Koelwater temperatuur QPV

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Koelwater temperatuur QPV

Berichtdoor Yourih » ma 30 nov 2015, 14:39

Goedemiddag ik rij inmiddels een aantal weken in een QPV heb alleen iets vreemds opgemerkt, wanneer ik nog binnen de bebouwde kom rij loopt de koelwater temperatuur gewoon netjes naar de 90 graden echter zodra ik op de snelweg rij zakt deze terug onder de 80 graden heeft iemand hier ervaring mee bij mijn vorige auto een Alfa Romeo GT heb ik dit ook gehad en moest de thermostaat vervangen worden.
Yourih
 
Berichten: 6
Geregistreerd: vr 13 nov 2015, 07:48

Re: Koelwater temperatuur QPV

Berichtdoor Danny » ma 30 nov 2015, 14:42

Idd, thermostaat vervangen. Moet bij mijn 3200 ongeveer elk jaar... sady
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Koelwater temperatuur QPV

Berichtdoor MaseratiTeun » zo 06 dec 2015, 12:33

Vanaf het begin dat ik mijn QPV heb, zie ik het zelfde. In de stad en in de file 90 graden; gewoon rijden 75 graden. Nooit een probleem gezien.
Avatar gebruiker
MaseratiTeun
 
Berichten: 130
Geregistreerd: wo 25 mei 2011, 21:26

Re: Koelwater temperatuur QPV

Berichtdoor Danny » zo 06 dec 2015, 19:05

Te lang doorrijden met een motor die niet de juiste bedrijfstemperatuur heeft kan schade veroorzaken. Niet verstandig dus
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Koelwater temperatuur QPV

Berichtdoor Michele » ma 07 dec 2015, 13:43

Yourih schreef:bij mijn vorige auto een Alfa Romeo GT heb ik dit ook gehad en moest de thermostaat vervangen worden.

Bij een Alfa uit de 156 / 147 GT serie is het normaal dat de meter jojoot. De meter geeft de exacte waarde van het koelwater op dat moment aan, en niet de bedrijfstemp van de motor, in tegenstelling tot de meeste andere merken, waar de meter naar de 90 klimt en daar blijft staan zolang de rit duurt, tenzij er echt iets wezenlijks verandert in de motortemperatuur.

Mbt Maserati: Bij mijn 2.24v schommelt de meter eveneens tussen de 90 en de pakweg 70 graden op de teller, met een uitschieter naar 100 onder volle belasting bij warm weer op topsnelheid. Doet ie al zolang ik de auto heb (10 jaar). Ik zou me pas zorgen maken als de meter beneden de 50 duikt of constant op 100+ staat. Dan heb je i.d.d. een kapotte thermostaat.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron