Parkeren in Florence

Maserati chat en alles wat met Italië te maken heeft

Parkeren in Florence

Berichtdoor DaFranksta » ma 15 jul 2013, 12:31

Oktober a.s. ga ik met de gransport (Kelly) naar Florence. Heeft iemand ervaring met het parkeren daar? Welke garages is oké of welke te vermijden? Alvast dank!
qp5 autom
gs-mcv met boemies #131/180
Ex qp4evo
DaFranksta
Donateur

Re: Parkeren in Florence

Berichtdoor Michele » ma 15 jul 2013, 13:49

Heb je een hotel in Florence zelf of wil je een dagje met de auto naar de stad? Parkeren is een ramp, Florence is niet ingericht op autobezoek. Openbare parkeergarages zijn er bijna niet, wel privéparkings in de binnenstad (let op: zona traffico limitata!). Langs de straat is moeilijk behalve in de buitenwijken. Beste optie: auto neerzetten bij de Piazzale Michelangelo op de linkeroever of in Fiesole of Bagno a Ripoli en dan de bus naar stadscentrum pakken. Gaat perfect, buskaartjes doorgaans bij kiosken verkrijgbaar. Zelf gooien we de auto meestal neer langs de Viala Lungo Africo, maar dat is bijna altijd een huurauto. Het Nederlandse kenteken op jouw auto maakt het dan een stuk linker.
Laatst bijgewerkt door Michele op ma 15 jul 2013, 14:03, in totaal 3 keer bewerkt.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Term54 » ma 15 jul 2013, 13:55

DaFranksta schreef:Oktober a.s. ga ik met de gransport (Kelly) naar Florence. Heeft iemand ervaring met het parkeren daar? Welke garages is oké of welke te vermijden? Alvast dank!

Ik ben afgelopen oktober in florence geweest en daar uitstekend geparkeerd in de parkeer garage bij het station. Geen vervelende ervaring maar we hadden dan ook een huur auto. https://maps.google.nl/maps?q=mac+donal ... .3,,0,1.96

Verder wel veel smalle straatjes en heel veel toeristen maar waarschijnlijk heb je meer rode zee ervaring met de GS dan ik met de huurauto.
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

Berichtdoor DaFranksta » di 16 jul 2013, 08:16

Tnx!

We blijven een week, maar ik moet nog een hotel uitzoeken. Een goede parkeermogelijkheid bij het hotel is natuurlijk het fijnst, maar ik ben bang dat dat in de stad weinig kans van slagen heeft.

Gevoelsmatig zou een parkeergarage het minst eng zijn, tenzij er onmogelijke hellingen en bochten in zitten. Fijn, zo'n exoot! ;-)
qp5 autom
Ex qp4evo
DaFranksta
Donateur

Berichtdoor PeterM » di 16 jul 2013, 09:17

Ook ik heb uitsluitend in de garage bij het station gestaan, de rest van de de stad heb ik mij niet aan gewaagd. Auto was evemin erg opvallend, dus over de veiligheid durf ik niets te zeggen.
Bereikbaarheid van die garage is goed en vandaar uit is het centrum goed te belopen.

Op vakantie in de Mugello zijn we wel eens met de trein gegaan, dat gaat prima.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Michele » di 16 jul 2013, 09:42

Hotel in Florence? Waarom niet in Fiesole? Dan heb je uit zicht OVER de stad en met de bus zit je in 15 minuten in hartje Firenze.
Tips: Villa Fiesole, Villa Bencista of Fattoria di Maiano (self-catering appartementen).
Afbeelding
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » di 16 jul 2013, 10:25

Wij stonden twee keer voor hetzelfde probleem: met de auto (laatste keer Maserati) naar Florence. Dat verdraagt elkaar niet heel goed.. Maar daar hebben we een erg goede oplossing voor gevonden: naar Parc-hotel Arcobaleno in San Mommè, een gehucht van twee straten en een pleintje met kerk ongeveer 15 km ten noorden van Pistoia aan de SS64. Doodse stilte, auto voor de deur. Ze hebben er zelfs garageboxen. Hotel is wel tamelijk jaren zeventig en sober, maar belachelijk goedkoop en in een geweldige omgeving. Goed opletten want je rijdt zo aan het gehucht voorbij. In San Mommè is wel een heel klein stationnetje met een treintje dat je, via Pistoia en Prato, naar Florence rijdt. Je bent in iets van vijf kwartier in Florence. Geen zorgen over de auto, geen peperdure bonnen achteraf wegens ongemerkt binnenrijden van een ZTL-zone, nergens files, en absolute rust op een terras in het groen na een hectische dag in het overvolle Florence.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor DaFranksta » di 16 jul 2013, 10:31

Fiesole nog niet over nagedacht. ga ik nu doen (zeker na het zien van die foto).
San Mommè, zoeken we op. interessant alternatief.
In de stad blijkbaar bij het station een redelijk goede optie, check.

dank allen 2thumbs
qp5 autom
Ex qp4evo
DaFranksta
Donateur

Berichtdoor Martino » ma 22 jul 2013, 18:08

Mijn ervaring is dat je prima een plekje kunt vinden. Italianen hebben best respect voor mooie karretjes. Soms even geduld hebben (of op tijd 's morgens aankomen) en op openbare parkeerplaatsen kun je prima een plekje vinden voor een dagje (of langer) in Florence.

Ik heb vorig jaar meerdere keren op dit parkeerpleintje gestaan op de linker over bij het kerkje: http://goo.gl/maps/37fO3. Vlakbij de diagonale dam in de Arno. Je loopt zo de stad in.

Soms een beetje handig in een hoekje oid parkeren helpt.
Maserati Gransport 2006 - BMW Z4 3.5is 2014 - BMW M3 DCT 2010
Martino
Donateur

Berichtdoor duetto » di 23 jul 2013, 00:03

Jaren geleden, toen we nog reisden met de gids 'Europe on $10 a day' eens drie dagen in een heel bijzonder hotel in Florence geweest, waar we de Alfa 75 gewoon voor de deur op straat mochten laten staan. Achter de voorruit lag een handgeschreven bericht van de eigenaar dat we aan het inchecken waren en de bagage nog moesten uitladen. Dat ging drie dagen lang prima, geen bon. Maar ik heb geen idee of het hotel nog bestaat en of deze truc nog werkt. En een GranSport is ook iets anders om op straat te laten staan dan een 75.
duetto
Donateur

Volgende

Keer terug naar Italian Lifestyle