maserati biturbo 222

Post hier jouw trots

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor Marten » zo 08 apr 2012, 13:51

Jôh, al doende leert men, monteurs die echt kunnen sleutelen en die echt weten hoe iets werkt worden steeds zeldzamer.
Monteurs die snappen wat er in een motor gebeurt en die de samenhang tussen electronica en techniek "zien" zijn er al haast helemaal niet meer.
Dus Clapping5

De meeste monteurs tegenwoordig zijn of onderdelenvervangers of "kastjeskijkers", van die gasten die op een schermpje koekeloeren en dan "weten" wat er defect is.

Maar o wee, als het kastje niks aangeeft of het onderdeel wat stuk was blijkt niet de oorzaak te zijn of gaat ineens weer stuk, wat dan??
Technische dienst van de importeur raadplegen, o die weten het ook niet, dan maar een lijntje naar de fabriek...

Blijf jij voorlopig maar lekker prutsen en ervan leren en specialiseer je vooral in elektronika. Als jij straks tot de diagnosetoppers behoort kan je met relatief schone handjes echt heel goed verdienen, nogmaals Clapping5
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor OpenCup » zo 08 apr 2012, 15:00

Marten schreef: Als jij straks tot de diagnosetoppers behoort kan je met relatief schone handjes echt heel goed verdienen, nogmaals

Welnee joh.....de meeste mensen gaan voor uiterlijk vertoon en mooie verhalen. Daarnaast willen ze niets uitgeven....ook niet voor een topmonteur.

Daarnaast is het vaak zo als een 'topmonteur' adviseert bepaalde zaken uit preventief oogpunt te vervangen dan is hij al gauw een zakkenvuller....wanneer het advies in de wind wordt geslagen en het achteraf alsnog verkeerd gaat is het de 'topmonteur' die ineens slecht is. Deze instelling komt bij Maserati-rijders over het algemeen meer voor dan bij gemiddelde auto-eigenaar. Die gevoeligheid voor uiterlijk vertoon zorgt ervoor dat er veel mensen boven hun stand rijden en niets kwijt willen/kunnen voor het onderhoud.

De paktijk zal dan zijn dat ze het APK werk en regulier onderhoud bij de garage om de hoek laten doen want dat kost weinig, en wanneer er een moeilijke storing komt zetten ze de auto bij een 'diagnosetopper' neer. Die is dan bijvoorbeeld een dag bezig om een elektrische storing te verhelpen, maar omdat er geen direct zichtbaar werk is gedaan wordt er met een scheef gezicht gekeken wanneer de rekening komt.

jens94 schreef:zal het de volgende keer doen, maar heb echt niks met de krukas gedaan.

Laat je niet bang maken.....gezien de leeftijd van de auto zullen die bussen wel aardig vast zitten.

jens94 schreef:een o ring is al beter als het renault systeem waarbij een flinterdunne pakking zit.

Dat hadden de 2,5L biturbo's t/m 86 ook.
Avatar gebruiker
OpenCup
 
Berichten: 22
Geregistreerd: do 26 jan 2012, 22:45

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor Marten » zo 08 apr 2012, 20:35

OpenCup schreef:
Marten schreef: Als jij straks tot de diagnosetoppers behoort kan je met relatief schone handjes echt heel goed verdienen, nogmaals

Welnee joh.....de meeste mensen gaan voor uiterlijk vertoon en mooie verhalen. Daarnaast willen ze niets uitgeven....ook niet voor een topmonteur.


Volgens mij heb je iets gemist...als dit jonkie gewoon stug door gaat met wat hij aan het doen is, en daarmee is hij al verder dan wat menig monteur met een aantal jaren ervaring tegenwoordig nog kan, en hij ziet kans zich te specialiseren in elektronika, dan kan hij over een aantal jaren tot ruim 1 1/2 keer zoveel verdienen als de gemiddelde 1e automonteur, en dat met redelijk schone handjes.

Zulke gasten zijn zeldzaam en zorgen ervoor dat hun collega's efficienter en beter werk af kunnen leveren en zijn om die reden voor dealerbedrijven goud waard.

Staat echt helemaal los van wat jij aangeeft.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor jens94 » di 10 apr 2012, 18:45

bedankt, denk ik?:P ik geloof dat ik complimenten krijg.
nog 2 avondjes beunen en hij loopt weer, denk ik :p
jens94
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do 01 dec 2011, 00:22

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor jasper » di 10 apr 2012, 18:58

top! altijd goed om te horen
jasper
 
Berichten: 276
Geregistreerd: za 14 jan 2012, 12:05

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor Michele » di 10 apr 2012, 20:37

[quote="jens94"]bedankt, denk ik?:P ik geloof dat ik complimenten krijg.
nog 2 avondjes beunen en hij loopt weer, denk ik :p[/Zekers, ge zijt goe bezig!
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor jens94 » ma 16 apr 2012, 20:44

motor zit, distributie hangt, laatste loodjes leggen dus.

ander vraagje:

wat denken jullie over de maserati origineel houden en dergelijke?
ik vind de 4 uitlaten die de sr versie e.d. heeft heel erg mooi, en dat zal ik eigenlijk ook willen.
brengt dit de waarde erg omlaag en vinden jullie mij een barbaar als ik dit doe?
toevallig staat er een bumper op marktplaats, zou het moeilijk zijn om aan de andere uitlaatdelen te komen?
allemaal toekomstplannen natuurlijk, eerst zorgen dat het goed loopt. maar altijd plannen houden voor een project toch?

verder vandaag geslaagd voor mn auto theorie, dus binnekort kan ik er zelf ook in rijden:)
jens94
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do 01 dec 2011, 00:22

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor lqpl » ma 16 apr 2012, 21:12

Technisch verbeteren ben ik een grote voorstander van. Cosmetische aanpassingen zoals je voorstelt vind ik wat minder geschikt - dat is een soort travestie net zoals gepimpte skoda 105's
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor jens94 » ma 16 apr 2012, 21:21

maar in principe is het origineel, dus is het niet 'pimpen' maar mixen van modellen:P
er is wel verschil tussen een ander originele uitlaat monteren en vleugel deuren op een peugeot 206 zetten vind ik.
jens94
 
Berichten: 42
Geregistreerd: do 01 dec 2011, 00:22

Re: maserati biturbo 222

Berichtdoor Maser73 » ma 16 apr 2012, 21:36

Niets mis mee met andere velgen, nette verlaging, uitlaatje, etc. Zolang het zoveel mogelijk orginele delen zijn en je eea weer kan ombouwen naar orgineel is het m.i geen probleem.

Kijk, als je ineens 19 inch velgen onder een 1985 Biturbo legt dan is het verkeerd en neigt naar de travestie waar lqpl naar verwijst. Overigens de eerste keer dat ik deze vergelijking hoor Thumbsup5

Een beetje personaliseren kan geen kwaad en steeds meer fabrikanten nemen de rol over van tuning bedrijven. Kijk eens wat je allemaal kan bestellen by Porsche Tequipment. Ik vind het wel een leuke ontwikkeling.
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten