DucRider schreef: (....)
Zo is het leder in prima staat, het ziet er gewoon als nieuw uit. Alleen is de zitting van de bestuurdersstoel wat slap en zijn de zijsteunen wat vervormd/zacht. Dus eigenlijk wil ik de zitting en misschien de rugleuning eens opnieuw laten vullen zodat die weer wat steviger zit en er wat minder uitgezten uitziet.
Ik ben op dit punt prima geholpen door Conrad de Bruin in Woerden (MCH-lid). Hij heeft ervaring met deze stoelen en weet wat er moet gebeuren. Bel hem eens op. Die stoelrails zitten met vier bouten vast, je tilt ze er met rails en al vrij gemakkelijk uit. ik gok dat je als je een afspraak maakt erop kunt wachten (ik herinner mij één a twee uur werk). Uiteraard zijn er vast ook andere adressen, maar dit is mijn duit in het zakje.
DucRider schreef:De airco blaast wel enigszins koele lucht, maar niet voldoende om het interieur koel te krijgen (bij 25gr buitentemp)
Twee stappen: (1) eerst bij een aircoboer laten checken of er niets lekt en zonodig laten bijvullen, (2) als dat niet helpt wordt de zoektocht ingewikkelder.
Mijn adres voor het checken en bijvullen is Autotemp Claasen in Amsterdam Oud-West (Anthony Fokkerweg, vlak naast de Ring West (A 10). Kan mij voorstellen dat na al die stilstand bijvullen genoeg is, dit kost je € 100 a € 150.
Als dit niet helpt kan er van alles aan de hand zijn: interieur sensor stuk, regelpaneel stuk, lekkende leidingen of warmte wisselaar, pomp stuk, etc. Dan wordt het zoeken.
DucRider schreef:Het hout is wat vaal. Schijnbaar een bekend probleem bij de EVO's. Heeft er iemand suggesties/ervaring om dit weer netjes te laten maken.
De typische plastic - look is geen probleem van een EVO, het is een kenmerk
Een van de vierhonderd redenen waarom een EVO ZOVEEL BETER is dan een Otto. Past in hetzelfde rijtje als dat prachtige digitale klokje van 5 cent dat verstopt zit achter de hendel van de automaat
Zonder gekheid: poetsen zal je weinig helpen hier, en als je met glimmende olie o.i.d. aan de gang gaat is-ie daarna in waarde gedaald want niet meer origineel.
Durf het bijna niet te zeggen maar ..... misschien heeft Koen nog wat houtwerk liggen uit een ouwe Otto?
... dò ist der Bahnhof!