Leve de Cambiocorsa :-)

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Leve de Cambiocorsa :-)

Berichtdoor duetto » vr 11 feb 2011, 11:01

Na mijn ervaringen met de Alfa 156 Selespeed (gemiddeld eens per jaar stilstaan) had ik mij voorgenomen nooit meer een Italiaanse halfautomaat te nemen. Maar ja, als het werkte was het wel heel leuk, dus ik ben toch weer voor de verleiding bezweken.

En nu, de eerste dag dat ik thuis wil wegrijden met m'n "nieuwe" 4200, blijft de bak hardnekkig in "1" staan, zodat de motor niet wil starten. Op advies van de lokale Maserati-specialist de hoofdschakelaar nog eens een tijdje uitgezet, maar ook daarna gaf het systeem geen sjoege.

Wel leuk voor de buren, zo'n nieuwe auto meteen weer op de auto-ambulance afgevoerd zien worden, maar slecht voor mijn vertrouwen in het merk (om over m''n humeur nog maar te zwijgen). Hoe leg ik straks op kantoor uit waarom ik na een dagje Maserati weer met een Alfa kom voorrijden?

Helfferich denkt dat de koppeling misschien versleten is, maar na 12500 km kan ik me dat niet goed voorstellen. Bovendien heeft de verkopende Maserati-dealer in Duitsland gezegd dat de koppeling pas 15% versleten was. Ra, ra? Hopelijk is het een stekkertje, een kabel of een sensor, anders wordt ik echt chagrijnig.
Laatst bijgewerkt door duetto op vr 10 jun 2011, 00:03, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Dutchy » vr 11 feb 2011, 11:05

Oei balen man.... idd niet leuk om zo snel al een probleem bij de hand te hebben. Ik hoop met je mee dat het een kabel of iets dergelijks is. Succes!
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Vince » vr 11 feb 2011, 11:06

O god. Dat is niet leuk als eerste ervaring. Ik hoop dat het wat kleins is, die rijdende computers van tegenwoordig raken soms van niks in de war.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Danny » vr 11 feb 2011, 11:34

Duetto, de lage km-stand betekent -neem ik aan- dat de auto langere tijd heeft stilgestaan? Ik zou me niet al teveel druk maken (hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat je baalt): de auto moet net als Doornroosje even de tijd krijgen om te ontwaken uit z'n winterslaap en dan horen 1 of enkele van dit soort kleine storingen er gewoon bij. Volgens mij is het een kwestie van deze fase even doorkomen en daarna hééél veel kilometers probleemloos rijden!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Boomerang » vr 11 feb 2011, 11:38

Wanneer je de deur opent, hoor je dan ergens bij het achterwiel wel het zoemende geluid van de hydrauliek pomp?
Zo niet, is het relais van de pomp of de pomp zelf mischien de oorzaak.
Geen fijne start zo idd.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4897
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor duetto » vr 11 feb 2011, 12:20

Danny schreef:de auto moet net als Doornroosje even de tijd krijgen om te ontwaken uit z'n winterslaap en dan horen 1 of enkele van dit soort kleine storingen er gewoon bij.


Je zou zo bij de Maserati-dealer in Königsbrunn aan de slag kunnen, want die zei net in z'n mailtje: "Nachdem das Fahrzeug ja doch eine Zeit stand, muss die Elektronik wohl erst wieder erwachen."

Boomerang schreef:Wanneer je de deur opent, hoor je dan ergens bij het achterwiel wel het zoemende geluid van de hydrauliek pomp?
Zo niet, is het relais van de pomp of de pomp zelf mischien de oorzaak.


Het zoemende geluid is er nog, dus waarschijnlijk is het probleem niet hydraulisch van aard. De Duitse dealer zei letterlijk dat schudden aan de auto misschien zou kunnen helpen, omdat de koppelingssensor zich zou hebben "opgehangen". Ik ben daar niet meer aan toe gekomen, maar misschien dat een ritje op de auto-ambulance de sensor inderdaad heeft losgeschud. We shall see...
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor PeterM » vr 11 feb 2011, 12:37

Dit is balen, zo'n start. Maar wees vergevingsgezind: er is vast een verband met de periode van stilstand.

Mijn QP IV was voor ik hem kocht zes jaar lang weinig tot niet gebruikt en ook dat heb ik geweten. De eerste tijd waren er de meest malle gebreken. Momenteel (ruim vier jaar later) zijn er (afkloppen) veel minder storingen Km stand is inmiddels boven de 170K . En lopen doet-ie altijd / iedere dag. Heb uiteraard wel wat minder "sophisticated electronics" aan boord }{}{|
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor duetto » ma 14 feb 2011, 13:30

Vanmorgen diagnose van Helfferich ontvangen. Het zou toch aan de koppeling liggen, die dan ook geheel vervangen zou moeten worden. En eigenlijk is ook de Cambiocorsa-pomp niet meer helemaal jofel, dus als hij toch bezig is wilde hij die ook maar vervangen. Totale kosten: 5000 ex BTW (van schrik heb ik niet eens meer goed meegekregen of dit inclusief of exclusief arbeidsloon was) ^(*& . Als dat de gemiddelde reparatiekosten zijn na elke dag rijden moet ik alsnog maar profvoetballer worden vrees ik.

Heb de bevindingen gemeld aan de verkoper en wacht nu op zijn reactie alvorens toestemming te geven voor de vervanging.
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor PeterM » ma 14 feb 2011, 13:51

Je hebt pm. Het lijkt mij interessant als Boomerang ook reageert.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor lqpl » ma 14 feb 2011, 13:52

En dit na 12500 km? Second opinion lijkt me verstandig. H is niet de goedkoopste en maakt graag (over)uren.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Volgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron