoorbeeld.
Omdat weggedrag altijd het zwakke punt blijft van deze auto's en je hier in NL met de beschermingsplaat alweer een drempel hebt geraakt - op die Cannonball run kom je vast voor veel hetere vuren te staan. Is dit misschien iets voor jullie? De man die dit doet zit in Oud- Beijerland - zal wel een oud-Koni medewerker zijn.

Beste Peter,
Voor ons was het een heel leuk winterproject en het is de bedoeling deze zomer de Cannonball te rijden en hem dan te verkopen, het liefst aan een liefhebber die er echt gek op is. We hebben hier en daar wel wat gemodificeerd maar verder hebben we de auto geheel origineel gelaten. Wat wij gedaan hebben kan er zo weer af en we wilden het financieel ook aantrekkelijk houden....
masserari

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen