Route naar Zuid-Italië

Maserati chat en alles wat met Italië te maken heeft

Re: Route naar Zuid-Italië

Berichtdoor Michele » za 04 mei 2013, 20:27

Stuk tussen Lecco en Monza = loeidruk. Vermijden rondom de spits!!! Stapvoets rijden tussen 17.00 en 19.00 uur is mijn ervaring.
Hoeveel weken heb je eigenlijk uitgetrokkenvoor deze trip??
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor duetto » za 04 mei 2013, 21:06

Over de Splügenpas heb ik in een oud fotoalbum als onderschrift staan: traplopen met de auto. Met de Alfa spider vond ik het al krap, en later met de Alfa GT moesten we aan de Italiaanse kant in de afdaling soms steken, zo krap zijn sommige bochten. Of dat nu ideaal terrein is voor een 3200 weet ik niet.

Ik heb juist het idee dat de autostrada boven Florence een mooi stuk is, met veel bochten (alleen wat veel vrachtwagens ook). Anyway, het wordt vast een mooie rit deze zomer.
duetto
Donateur

Berichtdoor Michele » zo 05 mei 2013, 10:11

Tis wel mooi die A1, maar ondertussen (12 jaar geleden viel het wel mee) ook link. In 10 jaar tijd is er nooit echt iets aan gedaan behalve wat oplappen zo hier en daar omdat ze een nieuwe weg ernaast aan het leggen zijn. Tussen Bologna en grogf gezegd Pian del Voglio is er niet veel aan de hand, maar het bochtige stuk door de bergen weer naar beneden... brrr.... Niet voor niets allemaal 80 en 100 tegenwoordig, waar het vroeger nog 130 was. Sinds de schuiver van afgelopen oktober ben ik daar zelfs nog voorzichtiger geworden qua snelheid.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor treets » zo 05 mei 2013, 12:46

Michele schreef:Stuk tussen Lecco en Monza = loeidruk. Vermijden rondom de spits!!! Stapvoets rijden tussen 17.00 en 19.00 uur is mijn ervaring.
Hoeveel weken heb je eigenlijk uitgetrokkenvoor deze trip??

In totaal drie weken (is onze 'grote' vakantie). Idee is redelijk vlot naar Italie te rijden en dan toeristisch naar het zuiden te zakken. Geen specifiek doel verder dus over deze route kunnen we zomaar acht tot tien dagen doen.
treets
Donateur

Berichtdoor treets » vr 14 jun 2013, 18:00

Zo, weer terug van drie weken Italië.
Uiteindelijk is de route (natuurlijk) helemaal anders geworden. Het slechte weer dreef ons sneller naar het zuiden dan dat we gepland hadden en de eerste week hadden we problemen met de iPad waarop de route gepland stond. Helaas dus.

Uiteindelijk tot aan Sorrento (onder Napels) gekomen, in totaal een kleine 5000 km gemaakt.

Rijden met de 3200:
  • Bergweggetjes zijn geen probleem, de auto heeft kracht genoeg om uit een haarspeldbocht weg te trekken. Voor je het weet rij je bergop tussen de bochten 80-100 km/h!
  • De overzichtelijkheid van de auto is wel een punt. Op het moment dat er op smalle wegen tegenliggers zijn dan heb je weinig idee hoeveel ruimte er nog is. Eigenlijk het enige nadeel van deze auto in die omstandigheden. Is dat met een Biturbo/Ghibli beter?
  • bij manoeuvreren op een camping dus een flinke kras gereden op de bumper...
  • rond Napels rijden ze nog idioter dan in N-Italië, maar als je gewoon meedoet hebben ze wel ontzag voor een Mas.
  • Olieverbruik: zo'n 2,5 liter, ik had net genoeg bij me gelukkig. 10W60 is niet bij de pomp te krijgen en ik heb geen idee wat ik er dan in had moeten gooien. Eén of andere syntheet is natuurlijk altijd beter dan te weinig olie.
  • Benzineverbruik: 1:9! Dat had ik dus echt niet verwacht! Het laatste stuk door Duitsland (tussen de 130 en 160 km/h) en Nederland (tussen de 110 en 140) heeft ie het beter dan 1:10 gedaan!?
  • Verdere problemen: geen! geen enkel waarschuwingslampje, geen problemen met elektra, geen lekke banden (toch een eng gevoel zonder reservewiel), helemaal niets!
treets
Donateur

Berichtdoor treets » zo 23 jun 2013, 19:50

Oeps, te vroeg gejuigt?

Na de vakantie auto gewassen, klein rondje rijden en na 2 km begint m'n oliedruk meter te waggelen, even later gaat af en toe het oliedruk lampje aan en een foutmelding 'error oil'. Druk zakte naar zo'n 2,5 bar bij stationair, iets lager bij wegrijden en bij 1800 rpm en hoger richting de 4 bar. Morgen Franco maar even bellen...

O ja, natuurlijk ŵel even olie gepeild, had ik net bijgevuld en stond inderdaad precies halverwege. Dat is 'm dus niet.
treets
Donateur

Berichtdoor lqpl » zo 23 jun 2013, 20:18

Sensor kapot. Is hier al een paar keer besproken. Je schrikt je rot maar het stelt niets voor.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor treets » zo 23 jun 2013, 21:32

Hoopte ik stiekem al. Is dit wat je typisch ziet bij een sensorprobleem? Ik ga even zoeken waar e.e.a. Eerder besproken is. Tnx.
treets
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » zo 23 jun 2013, 22:48

lqpl schreef:Sensor kapot. Is hier al een paar keer besproken. Je schrikt je rot maar het stelt niets voor.

Niet altijd de sensor. Begon bij mij najaar 2011 in de Elzas. Het was met name wanneer de koelfan aanslaat maar toch ook wel op de baan. Sensor vervangen door Franco maar dat hielp uiteindelijk niet. Eerst weer goede aanwijzing maar naar de MM vorig jaar ging het toch weer fout. Vanuit Brescia Franco gebeld maar die zei: rustig doorrijden! Weer thuis is Franco een hele tijd gaan zoeken maar kon niks vinden. Immers, toen wees hij ineens weer normaal aan. Die soms wel/soms niet storingen zijn zeer lastig. Afgelopen maand 800km door Duitsland normale aanwijzing, maar in Zwitserland kreeg ' ie weer kuren. Franco denkt dat het ergens in de bedrading naar de sensor zit maar dat gaat een heidense zoektocht worden. Ik laat het verder maar zo.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor treets » ma 24 jun 2013, 08:57

Volgens Franco is het inderdaad vrijwel zeker de sensor. komt veel voor zegt hij en kan ik er inderdaad gewoon mee rijden. Volgende week mag de Mas in Kwintsheul logeren.
treets
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Italian Lifestyle