Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de QPIV

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor Dutchy » di 19 okt 2010, 21:28

Goed antwoord hoor }{}{| ... zeker de oliemeter zou heel wat nauwkeuriger moeten zijn.

Wil jij met een water/methanol setje eens kijken wat de verschillen zijn? Na inbouw zou je daar snel resultaat van moeten zien?
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor lqpl » di 19 okt 2010, 21:36

PeterM, ga ervoor. De set wordt je in de schoot geworpen. (&%#
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor Vince » di 19 okt 2010, 21:40

Dutchy schreef:Wil jij met een water/methanol setjes eens kijken wat de verschillen zijn? Na inbouw zou je daar snel resultaat van moeten zien?


Dit zou een hoop uit kunnen maken voor een te hete V8... Monteren die hap, Peter!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor PeterM » wo 20 okt 2010, 14:14

Hi Dutchy, dank voor het aanbod. Jij biedt het setje uit de Toyoto aan voor dit experiment? Heel royaal!

Kun je mij nog iets meer vertellen over wat er komt kijken bij montage en demontage? Moet ik dan naar Mr. Cool of is er een alternatief?

Ik wil ook graag weten of er aanpassingen zijn aan onderdelen (bijv. slangen) die nu in de auto zitten. Mocht het spulletje er ooit weer uit moeten, wil ik graag weten welke onderdelen ik dan zou moeten vervangen / nieuw zou moeten aanschaffen.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor Vince » wo 20 okt 2010, 18:11

Er komen alleen twee aluminium ringen in de slangen die van de turbo's afkomen naar de motor toe. Mocht het spul er weer uit moeten zou je deze ringen kunnen afdoppen, maar mooier is het natuurlijk de slangen te vervangen.

Go for it, Peter!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor Dutchy » do 21 okt 2010, 15:25

Klopt de slangen die naar de inlaat gaan... die zullen van de intercooler afkomen. Je zult ook een t stukje moeten kopen om in een van de kleine slangetjes de turbo druk te kunnen oppakken voor de turbodruk sensor. Dat is eigenlijk alles. Ga je de uitdaging aan??

Zo ja, zal ik zelf dus even een nieuwe slang moeten bestellen. Wat is de diameter van jouw slang? <------- auto bedoel ik hier dus. ^)(*&

Doe als je tijd hebt eens een fotootje van je motorruimte... !@#$%
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor Dutchy » vr 22 okt 2010, 12:14

Nou Peter.... wat doen we, ik hoor maar niks van je... moet ik gaan uitbouwen. Wat is je plan?
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor Boomerang » vr 22 okt 2010, 12:14

Had al lang op de post moet liggen......
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor Dutchy » vr 22 okt 2010, 12:24

Ja tuurlijk het ligt weer aan mij... kzal zo de toyota dealer eens bellen voor een nieuwe slang.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: Tanto calore, poco metallo: de 3.2V8 in de Shamal en de

Berichtdoor lqpl » vr 22 okt 2010, 12:34

was daar nog geen pm uitgewisseld en hebben jullie elkaar nog niet gebeld... tsss.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron