hier zal ik proberen bij te houden wat ik zoal aan mn open cup aan het doen ben.
de auto heeft dik 10 jaar stilgestaan en dat heeft helaas geen goed gedaan,maar niks heel ergs,wel een hoop werk.
een aantal weken geleden heb ik deze auto gekocht en opgehaald,het eerste wat ik gedaan had is de auto een poetsbeurt geven,er lag een redelijke laag stof op en in,en de schimmel stond op het dash...






dus na de auto een goede polijst en poetsbeurt gegeven te hebben stond hij er weer mooi bij



verder heb ik het momo stuur vervangen door een sparco deep dish

de auto starten zit er zoiezo niet in,dus na een controle door de motor met de hand rond te tornen was ik al tevreden en begon de zoektocht naar de mankementen,
brandstof geurde naar hele oude brandstof,dus eerst maar eens de filters losgenomen,dit zag er niet goed uit,dus toen maar meteen de hele tank leeg gemaakt en eruit gehaald,tank is aangetast en niet meer bruikbaar,evenals de pomp in de tank,deze staat vast,en de grote tweede pomp,die staat ook vast...

inmiddels bij kjb-parts een tank kunnen regelen,die moet nu nog omgebouwd naar open cup spec,want dit wijkt weer af van de standaard tank,nog bedankt
filters heb ik al nieuw geregeld,brandstof pomp ook.
de injectoren worden op dit moment getest en schoongemaakt,die hoop ik aankomende week weer terug te krijgen.
op advies van eric violier, van maseratispares.com heb ik ook een distributieriem besteld,en de luchtfilters en een olie filter,allemaal orginele parts gelukkig,en snel binnen voor een mooie prijs!
dus aan de slag,mooi alles weg gehaald aan de voorkant,zo kun je er mooi bij,en het was een makkie

alles zag er nog wel prima uit,maar als de snaar breekt dan is het allemaal zuur geloof ik,en voor die paar tientjes ga ik geen risico lopen

hoewel er nog mooie schone olie uitkwam ga ik toch de carterpan eraf halen om te kijken of er nog residu inligt,hij heeft dik 10 jaar niet gelopen dus alles ligt mooi onderin
meer foto's volgen later
Klik hier voor het gehele topic! Project "Ghibli Open Cup"