Belangrijke mededeling voor iedereen!

Nieuws en belangrijke mededelingen

Belangrijke mededeling voor iedereen!

Berichtdoor Jimkempe » ma 25 feb 2013, 12:00

Om mijn taak als Moderator even op te pakken.

Er zijn de laatste weken een aantal mailtjes van verschillende mensen van het forum naar zowel mij als Xantijn gestuurd over een tweetal zaken:

- Privé zaken welke op het forum terrecht komen.
- Posts die niet op dit forum thuis horen.

Bij de eerste is het zo dat er vaker meningsverschillen of andere irritaties tussen personen publiekelijk op dit forum worden ''uitgevochten''. Wie hier dan ook zijn gelijk in heeft staat er los van maar deze zaken worden in het vervolg via privé berichten, mailtjes of per telefoon opgelost. Ik begrijp dat sommige dingen vervelend lopen en wijs ik ook persoonlijk naar niemand. Als er echt wat aan de hand is kan je dit ook naar mij of Xantijn sturen zodat wij kunnen kijken hoe we dit oplossen.

Op de tweede plaats worden de ''knorrende Evo'' en de ''gezellighen Ghibli'' op slot gegooid. Zoals ik al aangaf toen ik het moderatorschap op me nam probeer ik de nadruk te sturen op de 2 hoofdzaken waarvoor dit forum in eerste instantie is opgericht:

- Auto's met in de hoofdzaak Maserati
- (Italian) lifestyle ( koken, tripjes, leuke weetjes etc. etc.)

Negatieve ''copy paste'' posts over de huizenprijs daling, toenemende werkloosheid lezen we wel op nu.nl of op een nieuws forum. Dit wil de hoofdmoot van dit forum simpelweg niet lezen hier. Men komt hier om informatie op te doen of om een gezellige praat te maken en zit niet te wachten op weer een sombere post.

Ik wil hiermee niet zeggen dat als het met iemand privé of zakelijk niet goed gaat hij het hier niet over mag hebben maar ik denk dat iedereen wel weet op welke zaken ik doel.

Nogmaals wijs ik naar niemand de vinger maar wil ik gewoon een gezellig sfeer binnen het forum houden wat ook nieuwe forummers trekt.

Ik hoop niemand op zijn tenen te trappen, ik doe ook maar m'n ''werk'' tongue
Maserati 4.24
Maserati 222SE
Maserati Ghibli 2.8
Alfa Spider 2.0 TS
Mercedes E420 combi
Jimkempe
Moderator

Re: Belangrijke mededeling voor iedereen!

Berichtdoor dueporte » ma 25 feb 2013, 12:14

bravo Jim! ik hoop dat ik voortaan weer meer op Mchat te vinden zal zijn ipv de alternatieve chats!
dueporte

Berichtdoor Giulia » ma 25 feb 2013, 12:25

Helder, duidelijk en mee eens.
Giulia
Donateur

Berichtdoor Momus » ma 25 feb 2013, 12:25

ik respecteer je beslissing, maar vind het wel jammer dat deze twee topics gesloten worden
ze vormden in mijn beleving ook een soort van ventiel, waar je zaken kon posten die inderdaad niet per se iets met Maserati of Italië te maken hadden
het liep daar nu toch ook niet uit de hand ?

hopelijk komt mijn vrees niet uit, maar dreigt het hier dan geen beperkte bedoening te worden voor een paar techneuten en mensen die echt gepassioneerd zijn door het merk ?
let wel, ik heb me hier altijd prima geamuseerd en hoop dat dit zo blijft
Momus
Donateur

Berichtdoor Jimkempe » ma 25 feb 2013, 12:27

Als je iets hebt kun je je toch uiten in het normale café? Als het maar niet de bovenbeschreven zaken zijn kan dit prima. Het begon alleen een beetje te overheersen dus vond ik het noodzakelijk hier op in te grijpen.

Die vrees probeer ik hiermee juist weg te houden. Nieuwe leden zitten ook niet op al die negativiteit te wachten en door de persoonlijke meningsverschillen etc. te bannen denk ik dat men (nieuwe en oude leden) eerder zullen gaan posten doordat ze zien dat het juist GEEN persoonlijk clubje wordt waar niemand zich in durft te mengen..VinenAr5
Maserati 4.24
Maserati 222SE
Maserati Ghibli 2.8
Alfa Spider 2.0 TS
Mercedes E420 combi
Jimkempe
Moderator

Berichtdoor cassiopeia » ma 25 feb 2013, 14:25

Jimkempe schreef:Ik hoop niemand op zijn tenen te trappen, ik doe ook maar m'n ''werk'' tongue

Ja dat doe je wèl, al bedoel je het waarschijnlijk zelf niet als zodanig.

