netjes introduceren...

Stel je even voor en laat horen welke bolide jij hebt gekocht of graag zou willen kopen

Re: netjes introduceren...

Berichtdoor cassiopeia » wo 29 jul 2015, 20:44

Benvenuto!
Nu duidelijk is onderbouwd dat het een QP V gaat worden, komt er weer een keuzemoment in zicht!
Zoals je wellicht inmiddels al weet, werd de QP V geleverd met twee transmissies: van 2004 tot 2006 was er de Duo Select, in feite een gerobotiseerde handbak, en vanaf 2006 de Automatica, een "klassieke" ZF automaat met een koppelomvormer. Deze situatie was door Maserati overigens helemaal niet voorzien. Er was volledig ingezet op de Duo Select, maar die kreeg al snel te kampen met nogal wat negatieve publiciteit, vooral op de voor Maserati uiterst belangrijke Amerikaanse exportmarkt. Of dat terecht is, laat ik in het midden. Het is vooral een kwestie van persoonlijke smaak. De Duo Select vergt een aangepaste benadering van het schakelmoment: het gas iets liften om een schokkerig schakelen te voorkomen. Hoe dan ook: in 2006 koos Maserati er voor om de QP V toch met een conventionele automaat te gaan leveren. Dat werd een ingrijpende en kostbare operatie want de hele bodempartij moest ervoor worden omgebouwd.
Beide versies kennen uitgesproken voor- en tegenstanders dus het is heel verstandig om met allebei te gaan rijden (voor zover je dat nog niet hebt gedaan althans) om te ontdekken welke je het meest aanspreekt.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor craze » do 30 jul 2015, 11:05

MRB? zal wel wegenbelasting zijn.... en idd weet ik het verschil tussen de duo select en ZF bak: de 1e is gerobotiseerd dus meer 'sportwagon' like terwijl de ZF wat 'vergevings' vriendelijker is qua schakelen. Heb al in beiden gereden en weet dat je bij duo select nog weleens aan de beurt kan zijn voor de koppeling terwijl bij de ZF is dat niet zo toch? Zal er in weekenden mee rijden want om met zo'n wagen naar klanten toe te gaan past niet in ons NL cultuurtje! sady Maar zoeken is idd leuk, wat vinden jullie: zijn de QP V redelijk bulletproof aangezien ik geen tegenkom boven de 2 ton? Behalve bij Sam van Dalen met 197dkm die er best fraai uitziet qua kleur en interieur: onderkant markt dus afblijven lijkt me of zijn de blokken onverwoestbaar? nogmaals zal er op jaarbasis tussen 5000-8000km mee rijden dus daar zit 't hem niet in.
Wat opvalt dat in DLD de prijzen niet echt lager liggen dan in NL alleen aanbod is groter maar dat had ik wel vewacht... en idd al wat info ingewonnen over de rode QP: fraai exemplaar met ZF bak dus zeker een 'kanshebber'! winks Eerst maar de saaie Volvo v70 3.2 zien te slijten anders blijft 't bij dromen.
craze

Berichtdoor duetto » do 30 jul 2015, 22:11

MRB (voor MotorRijtuigenBelasting) is inderdaad wegenbelasting, maar typt wat makkelijker op een iPhone. De term geeft bovendien goed weer dat de opbrengst allang niet meer geïnvesteerd wordt in het wegennet, maar gewoon in de grote pot gaat.

Of je met een Maserati bij klanten kunt voorrijden is een eeuwigdurende discussie. Ik heb een klant waar medewerkers voor het raam staan als ze weten dat ik zal komen, maar ook klanten waar ik liever wat verder van de deur parkeer. Een van mijn klanten viel bijna achterover toen ik hem vertelde wat ik ongeveer voor mijn 4200 Coupe betaald had, en bleek dat zijn Passat 10 mille duurder was geweest. Verder heb ik het geluk dat ik in geval van twijfel de Brera van mijn vrouw kan meenemen, en in extreme gevallen (klanten in de duurzame hoek) zelfs de 500.
duetto
Donateur

Berichtdoor craze » vr 31 jul 2015, 09:45

om die discussie voor te zijn koop ik dus een kleine bestelwagen voor zakelijke kant: mooi de spullen vervoeren die je als parketboer toch niet in de maser kunt stoppen. Daarbij is het idd grappig om te merken dat mensen verblind zijn door merken: ha vroeger een Porker 911 32. uit '86 en dan weet je 't wel ja: dure auto, daar gaat ons geld dus heen, patser etc etc terwijl in DLD kreeg ik duimpjes omhoog van 'mooie oldtimer' want dat was hij onderhand! Aaschaf was beduidend lager dan de meeste family cars waarmee klanten voor kwamen rijden of vertegenwoordigers.... achja: calvinistisch NL!!!!
craze

Berichtdoor craze » vr 31 jul 2015, 09:49

Wat trouwens ook leuk is vh forum: is al een lid geweest om wij te wijzen op bepaalde zaken aangaande de aanschaf QP V, erg prettig om mee te maken! toendertijd zat ik (uiteraard) ook op porscheforum maar dat maakte je niet zo mee al zitten daar ook liefhebbers. Denk dat ik me wel hier ga thuisvoelen....met of zonder maser!;-)
craze

Vorige

Keer terug naar Voorstellen