3200 GT Factsheet

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor PeterM » do 23 sep 2010, 19:43

... Ok , maar hoe kom je nu aan de info over de rondrijdende aantallen?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor V8 » do 23 sep 2010, 20:42

V8
 
Berichten: 423
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:54

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor PeterM » vr 24 sep 2010, 20:39

'k heb gekeken. Geen info, de QPIV is geen spotters-object ^%$
Wist ik ook wel, die petjes hebben geen smaak #$#@
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor Danny » di 05 okt 2010, 21:01

Goed werk! Het is een mooi en inhoudelijk goed epistel geworden. Een aantal punten spreekt wel voor zich en is van toepassing op elke (sportieve) auto zoals: koppelingsslijtage bij sportief rijgedrag en remmen die meer te verduren krijgen bij automaten. Misschien is het goed om bij dat soort punten een relativerende opmerking te plaatsen, anders raken potentieel geïnteresseerden misschien nog in de stress van het grote aantal mogelijke storingen/gebreken.

Hoofdconclusie zou wat mij betreft mogen zijn: een 3200 is een zeer goede propositie. Niet alleen qua looks en value for money maar ook qua kosten voor onderhoud en reparaties. Ja, sommige reparaties zijn duur maar door alle ervaring die door de mensen van dit forum is opgebouwd is vrijwel alles bekend over de 3200 en in voorkomende gevallen zijn simpele/goedkope oplossingen voorhanden. Dus als je bij de aankoop van een 3200 je huiswerk goed doet, kun je voor weinig knaken zeer veel lol beleven!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor lqpl » di 05 okt 2010, 21:57

Danny lijkt bij zichzelf in therapie maar ik deel de conclusies. Waarom denk ik nooit na over een 3200GT? Daar denk ik nog even over na.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor Vince » wo 06 okt 2010, 13:02

lqpl schreef:Danny lijkt bij zichzelf in therapie maar ik deel de conclusies. Waarom denk ik nooit na over een 3200GT? Daar denk ik nog even over na.


Goede vraag. Wil ik ook wel eens weten...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor Danny » wo 06 okt 2010, 13:24

lqpl schreef:Danny lijkt bij zichzelf in therapie maar ik deel de conclusies. Waarom denk ik nooit na over een 3200GT? Daar denk ik nog even over na.


%$#@ %$#@

Nou dat valt wel mee hoor. Ben wel met snode plannen bezig maar daarover later meer...
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor Emilio » wo 22 dec 2010, 00:29

Mooi overzicht! Nog een paar detail-correcties en een nuancering:

V8 schreef:Maserati 3200 GT

1. Uitvoeringen

Maserati 3200 GT automatic (1998-2001)
Maserati 3200 GT handgeschakeld (1998-2001)
Maserati 3200 GT Assetto Corsa (2001-2001)


De "automatica" is pas in 1999 geintroduceerd, de handbak-versie was er eerst en alleen.


2. Specificaties

Motor V8, 3217 cc, met twee turbo’s (luister naar het geluid).
Max. vermogen 370 pk (271 kW) bij 6250 toeren/min
Max. koppel 490 Nm bij 4500 toeren/min
Achterwielaandrijving
Sperdifferentieel en traction control
Topsnelheid 280 km/u
Acceleratie 0-100 km/u: 5,1 sec

Volgens de specificaties is de top van de Automaat-versie 270 km/u,
en doet ie de 0-100 in 5,7 sec.



7. Aandachtspunten 3200 GT

<knip>
- Originele uitlaat einddempers roesten snel door. Aftermarket RVS exemplaren zijn duurzamer en klinken vaak fraaier.


RVS duurzamer ja, maar "klinken vaak fraaier" - dat is geen feit, ook geen algemeen heersende mening. Ik zou er hier niet meer van zeggen dan "klinken volgens sommigen fraaier".
3200GT Automatica, Blu Nettuno

È pericoloso sporgersi
Avatar gebruiker
Emilio
Donateur
 
Berichten: 463
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor Modena » wo 22 dec 2010, 08:53

Emilio schreef:Ik zou er hier niet meer van zeggen dan "klinken volgens sommigen fraaier".


Of: Ik zou er hier niet meer van zeggen dan "klinken volgens de meesten fraaier".
Modena
 

Re: 3200 GT Factsheet

Berichtdoor Jos Red Racing » do 10 feb 2011, 22:58

Bij de 3200 hebben we te maken met de Check Engine verhalen. Begrijp ik het goed dat de auto bij iedere check engine in de noodstand (max toerental etc) geraakt? Of hangt dat van de oorzaak van de melding af?

Alvast bedankt voor reacties.

Jos
Jos Red Racing
Donateur
 
Berichten: 206
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 11:56

VorigeVolgende

Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron