3200 GT Factsheet

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor cassiopeia » zo 22 mei 2011, 00:01

Giulia schreef:en als ik je nu vertel dat deze 3200 door Franco is onderhouden tot heden en het een prima auto is?


Dan heeft deze auto wel betere vooruitzichten dan een ander exemplaar met dezelfde kilometrage. Maar de rest van mijn verhaal blijft toch overeind: een uitstekend onderhoud voorkomt toch geen gebruikelijke slijtage aan motor, transmissie en turbo's. Van een Mercedes lees ik nog steeds verhalen van exemplaren die probleemloos vijf ton tot een miljoen draaien zonder zelfs maar een koprevisie. Ik vrees, dat dat een Maserati toch niet gegeven is.

Het zal verder wel aan mij liggen maar als ik dan op de website van het verkopende bedrijf lees (nadat ze zichzelf op de borst kloppen over hun geweldige nieuwe website):
" wij zijn gespecialisseerd in tweedehands occasions ", dan krijg ik neiging om te bellen en te vragen of ze me wellicht ook kunnen helpen aan een nieuwe occasion... "
Nee, ik zou daar dan niet meer heengaan. De dealerreviews geven ook een beeld dat ruimte voor twijfel laat. En dat Franco-onderhouden: wanneer? z'n hele leven? of vijf jaar geleden?
Jij stelt "tot heden" en dat het een prima auto is? Die wetenschap leid ik niet af uit de advertentie.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4283
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor Giulia » zo 22 mei 2011, 06:43

...en daarom is het raadzaam om altijd te gaan kijken, je ogen en oren open te houden en dán pas een oordeel te vellen. Personen die mijn GTV6 beoordeelde puur op de foto's en de advertentie beantwoord ik nog geen eens. Komen/gaan kijken en dan beoordelen.

Zo heb ik ook deze 3200 beoordeeld door er gewoon heen te gaan en Franco te bellen.

De feiten. Een Verde Brooklands (heeeeel donkergroen) metallic lak met beige interieur met de bekende verweerde linkerwang van de bestuurdersstoel. Lak prima in orde maar zo even gepoetst mogen worden. Onder de motorkap alles netjes en de wagen maakt gewoon een nette indruk ondanks de 2 ton....Starten en liep mooi stil en rond, geen CEL op dashboard

Dan het onderhoud. De boekjes zittern er keurig afgestempeld bij. Om de 17- 20 duizend een beurt gehad en/of reparaties uitgevoerd. De eerste 2 beurten door Hessing de rest met de hierboven aangegeven interval bij Franco tot oktober 2010 (stand 202.000) De 3200 heeft één eigenaar gehad (dame uit Den Haag). Ik weet waarvoor de 3200 weg mag en dan heb je denk ik toch een prima auto....

Dus door dit korte bezoekje, en wat vragen weet je in dit geval veel meer over de 3200 dan de advertentie doet vermoeden.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor cassiopeia » zo 22 mei 2011, 14:02

Heeft je uitgebreide onderzoek en je aansluitend bevind nu geleid tot aankoop van deze 3200GT?
Dat moet toch wel het uitgangspunt zijn geweest, lijkt me. Anders stop je er toch niet zoveel tijd en energie in.
Overigens zijn de voorgeschreven onderhoudsintervallen 10.000 km, er van uitgaand dat die niet afwijken van die van de Evo.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4283
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor Giulia » zo 22 mei 2011, 14:56

Ik hou er over op....dit heeft geen zin.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor Boomerang » ma 23 mei 2011, 07:52

Goed, dan ga ik nog even door. @!

Een 3200 met meer dan 150 k km's voelt bij mij een beetje als rijden met een tijdbom.
Bij meer dan 200k km denk ik dat het vrijwel zeker is dat er grote reparaties zullen gaan komen.
Maar wanneer grote delen van de aandrijving al eens vervangen zijn, ligt dat natuurlijk anders.
En wanneer mevrouw werkelijk de enige is geweest die met de auto heeft gereden, zou de slijtage aan de aandrijving inderdaad stukken lager kunnen zijn dan normaal.
Maar alleen al voor de verkoopkansen later, zou ik voor 5000 euro meer een auto met 100k minder kilometers verkiezen.
Gezien de gemiddelde omloopsnelheid bij jou, wellicht een factor van belang? %$#@
Aan de andere kant zou het heel interessant zijn de ontwikkelingen na aankoop hier te kunnen volgen van een auto met zo veel ervaring.
En wie weet kan je ons straks om de oren slaan met onze eigen scepsis! adhd
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4897
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor cassiopeia » ma 23 mei 2011, 10:36

Ik zou het zo stellen: bespaar je nu iets tussen de 5 en 10k ten opzichte van een exemplaar met een aanmerkelijk lagere kilometerstand, zorg er dan wel voor dat je een bedrag in die orde van grootte achter de hand houdt voor reparaties.

Giulia schreef:Ik hou er over op....dit heeft geen zin.


Waarom mij nu weer zo'n verongelijkte reactie ten deel valt, is me overigens een compleet raadsel.
Volgens mij is er sprake van een logische vraag mijnerzijds confused

Verder moet ik wel lachen om de reactie van Boomy. Die gaat er zomaar vanuit dat de mechanische conditie van een auto stukken beter zou kunnen zijn als er altijd een VROUW in heeft gereden? Ik denk, dat je daar hier niet mee gaat wegkomen...
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4283
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor Boomerang » ma 23 mei 2011, 21:12

"zou kunnen zijn" inderdaad.
Maar eerlijk is eerlijk, gemiddeld gezien rijdt een vrouw wat rustiger en met een automaat kan ze sowieso al weinig verstieren.
De kans dat zo'n exemplaar inderdaad wat beter is, is best groot denk ik.
Gemiddeld genomen dan he...
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4897
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor PeterM » za 23 jun 2012, 20:09

lachert
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor Dennis » do 21 jan 2016, 14:21

ik was het al aan het zoeken, maar inderdaad ik zat verkeerd
Laatst bijgewerkt door Dennis op do 21 jan 2016, 15:39, in totaal 1 keer bewerkt.
lancia ypsilon 2000
Lancia delta 1.4 oro 2012
Maserati quattroporte V 2005
Dennis
 
Berichten: 415
Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 02:37
Woonplaats: stein

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor PeterM » do 21 jan 2016, 14:36

Dennis, je hebt een reactie op Boomerangs topic over zijn gescheurde spruitstuk (wat zeg ik nu weer) in de Factsheet geplaatst.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

VorigeVolgende

Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron