Passiveren en krimplakken

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Passiveren en krimplakken

Berichtdoor PeterM » vr 11 nov 2011, 21:22

Van |qp| moet ik het inlaatspruitstuk van de QPIV kaalstralen en opnieuw in de krimplak zetten en de pijpen van de brandstof injectie laten passiveren (* .

Gelukkig vind ik het zelf ook wel mooi }{}{| .

De vraag: waar kun je zulke bewerkingen uit laten voeren (stralen-lakken-bakken-paciferen)?
En wat kun je eventueel zelf en waar koop je dan krimplak in de goede rode kleur?
Dat inlaatspruitsuk is best kolossaal, dat past niet in mijn oven, vrees ik.


Graag jullie reacties respect06
Laatst bijgewerkt door PeterM op zo 13 nov 2011, 19:38, in totaal 1 keer bewerkt.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2405
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Paciferen en krimplakken

Berichtdoor Vince » vr 11 nov 2011, 21:50

Goed bezig, Peter. Dit wordt een complete restauratie. Straks niet meer mee rijden he?
Dat zou zonde zijn.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Paciferen en krimplakken

Berichtdoor Brrt » vr 11 nov 2011, 21:56

peter,

wat jij wil heb ik pas (half jaar geleden) gedaan met mijn kleppendeksels van mijn 3200 gt.
via de lokale ijzerwaren handel een straalspuit gekocht met 25 kg straal grit voor nog geen 75 euro.
kartonnen doos met een stuk plexiglas glas er op, een gat er in voor je arm, en stralen.
gaat echt perfect.
daarna om sparvar krimp lak geweest, gespoten en onder de terras verwarmer laten uitharden,, (in de Boretti paste het niet) geweldig resultaat.
hier een linkje voor de lak.
http://www.oldtimes-shop.nl/N_frame.htm ... rt_49.html

het is leuk om te doen!
succes!!

heb eventueel nog foto's...
Brrt
 
Berichten: 62
Geregistreerd: wo 05 jan 2011, 10:43
Woonplaats: Sint-Philipsland

Re: Paciferen en krimplakken

Berichtdoor yrrah » vr 11 nov 2011, 22:09

De krimplak laten drogen met een warme motor kan ook toch? In de oven stinkt je hele huis als een chemische fabriek.
Goed nu weer een adres voor de lak te weten, nu moet ik er ook aan....
ghibli II 2.0 maserati red- verkocht
Mercedes G 350 turbo L
Pinarello FP quattro/ campagnolo
Alfa Romeo 166....Nero- verkocht
yrrah
 
Berichten: 525
Geregistreerd: wo 28 sep 2011, 13:31
Woonplaats: amsterdam

Re: Paciferen en krimplakken

Berichtdoor Danny » vr 11 nov 2011, 22:15

Voor de zekerheid wel even checken hoeveel nieuw klepdeksels precies kosten. Bij mijn 3200 was dat destijds zo goedkoop, dat het niet de moeite van het stralen en krimplakken waard was
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2588
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Paciferen en krimplakken

Berichtdoor Giulia » vr 11 nov 2011, 22:34

Ik heb zo ongeveer wel 10 kleppendeksels zelf gekrimplakt. voorwaarde is dat je het materiaal laat parelstralen omdat je ander de fijne belijning van het reliëf in aluminium teniet doet. aarna het te krimplakken materiaal verwarmen en laagje voor laagje spuiten met krimplak van VHT.....ik heb hier nog wat staan geloof ik. Kan je even mee testen.

Zeker niet in je huisoven drogen want je hele huis meurt ernaar en je croissants ook de komende tijd...
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6542
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Paciferen en krimplakken

Berichtdoor Brrt » za 12 nov 2011, 07:48

stinken??
dat valt toch wel mee??
mijn ouders hebben die nacht goed geslapen hoor! %$#@ alleen had ik toen de verkeerde lak. weinig krimp effect.
met sparvar is dat wel erg netjes. Jorrit vond het mooi spul.
een ouderwetse straalkachel er boven hangen werkt ook goed.
Brrt
 
Berichten: 62
Geregistreerd: wo 05 jan 2011, 10:43
Woonplaats: Sint-Philipsland

Re: Paciferen en krimplakken

Berichtdoor lqpl » za 12 nov 2011, 11:14

Stralen is niet nodig. Verfafbijt en goed ontvetten is voldoende. Lak kun je laten rimpelen met een fohn erop. Duurt ca 20 minuten. Rode rimpellak heb ik nog wel voor je PeterM. Kortom, alles gewoon gezellig achter in het schuurtje doen (of nog gezelliger: bij mij in de garage). Ik garandeer succes. "(^&$@
PeterM heeft overigen zgan deksels, dus het gaat alleen over de inlaat. We even een nieuwe pakking kopen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5788
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Passiveren en krimplakken

Berichtdoor PeterM » zo 13 nov 2011, 19:40

OK, dank, iemand nog een suggestie over het passiveren (en niet paciferen zoasl ik eerst zei, dat is echt iets anders ^"{})# )van de brandstof pijpen?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2405
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Passiveren en krimplakken

Berichtdoor Dutchy » do 12 apr 2012, 13:57

Peter...ooit nog een bedrijf gevonden dat het krimplakken van kleppendeksels kan verzorgen..incl schoonmaken.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Volgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten