Horloge topic

Maserati chat en alles wat met Italië te maken heeft

Re: Horloge topic

Berichtdoor Vince » wo 19 dec 2012, 19:26

Volgens mij is er alleen een Daytona geweest met Zenith.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Dennis » di 08 jan 2013, 13:26

leuk hoor lex watches, had ik voor aanstaande zaterdag een afspraak bij hun om het horloge aan te kopen bellen ze me gisteren op dat het via de web winkel verkocht is. Als er op deze manier zaken gedaan moet worden dan blijft mijn geld in de pocket, waarschijnlijk preferen ze snel gewin via het internet boven een persoonlijke aanpak. Als pleister hadden ze nog wel zo'n horloge met lichte gebruikssporen, gekker moet het niet worden. Ik ben in elk geval klaar met ze, mocht ik nog een keer zin hebben aan een horloge dan naar de juwelier waar ik fatsoenlijk ontvangen wordt en het voor mij een klein feestje wordt. Het spijt me als potentiele klant voel ik me genaaid.
lancia ypsilon 2000
Lancia delta 1.4 oro 2012
Maserati quattroporte V 2005
Dennis

Berichtdoor Vince » di 08 jan 2013, 14:12

Je hebt helemaal gelijk. Probleem met Panerai is alleen dat je mazzel moet hebben dat jouw beoogde model op voorraad is.

Je betaald meer, maar als het goed is maken ze er meer een feestje van. Hoewel dat bij mijn eerste Panerai bij Steltman wel mee viel vond ik. Was netjes hoor, maar echt een feest was het niet.

Porsche 911S Coupé 1976
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » di 08 jan 2013, 15:23

Lex Watches afficheert zich zelf als een on-line winkel.
Webwinkel = lagere prijs = minder service = minder of geen (na) bestelmogelijkheden.
Fysieke winkel = hogere prijs = meer service = uitgebreidere mogelijkheden.
De keus is aan de klant! lachert
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Danny » di 08 jan 2013, 15:52

Dennis, ik begrijp dat je teleurgesteld bent maar probeer het eens van de kant van de verkoper te bekijken: Hij heeft een klant die in het weekend komt kijken (en misschien kopen) maar misschien komt die klant wel helemaal niet opdagen want de ervaring leert dat er vaker mensen zijn die zeggen dat ze willen langskomen (en kopen) maar dan helemaal niet komen opdagen. Daarnaast is er die klant in de webwinkel die meteen koopt en afrekent. Wat zou jij doen?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Dennis » di 08 jan 2013, 17:18

Ik verhandel ook wel eens wat spullen, komt er een situatie die zoals jij bedoeld en die heb ik aan de hand gehad dan breng ik beide partijen op de hoogte. Ik heb vandaag nog op hun site nagekeken en het beoogde horloge staat nog steeds te koop aangeboden. Verder is er diverse keren telefonisch contact geweest omtrent betaling en welk kantoor van hun voor mij het kortste bij was dus mijn bedoeling was daadwerkelijk een klokje kopen. Gisteren heb ik een mail aan lex watches gestuurd waarin ik mijn teleurstelling heb geuit en tevens heb aangegeven dat ze in het verdere verloop toch wat omzichtiger te werk moeten gaan omdat ik mij geen twee keer laat teleurstellen. Ik heb hier geen antwoord op gekregen, ik ben nu in het stadium dat ze hun horloges mogen steken waar er geen licht bijkomt.
lancia ypsilon 2000
Lancia delta 1.4 oro 2012
Maserati quattroporte V 2005
Dennis

Berichtdoor Giulia » di 08 jan 2013, 21:05

Dennis schreef:dat ze hun horloges mogen steken waar er geen licht bijkomt.

Gelukkig hebben ook Panerai's lichtgevende wijzers
Giulia
Donateur

Berichtdoor YoMan » zo 13 jan 2013, 11:29

Even wat licht schijnen op "manufactuur"
Op papier betekent dit dat een horlogebedrijf alles in eigen beheer maakt, op laten we zeggen de leren bandjes na. (Deze komen meestal van Hirsch in Oostenrijk)

Sinds de Swatch group eigenaar is geworden van zo'n beetje alle grote uurwerkproducenten zijn veel merken in het proces om over te stappen op in-house manufactuur uurwerken. Swatch gaat namelijk de levering buiten het eigen concern afbouwen en stopzetten. Zelf vind ik dit vooral marketing, neem bv. Richemont: Panerai beweert dat ze manufactuur uurwerken maken. Dit is onzin, daar zijn ze te klein voor. De uurwerken komen van Piaget (ook Richemont) en worden uiteindelijk bij Panerai afgemonteerd en gedecoreerd. Normaals, het is vooral marketing en zegt niks over werkelijke kwaliteit. Zelfs Patek kocht tot enkele jaren geleden haar chrono uurwerken bij Eta (die dan wel heel erg verbouwd werden) en nog langer geleden leverde Jaeger leCoultre de uurwerken aan Patek (en ook aan Audemars )

Dan de "echte" manufacturen:
Rolex. Maakt ongeveer alles zelf, behalve bv. het groene safierglas op de Millgauss. Eigendom van de stichting Rolex. ja inderdaad, Rolex is een stichting. Alle winst wordt in het eigen bedrijf geinvesteerd en de rest aan goede doelen gegeven.
Jaeger Le-Coultre: Oorspronkelijk een uurwerkproducent, later is men zich ook gaan toeleggen op complete horloges. Ze zitten schuin tegenover AP in de Vallee du Joux, Jura Zwitserland. Onderdeel van Richemont
Zenith: Je mag het mooi of lelijk vinden, maar hun uurwerk Primero is een icoon dat oa. in de Rolex Daytona tussen ca1990 en ca2000 werd gebruikt. Technisch een fraai merk, dat echter qua design een aantal jaren het ene na het andere lelijke monster wist te produceren. onderdeel van Louis Vuitton Moet Hennessy, net als Hublot en Tag Heuer.
Lange und Soehne: Duits topmerk, op het nivo van Patek. Onderdeel van Richemont. Zeer innovatieve technische hoogstandjes met perfecte afwerking.
Seiko: Tja, t'is Japans, maar mag onder de manufacturen genoemd worden
Audemars Piquet: op enkele details na inderdaad een manufactuur. Nog steeds in het bezit van de familie Audemars en dus onafhankelijk.
Patek Philippe: Eigendom van de familie Stern in Geneve. De Rolls Royce onder de horloges in kwaliteit en uitstraling, echter Lange mag gerust op hetzelfde nivo worden gezet.
Laatst bijgewerkt door YoMan op di 15 jan 2013, 08:52, in totaal 1 keer bewerkt.
YoMan

Berichtdoor Vince » ma 14 jan 2013, 10:50

Bedankt voor de toelichting, Yoman!

Porsche 911S Coupé 1976
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Giulia » do 04 apr 2013, 18:44