Pro's & contra's duo select en ZF bak

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Pro's & contra's duo select en ZF bak

Berichtdoor craze » zo 02 aug 2015, 13:56

Titel zegt denk ik genoeg maar ik denk velen net zoals ik hier tegenaan lopen bij aanschaf QPV!
Tuurlijk is een prijsverschil maar belangrijk is denk ik de verhalen over vervanging bak bij duo select; is het echt zo erg als geschreven? En wat zijn de echte kosten ongeveer: hoor heel veel verschillende bedragen.... Afijn, de pro's en contra's aangaande duoselect & ZF! Thx
craze
 
Berichten: 22
Geregistreerd: di 28 jul 2015, 12:33

Re: Pro's & contra's duo select en ZF bak

Berichtdoor Boomerang » ma 03 aug 2015, 12:39

Een QP zou ik met ZF aut willen hebben.
Duo select/CC vind ik veel beter bij de coupe's passen.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Pro's & contra's duo select en ZF bak

Berichtdoor DaFranksta » ma 03 aug 2015, 15:45

Eens met Boomerang.
ZF relaxter en ideaal voor limousine.
CC sportiever en meer voor de coupés.

ZF superieur in stadsverkeer, filerijden en bijzondere verrichtingen. Duo select superieur in de bergen en op het circuit.
qp5 autom
gs-mcv met boemies #131/180
Ex qp4evo
Avatar gebruiker
DaFranksta
Donateur
 
Berichten: 131
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:40

Re: Pro's & contra's duo select en ZF bak

Berichtdoor craze » di 04 aug 2015, 10:11

duidelijk verhaal lijkt me zo! wat mij bezig houd is feit dat duo select 'vaak' een bakrevisie nodig heeft ook al zal ik er weinig mee rijden, ddarbij hebben ZF bakken ook evt flippers om sportief te rijden! nu nog het prijsverschil zien te rechtvaardigen voor mezelf...
craze
 
Berichten: 22
Geregistreerd: di 28 jul 2015, 12:33

Re: Pro's & contra's duo select en ZF bak

Berichtdoor craze » di 18 aug 2015, 11:06

is er een truc een duo select te testen op slijtage want kan niet altijd naar specialist om hem door te meten.... bedoel dus dmv testrit in voor-achteruit zetten, helling oprijden, bepaalde geluiden of zoiets dergelijks? thx
craze
 
Berichten: 22
Geregistreerd: di 28 jul 2015, 12:33

Re: Pro's & contra's duo select en ZF bak

Berichtdoor gtv6gleich » wo 19 aug 2015, 07:39

Die koppelingsplaat is net als in iedere andere schakelauto. Dus totdat hij zo goed als versleten is ga je niks merken. Een specialist kan de slijtage uitlezen, in percentage maar de uitlezing is indicatief.
Maserati QPV 2004
Mito Esclusivo twinair turbo
Alfa 166 2,5 V6
gtv6gleich
 
Berichten: 112
Geregistreerd: wo 03 okt 2012, 18:06

Re: Pro's & contra's duo select en ZF bak

Berichtdoor Andrea » wo 19 aug 2015, 20:00

Lees op het Sportsmaseratiforum dat de status van de cambiocorsa bak ook met andere diagnosesoftware zou moeten kunnen worden uitgelezen, bv bij je lokale bmw-dealer...


The system was designed and manufactured by Magneti Marelli as is called AMT (Automated Manual Transmission). It has been fitted to brands such as...

Alfa (Selepseed)
Maserati (Cambiocorsa)
Ferrari (F1)
Lamborghini (E-Gear)
BMW (SMG)
Aston Martin (Sports shift)

The operating principle of each system is pretty much the same and diagnostic software from one can usually be used on other brands.
Maserati Quattromiladuecento Cambiocorsa grigio alfieri cuoio
Andrea
Donateur
 
Berichten: 424
Geregistreerd: vr 06 apr 2012, 21:12

Re: Pro's & contra's duo select en ZF bak

Berichtdoor craze » do 20 aug 2015, 11:19

dat zou mooi zijn als dat klopt! iemand idee of dat mogelijk is?
craze
 
Berichten: 22
Geregistreerd: di 28 jul 2015, 12:33

Re: Pro's & contra's duo select en ZF bak

Berichtdoor craze » do 20 aug 2015, 11:21

neem aan dat cambiocorsa bak hetzelfde is als in duo select? oftewel de 3200/4200 hebben dezelfde bak als de QPV neem ik aan...
craze
 
Berichten: 22
Geregistreerd: di 28 jul 2015, 12:33

Re: Pro's & contra's duo select en ZF bak

Berichtdoor Dennis » do 20 aug 2015, 15:52

Ik heb zelf de QPV bwj 2005 met duo select, alle onderhoud is keurig bijgehouden en gedocumenteerd eveneens zijn alle modificaties toegepast. Mbt het rijden heb ik geen klachten over de duo select, je moet even leren hoe het werkt en inderdaad het gas lichten bij schakelen.
Vorigende week was ik bij een bedrijf waar een een QPV 2007 met zf automaat, de motor maakte een hard metaal geluid alsof elk moment de krukas eronderuit viel. Via driessen Eindhoven had men het advies gekregen om de stekkers van de nokkenas verstellers eens los te trekken om aan de weet te komen of het geluid weg ging. Inderdaad het geluid verdween, oorzaak/conclusie volgens driessen is dat de nokkenas versteller(s) versleten zijn. Dit komt neer op een reparatie van 35 uur exclusief de onderdelen, maar reken erop dat het dik over de €6000 gaat kosten. Met de wetenschap dat ikzelf een QPV heb geen goed nieuws echter op mijn qp zit het niet, of het erop zit weet ik niet en hoe het dan wel wordt geregeld? Wat wil je dan wel indien de oudere types geen nokkenas verstellers hebben, een distributie revisie van €6000 of een nieuwe koppeling. Inmiddels is de QPV 2007 in de handel terecht gekomen.
Laatst bijgewerkt door Dennis op do 20 aug 2015, 22:41, in totaal 1 keer bewerkt.
lancia ypsilon 2000
Lancia delta 1.4 oro 2012
Maserati quattroporte V 2005
Dennis
 
Berichten: 415
Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 02:37
Woonplaats: stein

Volgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron