Tesla testrit

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Tesla testrit

Berichtdoor schip » za 01 okt 2011, 22:23

Vandaag een testrit gemaakt in een Tesla roadster. Ik was vrij sceptisch maar moet zeggen dat het echt wel een aparte beleving is. Het is uiteraard niet te vergelijken met het rijden in een van onze Maserati's, maar apart is het wel. Je hebt continu maximaal koppel en je remt al behoorlijk door je voet van het gas af te halen (overigens wel iets om op te letten als er iemand dicht achter je zit, want je remlichten gaan dan niet aan).

Als je normaal rijdt kom je best een end (kleine 400 km). Het is allemaal wel wat krap, zeker als je langer bent dan 185 dan is het met dakkie erop wel beetje proppen. Maar het gaat als de brandweer en dan zonder geluid. Ik vind het toch wel heel bijzonder. Ben wel benieuwd wat hier de meningen zijn over electrisch rijden (los van het feit dat we petrolheads zijn en zeker niet massaal onze Maserai's zullen inruilen uiteraard).
Maserati Spider Zagato (zwart, 1992) ** VERKOCHT :( **
Maserati Spider 4200 (zwart, 2005)
Jeep liberty 3.7 limited (zwart, 2009) **VERKOCHT**
Mini Cooper S JCWorks (zwart, 2006) rocket queen :)
Avatar gebruiker
schip
Donateur
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 18:26
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tesla testrit

Berichtdoor lqpl » zo 02 okt 2011, 06:43

Nog geen testrit gedaan in een el. auto maar dat gaat zeker komen. Het lijkt me wel wat als sportieve daily. Die 400 km vind ik nog wel wat weinig.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Tesla testrit

Berichtdoor Vince » zo 02 okt 2011, 09:01

Ik heb zelf nog geen ervaringen met het rijden in een elektrische sportwagen. Het lineaire koppel en vermogen zijn leuk, maar lijken me ziel te missen. Wat ik leuk vind aan autorijden in een échte sportwagen is dat je met een machine bezig bent, spelen met schakelmomenten en vermogen onder het genot van geluid en geur.

Ik geloof dan ook niet in het volledig elektrisch rijden voor sportwagens. Wat naar mijn idee de toekomst is is een sportwagen met hybride-techniek. Een rochelende brandstofmotor ondersteund door elektromotoren.

Zie Porsche Spyder 918. Duurt niet lang meer voordat de 911 hybride leverbaar wordt. Ik denk max een jaar.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Tesla testrit

Berichtdoor dueporte » zo 02 okt 2011, 09:11

mijn ervaring met de tesla was inderdaad ook die van verwondering. Raar moment is dat van wegrijden. geen geluid van een startende motor. "staat ie al aan?" Maar eerlijk is eerlijk, het gevoel van rijden is wel lekker. Het gas loslaten is inderdaad apart. Je voelt dan het gewicht van de auto. snel is hij zeker, maar het ultieme auto rijders gevoel is er niet. Meer een opgevoerd golfkarretje.
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: Tesla testrit

Berichtdoor Vince » zo 02 okt 2011, 09:11

Ik ga liever wat minder hard met wat meer herrie.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Tesla testrit

Berichtdoor schip » zo 02 okt 2011, 09:28

Haha, wel grappig om de eerste reacties te lezen en dat we er eigenlijk wel hetzelfde over denken. Het is ook voor mij niet echt een vergelijking. Het is totaal iets anders. Het "zelf" vermogen opbouwen in een brandstof auto gecombineerd met het geluid geeft een gevoel dat je echt aan het rijden bent: mens en machine. In de Tesla had ik meer het gevoel dat ik een machine aan zette en dan wat aan de volumeregelaar mag rommelen zonder dat het geluid harder wordt :) Maar het rommelen is wel leuk!
Maserati Spider Zagato (zwart, 1992) ** VERKOCHT :( **
Maserati Spider 4200 (zwart, 2005)
Jeep liberty 3.7 limited (zwart, 2009) **VERKOCHT**
Mini Cooper S JCWorks (zwart, 2006) rocket queen :)
Avatar gebruiker
schip
Donateur
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 18:26
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tesla testrit

Berichtdoor Michele » zo 02 okt 2011, 15:27

Vorig jaar heb ik een rondje Zandvoort gedaan met Jan Lammers in een Tesla Roadster. Wat me het meest bijgebleven is, is niet de acceleratie (wauw) of de snelheid op het rechte stuk, maar vooral het feit dat ik een gesprek met Jan kon voeren aan boord tijdens de rit! Zit je allebei met je helm op bij 150km/u te babbelen over elektrisch racen en hoor je alleen een zacht whieeieieieie achter je van de electromoteren. Heel aparte gewaarwording.
Afbeelding
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Tesla testrit

Berichtdoor Vince » ma 03 okt 2011, 08:51

Gebrek aan beleving dus.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Tesla testrit

Berichtdoor Emilio » wo 05 okt 2011, 13:36

hey da's wel handig, navigatie op het circuit! @#$%
3200GT Automatica, Blu Nettuno

È pericoloso sporgersi
Avatar gebruiker
Emilio
Donateur
 
Berichten: 463
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: Tesla testrit

Berichtdoor Emilio » wo 05 okt 2011, 13:53

enne tsja die beleving...

Zou dan de eerste écht succesvolle elektrische sportwagen er eentje zijn die andere, echte sportwagens kan emuleren? Waarbij je via de boordcomputer kan selecteren welke sportwagen je nu weer wil rijden?

En dat dan het gesamplede motorgeluid van de gekozen kar uit een enorme speaker onder de motorkap klinkt, en dat de versnellingskarakteristiek daarop aangepast is, dus met hier en daar op de juiste plekjes wat koppel-dipjes of pieks, schakelmoment-simulaties etc.
Voorts nog wat strategisch geplaatste actuatoren erbij om de karakteristieke hoeveelheid trillingen en vibratione te genereren.
Natuurlijk ook met weergave van het bijbehorende dashboard op je.. ehm dashboard.

En natuurlijk niet te vergeten een check-engine generator


Overigens zojuist octrooi aangevraagd op bovenstaande concept
3200GT Automatica, Blu Nettuno

È pericoloso sporgersi
Avatar gebruiker
Emilio
Donateur
 
Berichten: 463
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Volgende

Keer terug naar MC Café

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron