Ghibli Cup

Post hier jouw trots

Re: Ghibli Cup

Berichtdoor Maarten Zwart » ma 07 feb 2011, 18:18

Ik had onder de Renault 5 GT die teflon stabiblokken, maar weer verwijderd, alsmede de bussen in de draagarmen. Doordat het zo hard is geeft het best klappen op de rest van het onderstel met dienstgevolge schade
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: Ghibli Cup

Berichtdoor PeterM » ma 07 feb 2011, 19:23

Heb ze er nooit onder gehad, dus ik kan niet vergelijken. Maar ik kan mij voorstellen dat het allemaal te rauwdauwerig wordt.
Ooit is in mijn auto het subchassis achter vervangen, en dat was HET moment om ook voor hardere bushings te kiezen.
Heb ik op advies van Gijs Heinicke, niet gedaan, om de auto niet te oncomfortabel te maken. Er zijn wel nieuwe, originele Maseratirubbers onder gekomen, en dat was voelbaar.

|qp| had destijds op zijn QPIV EVO het Modena Performance onderstel, inclusief hardere blokken en was positief op het effect op de koersstabiliteit bij hoge snelheden.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Ghibli Cup

Berichtdoor lqpl » ma 07 feb 2011, 19:48

Ja die grote bushings van het subframe maken de auto niet minder comfortabel als ze van een iets hardere compound zijn. Je voelt wel dat de auto minder over die dingen heen en weer beweegt. Voor het overige zou ik de bushings wel origineel houden.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Ghibli Cup

Berichtdoor Modena » ma 07 feb 2011, 23:32

lqpl schreef:Ja die grote bushings van het subframe maken de auto niet minder comfortabel als ze van een iets hardere compound zijn. Je voelt wel dat de auto minder over die dingen heen en weer beweegt. Voor het overige zou ik de bushings wel origineel houden.


Goede info. Heb je ooit harde bushokje gehad, zodat je het verschil kon proeven?
Modena
 

Re: Ghibli Cup

Berichtdoor dueporte » wo 09 feb 2011, 22:38

Nou Jouke,

ziet er inderdaad strak uit. Sinds kort bezit ik een ghibli gt en rij er iedere dag in. Zou voorlopig niet zonder kunnen!

weet iemand hoeveel ghibli rijders er op maseratichat zitten? groot genoeg voor een meeting?
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: Ghibli Cup

Berichtdoor Vince » wo 09 feb 2011, 22:42

In principe kun je met twee personen een meeting houden...

Maar volgens mijn zijn we met een stuk of 5 Ghibli-rijders hier.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Ghibli Cup

Berichtdoor Jouke JS » wo 16 feb 2011, 23:27

Goed idee, alleen dan wel in de buurt van een circuit (?)...
Na jaren lidmaatschap van Scarb, RGB, Maseraticlub etc. heb ik de puzzelritten etc. wel een beetje gezien.
Veel plezier met de Ghibli(s). Jouke.
Jouke JS
 
Berichten: 10
Geregistreerd: wo 12 jan 2011, 23:04

Re: Ghibli Cup

Berichtdoor Sam » za 19 feb 2011, 00:54

PeterM schreef:
lqpl schreef:Mooie modificatie Jouke. Ik vermoed dat dit de stabi's van de kit sportivo zijn. In de club heeft iemand zijn cup ooit van deze stabi's voorzien dus het lijkt me dat ze standaard met dunne stabi's zijn afgeleverd.


Ik denk het ook. De dikte en de kleur kloppen i.i.g %$#@ .

Ik heb ze ook onder mijn QPIV. Voor is zonder meer passend, achter bijna, met een beetje laswerk om het echt goed te maken.
Die teflon bussen heb ik niet.
Wat ik er voor terug heb gekregen is heel veel rust, zowel rechtuit als in bochten. Inderdaad superstrak. Het heeft navolging gekregen, Franco heeft snel alle "Kits" die hij nog in Italië kon krijgen verzameld en op een stuk of vijf , zes NL QP's gemonteerd.



Bedankt voor de informatie heren (en Jouke voor de foto), afgelopen week de betreffende dikkere stabi's bij Franco besteld (hij heeft ze dus nog), ben erg benieuwd naar het verschil. Medio maart/april gaan ze eronder (Ghibli 1A, dus met wat laswerk).

Nogmaals dank.
Maserati Ghibli 2.0 1993
Mercedes 300TE Sportline 1991
Lancia Phedra 3.0 V6 Emblema 2003
Avatar gebruiker
Sam
 
Berichten: 35
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 12:56
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Ghibli Cup

Berichtdoor koen2224v » ma 25 jan 2016, 12:26

En hoe gaat het met de Cup?
koen2224v
 
Berichten: 909
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:09

Vorige

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron