Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Post hier jouw trots

Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor stijn » vr 12 nov 2010, 15:54

Na jaren dubben, zoeken, afwijzen, wachten, en vele gedachten verder bleef 1 gedachte over: we hebben een Volvo, en die is veilig en verstandig, we hebben een Smart, en die is veilig (?) en vooral heeeeel erg verstandig, dus als er een auto voor de fun bij komt is 1 ding niet van belang: hij hoeft niet verstandig te zijn, maar het hart en de emotie staan centraal.

En als je vervolgens een Maserati ter sprake brengt bij vrienden hoor je steevast het zelfde: "gaat altijd kapot, maar als je er een hebt moet je wel bellen, want ik wil er wel in rijden". En hoe harder je tegen mij zegt dat ik iets niet moet doen, hoe mooier het wordt, en hoe liever ik het wil.

Afgelopen zomer in Italië dus op naar de Maserati fabriek. Weliswaar gesloten, maar alleen al het daar zijn volstaat. De portier zei gaarg op onze volgeladen auto te passen, en hij opende de gesloten fabrieksshowroom om mij er even rond te laten kijken. Bijna dezelfde auto`s staan vlakbij in Eindhoven, maar ja, in Modena ziet natuurlijk alles er beter uit. Toen de portier begreep dat het adres van het Panini museum niet op mijn navigatie stond zei hij: "logisch, je rijdt Volvo, je moet Maserati rijden, op die navigatie staat het goede adres". Zijn collega kwam er bij staan en zei lachend dat de portier niet moest zeuren: hij reed immers zelf in een Fiat seicento.

Vervolgens naar het Panini museum. Zou ook gesloten zijn, maar ook dat gaf weer niets. De weg er naar toe kon ik nauwelijks vinden, maar bij een tankstation vertelde een klant mij bevriend te zijn met sr. Panini, die helaas met vacantie was, en het museum zou gesloten zijn. Hij wist mij wel uit te leggen hoe ik rijden moest, en na enkele minuten was de van alles en iedereen ver weg gelegen plaats gevonden.

Aangezien alles gesloten zou zijn keek ik door de donkere ramen van het gebouw naar binnen om toch nog iets te kunnen zien, toen plotseling de schuifdeuren open gingen, en we zo naar binnen konden lopen. Gesloten maar dus toch open, en behalve een Noors gezin niemand binnen te zien. Kan denk ik alleen in Italië.

Na dit bezoek doorgereden naar de camping in de Marche. Vol enthousiasme vertel ik van Maserati waarop de campingeigenaar zegt er zelf enkele gehad te hebben, o.a. een Indy. Hoeveel boodschappen van boven kun je verwachten....?

Thuisgekomen een paar boeken besteld van Maserati, en de koorts begint ernstige vormen aan te nemen. Vriendelijke doch uiterst dringende verzoeken van het gezin of ik een keer niet over Maserati kan praten. Oneindige aantallen bezoeken aan auto-sites, en in Oktober met een oom die een QP4 heeft naar het Louwman museum gegaan. Na deze eesrte rit in een Maserati was er echt geen houden meer aan: ik moet en zal er een hebben.

Een krappe twee weken geleden gereden in een QP4 uit 1995, maar het gevoel ontbrak met de ware te maken te hebben, vervolgens gebeld met Giulia, een afspraak gemaakt, en vrijwel meteen tijdens het rijden had ik het gevoel dat ik zocht: dit was hem/ haar.

Eergisteren de auto opgehaald, en een heerlijke rit naar huis gemaakt. Een paar eigenaardigheden als een permanente interval ruitenwisser, een wel/ niet werkende snelheidsmeter, en boven de 170 km/h een eng ratelend geluid uit de versnellingsbak (weet iemand wat dat zijn kan, Giulia zelf bv???). Maar het belangrijkste: ik heb een Maserati, hij rijdt geweldig, en iedereen is ondersteboven. Klasgenoten van mijn 13-jarige dochter vinden het "tering, man", en als ik onze Italiaanse keukentoeleverancier Comprex bel (waarvan de eigenaar trouwens in een nieuwe Granturismo rijdt) voor een vraag, is het eerste wat hij zegt: "heb je hem al?"

Helemaal gelukkig dus, en daarmee heeft Maserati minnend Nederland er een nieuwe fanaat bij.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor maseralfa » vr 12 nov 2010, 16:01

Gefeliciteerd en welkom. Mooi verhaal.
QPV-SZ-147GT-90
maseralfa
Donateur

Berichtdoor charles » vr 12 nov 2010, 17:20

is dat geratel in je bak niet gewoon de pook? dit doen ze allemaal namelijk,,,,,,,,,,,,,
charles

Berichtdoor stijn » vr 12 nov 2010, 17:22

Het is inderdaad de pook, maar zo`n harde ratel.....?
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Vince » vr 12 nov 2010, 17:38

Gefeliciteerd Stijn!
Je hebt een topper aangeschaft, jongen!

Veel veilige kilometers toegewenst...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Giulia » vr 12 nov 2010, 17:53

Hoi Stijn,

Je bent thuisgekomen....logisch natuurlijk. Ik ben blij dat jij er blij mee bent. komt helemaal goed.

Die ratel is inderdaad de pook...raar maar waar, de snelheidsmeter verdient een klap op zijn bol...dan doet ie hetwel weer, of anders de dagteller even indrukken een paar keer. Die ruitenwissers....harder rijden dan waait de regen wel weg adhd

Nogmaals veel plezier en de spullen zijn vandaag keurig binnegekomen met een leuke brief erbij!

Groet,

Arjan
Giulia
Donateur

Berichtdoor Michele » vr 12 nov 2010, 18:09

Welkom Stijn! en veel plezier me je 2.24v. Let wel op met nat weer, je zal niet de eerste eigenaar zijn van een nieuwe Massie die zijn auto op een natte oprit al the enthousiast de snelweg op prakt om vervolgens achterstevoren in de vangrail te staan. Is helaas een bekend scenario. Turbo's komen er nogal onverwacht in en ik kijk zelfs bij een zebrapad altijd even naast me of het verstandig is stevig op het gas te gaan staan.
Dussss: lekker rijden op je gevoel als het kan en bij matig / nat / glad wegdek rijden met je verstand.

Versnellingsbak ratelt bij alle biturbo's, meter is vaak het contact in het dashboard of de sensor achter de bak.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor stijn » vr 12 nov 2010, 18:21

jottem, ik heb een auto die snurkt zeggen we dan maar, dan weet ik ook eens waar mijn gade iedere nacht van kan genieten. Maar alle gekheid op een stokje; het kan dus geen kwaad confused ?

Wat een leuke reactie`s! Dank en hulde......... respect06

Mocht iemand de onbedwingbare behoefte hebben tips te hebben, ik sta overal voor open. Tot nu toe weet ik al een snurkende auto te hebben, die bevallig met het kontje kan wiebelen )&%#@|, en af en toe een draai om de dashboardoren verdiend ":{& . Wel wat anders dan de Volvo.......

Kennen jullie trouwens die tekst van een oude Maserati advertentie: een Porsche rijder is onderweg, een Maserati rijder is gearriveerd. Sorry voor de tevens Porsche rijders onder jullie (heb zelf trouwens ook een tijd aan een 944 of 968 gedacht #@!$ ).

Gisteren een leuke reactie van mijn buurman (die een autobedrijf heeft): "wa hedde nou gedaan?" Overbodig te zeggen dat ik in Brabant woon (Nuenen) (&%# .
Laatst bijgewerkt door stijn op vr 12 nov 2010, 18:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor koen2224v » vr 12 nov 2010, 18:28

hoi stijn heb je nog aan de tel gehad over de qp4 van heer P,veel plezier,gr koenb
koen2224v

Berichtdoor stijn » vr 12 nov 2010, 18:36

klopt helemaal Koen, en zoals je ziet heb ik goed geluisterd, ik ben echt helemaal adhd met de Maserati. Zoals je wel kon merken en zoals ik aan de telefoon zei heb ik de ballen confused verstand van de techniek van auto`s, dus iedere raad is welkom.

Voor het onderhoud heb ik dan ook eerst geregeld dat een kennis met een garage tegen prettig tarief en met Maserati contacten de beurten zal verzorgen. Hij heeft afgelopen dinsdag de 2.24v ook nagekeken en was licht verrast en behoorlijk enthousiast over de staat van de auto "(^&$@ .
Stein Keuken
stijn
Donateur

Volgende

Keer terug naar My Maserati