We hadden immers een goede modus gevonden met die drie cafés om het forum wat te verbreden want er is hier het afgelopen jaar nauwelijks iemand bijgekomen die iets nieuws en zinnigs te melden had. De ongein nam hand over hand toe en er was in steeds grotere mate sprake van het herhalen van zaken die allang besproken waren. Bekende inzenders die indertijd inhoudelijk sterke onderwerpen droegen, zie ik hier helaas ook steeds minder. Kijkend naar de lezersaantallen, dan was er veel meer belangstelling voor onderwerpen in de nu gesloten cafés dan voor iets als de houdbaarheidsdatum van een distributieriem of een ander triviaal onderwerp. Scherpslijpers en positivo’s waren niet verplicht om de nu plotsklaps gesloten cafés te bezoeken. Al met al is hier nu m.i. eenzelfde situatie ontstaan als waaraan het vorige forum ten onder ging nl. een gebrek aan Maserati gerelateerde onderwerpen alsmede een eigenmachtig ingrijpen van hogerhand als er wat anders ter sprake komt dat sommigen niet aanstaat. Misschien heeft de situatie ook wel te maken met het feit dat hier helaas steeds minder mensen posten die zelf een Maserati bezitten.

Ik heb hier nu precies 3.000 keer iets geplaatst en ik heb besloten, dat ik het daarbij laat. De versmalling van het aanbod hier staat mij niet aan, het gebrek aan Maserati content ook niet, er is weinig diepgang en ik ben ook niet iemand die zich laat voorschrijven waar ik het wèl en waar ik het niet over mag hebben binnen een overeengekomen kader. Het is niet persoonlijk, maar ik voel mij hier gewoon in steeds mindere mate thuis. Helemaal nu ik de onderbouwing van Jimkempe lees. Dan is het logisch, om er hier een punt achter te zetten.

Het ga jullie goed allemaal!
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Momus » ma 25 feb 2013, 14:59

hmm, i.p.v. met een privébericht doe ik het liever open en bloot
jammer cassiopeia dat je die beslissing genomen hebt en dit was ongetwijfeld allerminst de bedoeling van Jim's initiatief
ik las altijd heel graag je bijdragen (zowel qua vorm als qua inhoud) en ga je tegendraadsheid hier missen ; je vormde een (wat mij betreft) welgekomen luis in de pels en kon jouw humor en de interactie tussen jou en je tegenspelers fel smaken

het ga je goed !
misschien (hopelijk ?) bedenk je je alsnog ?
Momus
Donateur

Berichtdoor lqpl » ma 25 feb 2013, 15:13

Ja ik hoop ook dat je je bedenkt. Het sluiten van die cafees was niet om elke off-topic-discussie te smoren ,maar om meer aandacht voor relevante content te vragen. Er kan nog steeds gekletst worden in het Biturbo-cafe, maar dan minder dmv van het copy-pasten van lappen tekst.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Jimkempe » ma 25 feb 2013, 15:16

Dat is heel kort gezegd waar ik op doel!

+1 voor |qp|

En ook ik hoop uiteraard dat je gewoon lekker op het forum blijft.
Maserati 4.24
Maserati 222SE
Maserati Ghibli 2.8
Alfa Spider 2.0 TS
Mercedes E420 combi
Jimkempe
Moderator

Berichtdoor treets » ma 25 feb 2013, 15:23

Jammer dat de discussie over de economische situatie in nederland en elders blijkbaar niet gevoerd mag worden.
Het onderscheid tussen Maserati-gerelateerd en (relatief) off-topic was door de 'Café's' m.i. duidelijk genoeg.

Ik zag toch altijd de link tussen deze discussies en het luxe-merk Maserati omdat er toch als eerste bespaard wordt op luxe-goederen. Maserati krijgt het niet gemakkelijker hierdoor.

Betekent alleen maar minder updates op het forum...
treets
Donateur

Volgende

Keer terug naar Belangrijke mededelingen