Dutchy's oude QP

Post hier Maserati's die je in het wild hebt gespot of mooie exemplaren die ergens te koop staan
Eigen advertenties horen hier dus niet thuis

Re: Dutchy's oude QP

Berichtdoor cassiopeia » wo 11 mei 2016, 00:02

Waarom toch dat voortdurende gesjagger met liefhebberauto's? Veel mensen missen toch sturing en laten zich leiden door de waan van de dag, Ik kan me nog voorstellen dat het verzilveren van een aanzienlijke waardestijging een factor van betekenis kan zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dit hier het geval is. Vele columns lang zijn liefde voor deze auto euforisch belijden, en dan ineens moet die auto weg. Ik begrijp daar niets van.

Wanneer je de historie van een auto wilt nazien, dan is deze site beter dan die van de RDW:

http://publiek.vwe.nl/

Anders dan bij de voertuiggegevens van het RDW, kan je hier ook de status van de auto nazien: geexporteerd, gedemonteerd. Datum daarvan is dan gelijk aan datum laatste tenaamstelling kenteken. Op de site van de RDW is de auto dan direct uit beeld. Bij het VWE kan je vijftien jaar na dato nog de demontage of export van een auto oproepen.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » wo 11 mei 2016, 09:08

Ene dag loftrompet en andere dag verkoop vind ik ook vreemd.
Maar de moderne mens is wispelturig Cass.
Die wil iedere keer weer iets nieuws.
Daarom zijn er ook zo veel scheidingen denk ik. lachebekkie

Aan de andere kant; wanneer je alleen maar koopt en nooit vérkoopt, ontstaat er vroeg of laat een probleem.
Zoals hier thuis.
Als we gaan tellen, komen we op 8 auto's momenteel.
Dan moet er toch echt een keer iets weg.
Maar alle auto's zijn ooit met overtuiging gekocht, dus lastig opruimen dan.
Gransport en 420 SL blijven sowieso, dus het zijn vooral de mindere goden die moeten vrezen voor een einde aan hun onbezorgd, droog gestald bestaan...
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Michele » wo 11 mei 2016, 21:34

Vermoed dat 't te maken heeft met wat er in de laatste column beschreven is, maar weet het uiteraard niet.
Die column gaat over een ongewild uitstapje in de vrije natuur met de dagelijkse forenzenbak. T.E. heeft het overleefd, maar was wel shaky. Kan me zo maar voorstellen dat je dan even geen behoefte meer hebt aan een snelle auto voor de leuk.
Ik weet nog dat ik na mijn klapper met wijlen de 222 12 jaar terug alleen maar dacht: zo snel mogelijk weer achter het stuur en rijden, anders durf ik 't misschien niet meer. Wellicht dat hier een ander besef postgevat heeft?
Puur speculatie, maar ik kan het me zeer goed voorstellen.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Evo2000 » vr 13 mei 2016, 11:42

Leuk om te lezen dat een auto, in ieder geval deze Evoluzione, zoveel reacties oproept.
Ik heb de auto nu vier jaar in mijn bezit gehad en in jaar 1 en 2 heb ik er met veel plezier zo'n 5000 km per jaar mee gereden. Vorig jaar kwam het er door omstandigheden nauwelijks van om mee te rijden en dat geldt ook voor dit jaar. Dat ligt en lag trouwens niet aan de fitheid van de auto en ook niet aan de gesuggereerde rijangst als gevolg van een ongeluk. Ik ben gewoon blijven rijden en kreeg ook niet de bibbers in de Maserati. Wel kippenvel toen ik kortgeleden de auto in 1x startte en op een van de eerste mooie dagen ging rijden.
Voor slechts enkele honderden kilometers per jaar en enkele uren rijplezier wil ik deze auto niet aanhouden, misschien nog wel als ik de auto gratis zou kunnen stallen. Mijn liefde voor deze auto is bovendien nooit exclusief gekoppeld geweest aan het bezit en gebruik ervan. Ik vind de auto ook leuk als die van een ander is. Ik ervaar mijn verkoopactie dan ook niet als ontrouw, integendeel zelfs.
En verder:
- Bas van Putten heb ik een paar jaar geleden meegenomen in deze Evoluzione; hij heeft er toen ook zelf in gereden, leuk om te horen dat dit model nog steeds zijn favoriete auto is.
- de Evo is bij Munsterhuis in onderhoud, de facturen zitten in de map; alle aandachtspunten van het TuV-rapport + distributieriem zijn door Munsterhuis gedaan en een jaar later zijn bij Munsterhuis ook de snelheidssensor voor de automaat en de remleiding achter het differentieel vervangen (omdat ik sindsdien nauwelijks de auto heb gebruikt heb ik vorig jaar de apk in de buurt gedaan, en dit jaar doe ik dat ook);
- de Evo verstookt geen hoeveelheden olie zoals geschreven wordt, het olieverbruik is minder dan de fabrieksopgave, tenzij je 250 op de A31 in Duitsland gaat rijden, of veel jumps maakt van 100 naar 180 in enkele seconden, dan klopt de fabrieksopgave wel
En tot slot: de eerste eigenaar nam vorig jaar contact met mij op; hij miste de auto.
Het is en blijft een mooie auto :) op wiens naam de Evo ook komt te staan
Evo2000

Berichtdoor lqpl » vr 13 mei 2016, 15:14

Dat is dan ook weer duidelijk. Dank je voor de update!

Leuke column had je trouwens in de Tricolore.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor PeterM » vr 13 mei 2016, 15:57

Prima, liever de feiten dan al dat giswerk. Allemaal ouwe wijven hier winks
Enfin, het gaat ons aan het hart, zoveel is duidelijk! Wil die eerste eigenaar de auto niet terug kopen? Of Bas van der Putten? Zoveel koudwatervrees bij die man, 't is toch zonde! Hij had allang een keer toe moeten slaan.

Toch jammer dat je er afstand van moet doen, weten van het bestaan van een auto en erin rijden lijkt mij niet hetzelfde. Maar goed, als het van rijden niet meer komt zou het voor mij ook klaar zijn.

Wil één ding recht zetten: ik heb niet gezegd, dat je auto olie verbruikt, alleen dat het aan de hand zou kunnen zijn ook gezien de km stand. 't komt namelijk vaker voor, ook bij lagere km standen crybaby .
En ik dacht oprecht dat je in Groningen een mannetje had gevonden voor onderhoud, omdat je dat ooit in je column hebt geschreven.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Evo2000 » wo 18 mei 2016, 18:20

O ja, ik weet wat en wie je bedoelt. Dat mannetje in Groningen is degene bij wie ik de auto stal. Hij is een halve eeuw monteur/chef werkplaats geweest en samen doen we de 'verzorging': controleren op lekkages, slangklemmen aandraaien indien nodig, slangen goed leggen, gaatjes geventileerde remschijven uitkloppen, dat soort werk.
Ik heb de auto deze week trouwens voor APK weggebracht en toen ik de auto weg zag (en hoorde!) rijden, sloeg de twijfel natuurlijk ernstig toe. Dus misschien hou ik de Evo ook wel gewoon aan...
Evo2000

Berichtdoor Jac » wo 18 mei 2016, 18:39

Dat is de beste beslissing die je kan nemen. Niet wegdoen, echt gewoon houden. Wat voor exclusieve, unieke, zeldzame, opzienbarende of auto waarvan je hart sneller gaat kloppen koop je terug voor dat geld?
Jac
Donateur

Vorige

Keer terug naar Gespot