Pagina 2 van 4

Re: Levante - niet zo'n goed nieuws

BerichtGeplaatst: za 17 feb 2018, 11:35
door Marten
Ja, plus ik denk dat de beslissing om geen SW uit te brengen maar in plaats daarvan een SUV mee zal spelen. De komst van de Stelvio was al bekend en er werd toen al gemeld dat er geen Giulia SW zou gaan komen.

Re: Levante - niet zo'n goed nieuws

BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2018, 13:59
door duetto
Dat van het gebrek aan een SW van de Giulia hoorde ik gisteren ook weer bij de dealer. In die klasse wordt in NL ongeveer 60 procent van de auto's als SW verkocht, en die leveren de Duitsers wel. Daarnaast zijn er blijkbaar bedrijven waar Italianen helemaal niet op de shortlist mogen, en bedrijven die een CO2-limiet hanteren waar de Giulia niet aan kan voldoen.

OT: Het uiterlijk van de Levante maakte dat die bij ons thuis eigenlijk niet bespreekbaar was. En het feit dat Alfa kort daarna kwam met een race-SUV hielp ook niet erg mee, natuurlijk. Maar van de Nederlandse markt moet Maserati het toch niet hebben, of ze nu 50 of 150 Levantes verkopen. Misschien dat een PHEV-versie in elk geval op de grotere Europese markten het tij kan keren, maar ik weet niet hoever de Italianen daarmee zijn/of ze daar in Italië al wel eens van gehoord hebben.

Re: Levante - niet zo'n goed nieuws

BerichtGeplaatst: zo 18 feb 2018, 18:45
door lqpl
Ik denk dat er voor Maserati sowieso een laag verkoopplafond geldt. Los van mooi of goed. Te exotisch, en met een twijfelachtige track record mbt kwaliteit. Net als Alfa. Hier een massaproduct van maken lukt niet.
Ik vind de Levante een heel geslaagd model, nu ik aan de grote bek van de Granturismo gewend was geraakt. Prachtig voor een relatief kleine doelgroep, als vanouds.

Re: Levante - niet zo'n goed nieuws

BerichtGeplaatst: di 20 feb 2018, 08:50
door PeterM
Sorry, maar ik niet. Houdt niet zo van grote bekken. Het ding is veel te massief en te protserig, nergens voor nodig, totaal niet functioneel. Het is ook niet te doen, zo'n enorme bak nog enigszins elegant te stylen.

Sedans, stationwagons, MPV's, sportcoupé's, cabrio's, bestelbusjes, vrachtwagens zijn allemaal prima vormen van de automobiel met een logisch verband tussen vorm en functie.

Dat is mijn punt welke functie vervult de SUV anders dan: kijk mij eens in een hele dikke grote auto rijden?
Het is alleen maar pretentie, verder nergens goed voor. Het is een "vehicle", maar "sports" en "utility"???

Een Landrover mag, want die kan nog echt het terrein in. Geen sports (nou ja, beetje wandelen op de hei), wel utility. Een Range Rover is de sjieke grote broer, die kan ook nog, hoewel, het enige terrein dat ze in de praktijk tegen komen zijn de verkeersdrempels in villawijken.

De rest is allemaal nep - te hoog door een grote bodem vrijheid, daardoor te veel luchtweerstand, ondanks dat toch niet bruikbaar in het terrein maar alleen op de weg en daar is-ie dus alleen maar veel te zwaar, te lomp en te groot. Neem dan een station wagon of een MPV als je de ruimte nodig hebt.
Dit autotype mag de energie lobby morgen van de wegen verwijderen....

Re: Levante - niet zo'n goed nieuws

BerichtGeplaatst: di 20 feb 2018, 12:35
door Boomerang
Eens, vrijwel met alles.
Maar die Levante schijnt het wel erg goed te doen in open terrein.

