Route naar Zuid-Italië

Maserati chat en alles wat met Italië te maken heeft

Re: Route naar Zuid-Italië

Berichtdoor Boomerang » ma 24 jun 2013, 09:00

Contactmoertjes achterop het klokkenpaneel kan ook nog.
Sowieso bij de voltmeter vaak aan de orde.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Route naar Zuid-Italië

Berichtdoor lqpl » ma 24 jun 2013, 13:27

cassiopeia schreef:Niet altijd de sensor.


Sensor of draadje, what the heck. Het ging erom dat treets even werd gerustgesteld.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Route naar Zuid-Italië

Berichtdoor Danny » ma 24 jun 2013, 13:47

lqpl schreef:
Het ging erom dat treets even werd gerustgesteld.


Het kan natuurlijk ook axiaalspeling op de krukas zijn....
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Route naar Zuid-Italië

Berichtdoor treets » ma 24 jun 2013, 13:54

Tuurlijk niet rolleyes

het is wel een handbak, maar de motor is 9000 km terug opnieuw opgebouwd door Franco omdat de spanner van de distributie was vastgelopen. Hierna heb ik 'm gekocht. Verder altijd braaf zonder koppeling gestart en bij file/stoplichten in z'n vrij en koppeling los.

Dus er kan best wat aan de hand zijn, maar dit vást niet.
treets
Donateur
 
Berichten: 219
Geregistreerd: zo 11 dec 2011, 22:02

Re: Route naar Zuid-Italië

Berichtdoor cassiopeia » ma 24 jun 2013, 14:01

Nee hoor, maak je niet druk. Ik rijd er al een paar duizend km mee. Her verschijnsel komt en gaat naar eigen inzicht. Ik heb trouwens een automaat en dan maakt het, stationair, zeker uit of hij in "D" staat en ik hem met de voetrem vasthoud, of dat ik hem in "N" dan wel "P" zet. Dan wordt het toerental immers vanzelf 200-300 toeren hoger.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Route naar Zuid-Italië

Berichtdoor treets » ma 24 jun 2013, 14:04

Het is meer dat de axiaalspeling op de krukas ontstaat door de kracht die de ingetrapte koppeling op de krukas veroorzaakt. En dat heb je dus bij een automaat niet.
treets
Donateur
 
Berichten: 219
Geregistreerd: zo 11 dec 2011, 22:02

Re: Route naar Zuid-Italië

Berichtdoor cassiopeia » ma 24 jun 2013, 14:08

Maar bij een automaat heb je wèl te maken met een koppelomvormer. Die oefent, dacht ik, ook druk uit?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Route naar Zuid-Italië

Berichtdoor treets » ma 24 jun 2013, 14:35

Schijnt toch een typisch handbak probleem te zijn hoor, bijvoorbeeld:
http://www.maseratichat.nl/viewtopic.php?f=13&t=1143&p=31182&hilit=axiaal#p31182
treets
Donateur
 
Berichten: 219
Geregistreerd: zo 11 dec 2011, 22:02

Vorige

Keer terug naar Italian Lifestyle

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast