waarde ontwikkeling 3200GT

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

Berichtdoor Andrea » vr 29 mei 2015, 22:03

Het F blok vind ik toch wel bijzonder, gewoon omdat F per definitie bijzonder is (voor mij).

Op termijn houdt de 3200 meer liefhebbers denk ik. Beetje vergelijkbaar met Alfa Spider 4. Beter dan het origineel, maar je wilt die met carburateurs.
Maserati Quattromiladuecento Cambiocorsa grigio alfieri cuoio
Andrea
Donateur
 
Berichten: 424
Geregistreerd: vr 06 apr 2012, 21:12

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

Berichtdoor Boomerang » za 30 mei 2015, 09:08

F-blok is ook een beest.
Maar ook niet helemaal probleemvrij.
Hier en daar lees je nu toch wel wat vaker over defecte nokkenasverstellers.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

Berichtdoor Marten » za 30 mei 2015, 13:07

Andrea schreef:Het F blok vind ik toch wel bijzonder, gewoon omdat F per definitie bijzonder is (voor mij).

Op termijn houdt de 3200 meer liefhebbers denk ik. Beetje vergelijkbaar met Alfa Spider 4. Beter dan het origineel, maar je wilt die met carburateurs.


Dan wel deze graag:
alfa-romeo-spider-duetto-06.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

Berichtdoor cassiopeia » za 30 mei 2015, 16:29

Ja, zo'n Spider Duetto is natuurlijk een iconische auto, waartoe The Graduate natuurlijk in hoge mate heeft bijgedragen. Verder is die Duetto mechanisch gezien vrij eenvoudig en inzichtelijk. Alle technische onderdelen zitten ook in seriemodellen die lang en in grote aantallen geproduceerd zijn.
Bij de waardeontwikkeling van de Maserati 3200/4200 speelt toch het productie aantal ook wel mee. Van de 3200 zijn er rond de 5.500 gebouwd en dat is echt veel voor zo'n type auto. Vijf tot tien keer zoveel als de befaamde modellen uit de jaren 50/60/70. Bij een merk als Jaguar is er na de fameuze E-type ook nooit meer een productiemodel geweest dat een duidelijke waardeontwikkeling doormaakte.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

Berichtdoor Boomerang » za 30 mei 2015, 17:11

Van de 3200 zijn er volgens mij zo'n 4500 geproduceerd in een relatief korte bouwperiode. (99-2001)
De 4200 van 2001-2006 en in veel grotere aantallen.

Zouden er van de 3200 nog meer dan 2000 rondrijden op deze aardbol?
Ik vraag het me af.
Al met al zie ik voor de 3200 toch echt betere kansen om ooit nog eens een collector te worden.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

Berichtdoor dueporte » za 30 mei 2015, 21:09

Marten schreef:
Andrea schreef:Het F blok vind ik toch wel bijzonder, gewoon omdat F per definitie bijzonder is (voor mij).

Op termijn houdt de 3200 meer liefhebbers denk ik. Beetje vergelijkbaar met Alfa Spider 4. Beter dan het origineel, maar je wilt die met carburateurs.


Dan wel deze graag:
alfa-romeo-spider-duetto-06.jpg

Vandaag deze te koop gezien bij e r classics in Waalwijk
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

Berichtdoor Term54 » zo 31 mei 2015, 10:08

Persoonlijk denk ik dat de 3200 meer kansen heeft ivm originaliteit (de GS met boomerangs natuurlijk ook) en aantallen.

Afgelopen weken eindelijk weer eens storingsvrij gereden met de "diva"
Opmerkelijk is dat boven de 15 graden het CE lampje niet aangaat. Maar zodra het kouder is dan 15 graden en je begint een rit dan weet je zeker dat binnen 5 min. het CE lampje gaat branden. Iemand ? of zou het echt het karakter van de auto zijn ? Mijn eigen vrouw moppert ook altijd onder de 15 graden :-)
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Avatar gebruiker
Term54
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: ma 03 jan 2011, 12:14

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

Berichtdoor Boomerang » zo 31 mei 2015, 15:58

Bij temperaturen onder de 15 graden maar warme motor na herstart nog steeds cel?
Da's wel gek dan.
Mischien een keer uitlezen bij een lage buitentemp en dan kijken welke melding er komt.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

Berichtdoor Term54 » zo 31 mei 2015, 16:22

Na herstart meestal geen ce meer.
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Avatar gebruiker
Term54
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: ma 03 jan 2011, 12:14

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

Berichtdoor Term54 » vr 19 jun 2015, 12:08

Mooi stukje uit de laatste autovisie waarin een porsche 996 tegen een Maserati 3200 GT wordt vergeleken.

"Deze Maserati met zijn boemerangachterlichten gaat een gewilde klassieker worden, daar zijn de meeste liefhebbers het wel over eens."

"echte klasse kent geen maximale houdbaarheidsdatum, dat bewijzen beide auto's."
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Avatar gebruiker
Term54
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: ma 03 jan 2011, 12:14

VorigeVolgende

Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast