Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

Berichtdoor Boomerang » ma 18 okt 2010, 19:51

Vince schreef:
lqpl schreef: Wat doet dat voorfilter dan?


Niet genoeg.


Wat nu als troep in de tank idd het voorfilter heeft doen verstoppen?
De pomp kan dan onvoldoende "halen" en dus geen druk opbouwen.

Ben het verhaal van een russische ETM koper nog niet vergeten waar een officiele MASERATI dealer een pompprobleem zou hebben opgelost door mbv een LADA pomp en wat aanpassingen de auto weer rijdend te krijgen.
Toen na nieuwe problemen een plaatselijke Alfa dealer de boel ging onderzoeken, kwam de foute pomp en een interne "benzine"slang aan het licht die totaal uit elkaar was gevallen en de hele boel had verstopt.
Hij zou overigens een stevige brief hebben gestuurd naar Italie met een relaas van zijn ervaringen bij de bewuste "dealer".

Russia....
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4901
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

Berichtdoor lqpl » ma 18 okt 2010, 20:23

WW heeft zondag het voorfilter losgehaald en gezien dat er nog vrij benzine door kon stromen. Dus de pomp heeft niet extra hard moeten 'halen'.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5788
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

Berichtdoor lqpl » di 19 okt 2010, 10:19

Hij loopt weer. Franco heeft de pomp vervangen maar dat hielp niet (koen, je hebt gelijk). Het bleek aan de luchtdrukmeter te liggen, waarvan de bedrading niet in orde was. Deze bedrading heeft Hessing ooit eens ontdaan van stekkers en voorzien van kit bij de connecties. Dat zat niet goed meer. Nu is alles weer origineel. Dus de symptomen leken op te weinig benzine maar daar had het niets mee te maken. Een niet functionerende luchtdrukmeter kan geplof bij hoge toeren tot gevolg hebben. Hulde aan Franco, die het in een fluit heeft opgelost. Pomp laat ik overigens zitten en die van koen houd ik in reserve.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5788
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

Berichtdoor cassiopeia » di 19 okt 2010, 11:01

Ik was al bang, dat je Malawi-muts ergens was ingeraakt en een verstopping had veroorzaakt..
Goed, dat we Franco nog hebben, die is echt perfect!
Waarom zie ik je avatar ineens niet meer?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4286
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

Berichtdoor lqpl » di 19 okt 2010, 11:13

cassiopeia schreef:Waarom zie ik je avatar ineens niet meer?

Vuiltje in je oog - hij is er nog.

Die Otavalo-muts brengt geluk want zonder was de spyder natuurlijk in brand gevlogen. Het is maar hoe je het referentie-scenario definieert.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5788
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Te weinig benzinedruk - Biturbo spyder

Berichtdoor Boomerang » di 19 okt 2010, 11:23

lqpl schreef:Hij loopt weer. Franco heeft de pomp vervangen maar dat hielp niet (koen, je hebt gelijk). Het bleek aan de luchtdrukmeter te liggen, waarvan de bedrading niet in orde was. Deze bedrading heeft Hessing ooit eens ontdaan van stekkers en voorzien van kit bij de connecties. Dat zat niet goed meer. Nu is alles weer origineel. Dus de symptomen leken op te weinig benzine maar daar had het niets mee te maken. Een niet functionerende luchtdrukmeter kan geplof bij hoge toeren tot gevolg hebben. Hulde aan Franco, die het in een fluit heeft opgelost. Pomp laat ik overigens zitten en die van koen houd ik in reserve.

Luchtdrukmeter=Mapsensor?
Dat ding boven op het inlaatspruitstuk waar een vacuum slangetje aan zat?
Er zal er nog wel een zitten ergens, een voor en een na de gasklep.

Blijft gek dat er niet meer restdruk stond op de benzine leiding.
Kan natuurlijk ook best zijn, dat de pomp steeds werd uitgeschakeld door de motorsturing zodra de druksensor "niets" zag en de motorsturing dus denkt dat er niet ingespoten hoeft te worden..
kwil altijd graag oorzaak en gevolg reconstrueren, maar dat lukt nu nét niet.

Dat Koen het onlogisch vond dat twéé pompen niet ok zouden zijn, vind ik ook wel logisch......
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4901
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Vorige

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast