Het grote muziek en geluidstopic

Maserati chat en alles wat met Italië te maken heeft

Re: Het grote muziek en geluidstopic

Berichtdoor Techno » zo 20 dec 2015, 15:17

De ringkerntrafo in de Cyrus kan de Impulsen beter de baas dan de 4 eindtrappen in de Yamaha. (En hiervoor de Denon AVR3801). Een transmissielijn schijnt moeilijker te zijn om een passende versterker bij te vinden. Jij zult daar vast meer van weten. Feit is wel dat ik bij muziek via de Cyrus constant met een brede grijns luister en m'n benen soms niet stil kan houden Thumbsup5
Techno
Donateur

Berichtdoor PeterM » zo 20 dec 2015, 16:24

... en dat is het enige dat telt!!
Denk dat het niet alleen de trafo is, maar dat de hele voeding (gebruikte gelijkrichters, elco's, spanningsstabilisatie) wat beter in elkaar zit dan bij de Yamaha. Dat kan veel verschil maken.
Weet niet meer precies of Mission dat bij de Cyrus ook aanbiedt, maar bij de versterkers van Naim kun je "upgraden" door er een externe voeding bij te kopen.
Die hebben ze ook nog in meerdere varianten, dus je als je budget groeit kun je meegroeien. Dat is het "bewijs": er verandert niets aan de elektrische schakeling van de versterker of de gebruikte componenten daarin. Het klankverschil dat je ervaart zit zuiver en alleen in de kwaliteit van de voeding, o.a. de stabiliteit van de spanning bij belasting, snelheid/reactievermogen van de stroomlevering, dat soort dingen.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Techno » zo 20 dec 2015, 17:01

Klopt, dat kon je wel bij de Cyrus 2 kopen, maar helaas niet bij de 1. Die was overigens voor het geld (toen ik meen FL.795!) wel ongelofelijk goed EN had een bruikbare Phono-ingang. Ik doe hem ook nooit weg. Hij heeft inmiddels weer een bescheiden plekje in de huiskamer met eigen kabels die klaarliggen, dus zo weer klaar voor een uurtje genieten 2thumbs
Techno
Donateur

Berichtdoor Boomerang » ma 21 dec 2015, 15:06

Bij Yamaha zou je eigenlijk de Avantage lijn moeten kiezen, de meer audiofiele serie.
Het typenummer begint dan niet met RXV maar met RX-A.
Maar om het niveau van zo'n Cyrus te halen in stereo, zal je ook in de RX-A serie, heel wat meer dan 700 euro moeten besteden.
Mooi houden die Cyrus.

Over voedingen gesproken;
Ik las over iemand die 2 x 5 auto accu's in serie heeft gezet als vervanging van de ingebouwde lichtnetvoeding. (Plus 60 volt/min 60 volt)
Het resultaat zou verbluffend zijn.
De laadproblematiek en het volume van al die accu's is ook vast verbluffend....
Boomerang
Donateur

Berichtdoor PeterM » za 06 feb 2016, 16:52

Moet niet gekker worden met die ouwe meuk.
Pioneer Receiver on Audiogon
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Boomerang » zo 07 feb 2016, 10:10

Dat is exact wat er aan de hand is.
Voor hen die nú nog op zoek zijn naar een geweldenaar van weleer, wordt het een kostbaar verhaal.
Zoonlief heeft met het verzamelen van vintage receivers, een lucratieve hobby gevonden een paar jaar geleden.
Alleen vrees ik dat het einddoel, een mooi rendement halen bij verkoop, gepaard zal gaan met een keer of dertig pijnlijk afscheid.
Boomerang
Donateur

Vorige

Keer terug naar Italian Lifestyle