Re: Levante - niet zo'n goed nieuws

BerichtGeplaatst: do 22 feb 2018, 20:33
door Marten
duetto schreef:Misschien dat een PHEV-versie in elk geval op de grotere Europese markten het tij kan keren, maar ik weet niet hoever de Italianen daarmee zijn/of ze daar in Italië al wel eens van gehoord hebben.


Zowel Alfa Romeo als Maserati zijn daarmee bezig en Ferrari heeft het al.

Re: Levante - niet zo'n goed nieuws

BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2018, 00:20
door duetto
PeterM schreef:Sorry, maar ik niet. Houdt niet zo van grote bekken. Het ding is veel te massief en te protserig, nergens voor nodig, totaal niet functioneel. Het is ook niet te doen, zo'n enorme bak nog enigszins elegant te stylen.

Sedans, stationwagons, MPV's, sportcoupé's, cabrio's, bestelbusjes, vrachtwagens zijn allemaal prima vormen van de automobiel met een logisch verband tussen vorm en functie.

Dat is mijn punt welke functie vervult de SUV anders dan: kijk mij eens in een hele dikke grote auto rijden?
Het is alleen maar pretentie, verder nergens goed voor. Het is een "vehicle", maar "sports" en "utility"???

Een Landrover mag, want die kan nog echt het terrein in. Geen sports (nou ja, beetje wandelen op de hei), wel utility. Een Range Rover is de sjieke grote broer, die kan ook nog, hoewel, het enige terrein dat ze in de praktijk tegen komen zijn de verkeersdrempels in villawijken.

De rest is allemaal nep - te hoog door een grote bodem vrijheid, daardoor te veel luchtweerstand, ondanks dat toch niet bruikbaar in het terrein maar alleen op de weg en daar is-ie dus alleen maar veel te zwaar, te lomp en te groot. Neem dan een station wagon of een MPV als je de ruimte nodig hebt.
Dit autotype mag de energie lobby morgen van de wegen verwijderen....


Peter, ik was het helemaal met je eens, tot ik mijn handtekening onder het contract zette. Nu vind ik een SUV eigenlijk wel een handige auto voor iemand van mijn leeftijd. Het is ook niet zo'n verheffende aanblik, wanneer je mij m'n stramme lijf in de Coupe of de Granturismo ziet proppen).

Re: Levante - niet zo'n goed nieuws

BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2018, 07:46
door Momus
ik geef toe dat ik ook twijfel tussen een Giulia of Stelvio als vervanger voor onze bijna 15 jaar oude Saab
qua design vind ik de Giulia beter maar als praktische gezinswagen lijkt de Stelvio me geschikter en ook wij naderen stilletjesaan de kaap van de 50... sady Ruudsterrr5

Re: Levante - niet zo'n goed nieuws

BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2018, 08:59
door Boomerang
Persoonlijk begrijp ik dat niet.
Waarom (collectief) in zon hoog hok klimmen, zodra de 50 gepasseerd wordt?
Nog zoiets:
Waarom moet er meteen een stationcar worden aangeschaft als de 1e kleine zich aankondigt?
(En waarom moet er dan een sticker op de ramen met de tekst "baby aan boord"?!
Moet de rest dan een andere route gaan kiezen of zo?)

Al vanaf de eerste dag rijden wij in Coupe's.
Dat bleef ook zo toen we met de kinderen op vakantie gingen.
Zelfs toen we met een caravan naar zuid Frankrijk trokken. (406coupe V6)
Geen centje pijn.

Zon hoog ding zou bij mij pas aan de orde komen, als het niet meer lukt om op een normale manier uit de GS, SL of Giulia te stappen.
Waarmee ik dan meteen " het begin van het einde" heb gemarkeerd wat mij betreft.
Hopelijk duurt dat nog heel lang.

Ringbaardjes in (wannabee) SUV's met liefst een reservewiel achterop.........brrrr.

Re: Levante - niet zo'n goed nieuws

BerichtGeplaatst: vr 23 feb 2018, 19:03
door Marten
Precies - en wat kan het jou schelen dat het niet zo'n verheffende aanblik is - jij hebt hem, rijdt er in en een ander niet woot