Het grote muziek en geluidstopic

Maserati chat en alles wat met Italië te maken heeft

Re: Het grote muziek en geluidstopic

Berichtdoor Giulia » vr 04 dec 2015, 10:39

Mooi spul,

Ik heb nu voor een goede klant wat spullen in de winkel staan zodat eventuele klanten dat kunnen kopen tegen sterk gereduceerde prijzen. Meeste nieuw uit faillissement. Ik heb er (nog) niet heel veel verstand van maar de luidsprekers die hij aanbied van Chario ken ik heel goed want die heb ik zelf ook en ben daar zeer tevreden over. Verder denk ik niet dat het high end is maar wel goed spul...

Hij bied onder andere aan:

Wat Marantz en iets van Musical Fidelity en verder Chario Pegasus, Delphinus en Cygnus plus Elac.
Giulia
Donateur

Berichtdoor PeterM » vr 04 dec 2015, 13:15

Vind dat moeilijke vragen - is een bepaald product "het" of niet. Je kunt het niet aan de buitenkant zien.

Sommige merken hebben een "mass market" imago - waarbij verkoop volumes en winst belangrijker criteria zijn dan geluidskwaliteit. Dat imago zit ook in de weg als ze een keer serieus aan de bak gaan - Sony heeft een paar hele goede speakers in het hogere segment die niet serieus worden genomen. Pioneer heeft dit probleem opgelost door zijn topspeakers onder een ander label (TAD) op de markt te brengen - dit zijn overigens wel heel dure spullen. Maar ook volumes zeggen niet alles. Een luidsprekermerk als B(owers) & W(ilkins) doet hoge volumes, heeft in elke prijsklasse een aanbod, maar is innovatief, doet ook fundamentele research en maakt altijd meer dan gemiddeld goeie spullen. Tot aan de absolute top - de 801 vind je in de top van de opname-studio's als monitor speaker - waarmee de klank van de opname wordt teruggeluisterd en geoptimaliseerd voordat de CD, LP of download file wordt gemaakt.

Elk apparaat - m.u.v. van de "cost no object" spullen - is een compromis - het is altijd ontwikkeld tegen een budget dus met een bepaalde kostprijs en verkoopprijs in gedachten. De vraag is dan wat bij alle compromissen de doorslag heeft gegeven - als dat geluidskwaliteit is - in plaats van bijvoorbeeld "looks", flexibiliteit of gebruiksgemak - mag je zeggen dat er een nobel doel is nagestreefd - een "high-end" dus. Dat het resultaat op basis van luistertests is geoptimaliseerd is ook een criterium.

Er zit maar één ding op: zelf gaan luisteren, eerst in de winkel en als het wat lijkt dan met de spullen bij je thuis - als de retailer je dat niet gunt is-ie niet high-end bezig Tssk5
En dan wel kopen bij de vent die al die moeite voor je doet, en niet bij de goedkoopste internet dozenschuiver - laat ik het niet merken Ruudsterrr5
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Boomerang » do 10 dec 2015, 13:16

Zo is dat!

Ondertussen laat de Mcintosh de B&W's spelen zoals ze dat nog niet eerder gedaan hebben.
Muziek ipv geluid!

Trouwens, ook Technics....wie kent het nog..... doet mooie dingen.
Dit ding staat erg hoog in de duitse "bestenliste" maar kost ook een klein vermogen.
Ik vraag me af wat ze beogen, willen ze hiermee de aandacht opeisen en straks met een breed audioprogramma terug komen?
Dapper dan.

Afbeelding
Boomerang
Donateur

Berichtdoor PeterM » do 10 dec 2015, 20:54

Technics spullen heb ik gehad, HEUL lang geleden - jaren '80 vorige eeuw.
Geïntegreerde versterker en losse tuner met zelfbouw KEF Chorale speakers - dat was mijn eerste luidspreker.

Het zal ze niet meevallen in dit segment - "Japans" is in vele ogen vooral commerciële "midfi".
Accuphase timmert al jaren aan de weg met dat soort spullen - ik bedoel met dit klassieke design - rechttoe rechtaan aluminium frontplaat, meters of display en een horizontaal rijtje knoppen daaronder.
Luxman probeert terug te komen, het lukt ze niet echt.
Merken als Sony, Yamaha, Kenwood, Pioneer, Onkyo en nu ook Technics hebben teveel midisetjes en stereotorens gemaakt - de liefhebbers geloven niet dat het ze nu wel opeens om de geluidskwaliteit te doen is.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Michele » do 10 dec 2015, 23:10

mwaah, de Technics draaitafels zijn natuurlijk wel iconisch...
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Danny » do 10 dec 2015, 23:17

Marantz heeft ook midisetjes gedaan en maakt ook topspul
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor PeterM » vr 11 dec 2015, 09:43

Eens, de stelling gaat niet op voor alle massaproducenten.
Marantz is één van de fabrikanten die het is gelukt om een heel muzikaal imago te bewaren- al vanaf de jaren '60 van de vorige eeuw! Sinds de overname door Philips en ook daarna zijn zij daar in hun marketing en productontwikkeling hard aan blijven werken. Er is één man die daar de hoofdrol in heeft gespeeld - google maar eens op Ken Ishiwata. Marantz maakt nog steeds prima apparaten.

@Michiel: die Technics draaitafels zijn iconisch in de DJ wereld - vraag me af of ze daar wat aan hebben voor "home hifi".
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Boomerang » za 12 dec 2015, 13:43

Tja, die Ken, sprak hem laatst nog op een beurs.
Geniaal hoe ze deze naam hebben kunnen inzetten voor hun marketing.

Als de man Klaas Wieringa had geheten, had je nooit meer wat van hem gehoord. lachert
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Techno » za 19 dec 2015, 23:19

Omwille van het kijken van films luister ik thuis muziek via de AV-receiver van Yamaha (RX-V767) best een leuk apparaat, klinkt niet slecht. Maar zoals ook z'n voorgangers kan hij m'n luidsprekers niet aan. Een stel oudere impulse 54 transmissielijn luidsprekers. Vandaag was de familie weg en nam ik wat tijd om tot rust te komen na een hectische week. Dus de oude Cyrus1 versterker maar weer eens aangesloten die vroeger de Impulsen aanstuurde. Wat een verschil!!! Hij maakt het verschil tussen geluid en muziek! Ruimte, diepte en detail gekoppeld aan diepe bas-tonen. Vrouw en kind zijn inmiddels terug. Komende week maar eens verder luisteren... 2thumbs
Techno
Donateur

Berichtdoor PeterM » zo 20 dec 2015, 12:47

Mooi, zo'n ervaring. Wat bedoel je als je zegt dat de Yamaha je speakers niet aan kan?
Het kan zomaar dat Cyrus een veel betere muzikalere versterker is - die reputatie heeft-ie, in ieder geval.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Italian Lifestyle