Factsheet QPV

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Factsheet QPV

Berichtdoor cassiopeia » ma 09 jul 2012, 22:31

Dat Ferrari de broodheer van Maserati is en dat daar dus niets gebeurt zonder de zegen van Maranello.
Alle Maserati's komen in Maranello, want daar krijgen ze hun lakjas voordat ze in Modena worden geassembleerd.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Factsheet QPV

Berichtdoor Boomerang » di 10 jul 2012, 13:59

Het lijkt alsof de bemoeienis van Ferrari bijna een diskwalificatie inhoudt wanneer je de vorige bijdrag van heer Cassio leest, maar die lakjas ziet er daardoor wel erg goed uit.
Dat wordt ook beaamd door proffesionele spuiters.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Factsheet QPV

Berichtdoor treets » di 10 jul 2012, 14:12

Mij viel in Modena bij het fabrieksbezoek juist op dat de modellen in de showroom niet erg fraai gespoten waren: de QP staat op de 'band' in de showroom en dan zie je goed de onderste helft van de deuren. Die die vond ik niet erg strak (een beetje sinaasappel dus).
Ondanks dat ik zelf niet zoveel met Audi's heb valt me op de weg vaak op hoe strak die gespoten zijn.
treets
Donateur
 
Berichten: 219
Geregistreerd: zo 11 dec 2011, 22:02

Re: Factsheet QPV

Berichtdoor cassiopeia » di 10 jul 2012, 14:19

Geheel verkeerde interpretatie, Boomy.
De bemoeienis van Ferrari sedert 1997 was een zegen voor Maserati.
Fabriek van Maserati nieuw ingericht en auto's van veel betere kwaliteit.
Die 400 verbeterpunten dus. tongue
Ik heb alleen geprobeerd te zeggen dat de beslissingen over Modena in Maranello worden genomen. Dat is geen diskwalificatie maar een vaststelling.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Factsheet QPV

Berichtdoor Boomerang » di 10 jul 2012, 14:50

Ja ja.....
In het licht van eerdere discussies is het niet geheel verwonderlijk dat men jouw uitspraken in een bepaald daglicht leest.
Je manier van formuleren hierboven geeft dan het laatste zetje.

Maar die vierhonderd verbeterpunten heb je in ieder geval nog een keer kunnen noemen, zélfs in een QPV topic. lachebekkie
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Factsheet QPV

Berichtdoor cassiopeia » di 10 jul 2012, 15:06

Erg vaag hoor Boomy. Ik begrijp er niks van. Waarom verwondering en wat voor daglicht?
Ik ben altijd direct en glashelder in het betoog. lachert
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Factsheet QPV

Berichtdoor lqpl » wo 11 jul 2012, 04:15

Ik dacht dat we niet meer op de man gingen spelen. Ik vind dat cass wel wat meer vertrouwen verdient.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Factsheet QPV

Berichtdoor Boomerang » wo 11 jul 2012, 07:41

Het had met vertrouwen en op de man spelen niks te maken wat mij betreft.
Zo zie je maar weer hoe verschillend iedereen teksten interpreteert.
Cass zegt iets en ik interpreteer dat als kritisch, o.a. door de gekozen formulering en uitspraken over de auto's uit de recente F- periode in het verleden.
Vervolgens wordt mijn prikkelend commentaar verkeerd geïnterpreteerd.

En Cass kan sowieso wel tegen een stootje hebben we gemerkt.

En ik blijf er bij dat het F-spuitwerk er normaal gesproken erg goed uit ziet. lachert
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Factsheet QPV

Berichtdoor cassiopeia » wo 11 jul 2012, 09:31

Boomerang schreef:En ik blijf er bij dat het F-spuitwerk er normaal gesproken erg goed uit ziet. lachert


Ik ben ook zeer tevreden over de kwaliteit van de lakjas van mijn Evo. Zijn we het eens over tenminste één verbeterpunt.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Factsheet QPV

Berichtdoor treets » wo 11 jul 2012, 09:59

Geen idee hoe het zit met de lakkwaliteit van een aantal jaar terug: mijn 3200 heeft al een aantal keer een spuitcabine van binnen gezien dus die telt niet. Het is alleen iets dat me opviel op de nieuwe auto's in Modena.
treets
Donateur
 
Berichten: 219
Geregistreerd: zo 11 dec 2011, 22:02

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten