motor afstellen 2.24v

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

motor afstellen 2.24v

Berichtdoor Didi » di 24 mei 2016, 15:19

Ik zoek iemand met kennis van zaken die mijn 2.24v goed kan afstellen in België of Z-Nederland.
Heeft iemand een goed adres?
of moet ik helemaal tot bij Franco rijden zoals mijn lokale (Fiat) garage aanbeveelt.
Avatar gebruiker
Didi
 
Berichten: 9
Geregistreerd: za 21 jun 2014, 13:31

Re: motor afstellen 2.24v

Berichtdoor Michele » di 24 mei 2016, 17:36

Wat moet er afgesteld worden? En heeft iemand anders er al eens aan lopen rommelen?? Want de stelschoef zit op de computer in t interieur namelijk en niet op het gasklephuis... Ennuh.. is t een 224 met katalysator of zonder?
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: motor afstellen 2.24v

Berichtdoor Techno » di 24 mei 2016, 19:36

Precies.... Wie heeft waaraan zitten schroeven waardoor ie nu slecht loopt? Maar in het zuiden zit oa Bagnole. Ook zeer deskundig heb ik vernomen.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: motor afstellen 2.24v

Berichtdoor Marten » di 24 mei 2016, 20:43

We kunnen beter eerst vragen wat er precies aan de hand is, misschien is er nog helemaal niet aan geschroefd, of is er aan geschroefd om iets op te lossen.
Vaak gaat er geschroefd worden terwijl er iets anders, vaak heel simpel, mis is.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: motor afstellen 2.24v

Berichtdoor Didi » wo 25 mei 2016, 13:41

De motor heeft volledig onderhoud gehad bij een lokale dealer die veel ervaring met oude Italiaanse wagens heeft (Alfa & Lancia dealer)
Olie, filters, nieuwe distributieriem, nieuwe bougies + bougie kabels vervangen (via KJB) en klepspeling bijgesteld.
- Vooral bij koud starten lijkt het meer een slecht afgestelde 4 cilinder ipv een 6.
- Lage toeren totaal niks vermogen
- soms lijkt ze maar op 5 cilinders te draaien
...
Avatar gebruiker
Didi
 
Berichten: 9
Geregistreerd: za 21 jun 2014, 13:31

Re: motor afstellen 2.24v

Berichtdoor Didi » wo 25 mei 2016, 13:43

2.24v zonder kat.
Avatar gebruiker
Didi
 
Berichten: 9
Geregistreerd: za 21 jun 2014, 13:31

Re: motor afstellen 2.24v

Berichtdoor lqpl » wo 25 mei 2016, 14:41

Helfferich heeft nog tijd over... lolololol
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: motor afstellen 2.24v

Berichtdoor Giulia » wo 25 mei 2016, 15:29

Tipje...De elektrodes van de bougies worden vaak op normale afstand afgesteld terwijl je ze bij deze motoren juist iets krapper moet zetten om een krachtige vonkje te genereren vooral bij last.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: motor afstellen 2.24v

Berichtdoor Michele » wo 25 mei 2016, 15:51

Draai de stelschroef op de computer in het interieur (achter de bekleding aan de bijrijderskant tegen de middenconsole) heel rustig een kwartslagje los met lopende motor en luister of ie beter gaat lopen. Zo ja, dan is t de injectie die te arm stond, zo nee, dan is t wat anders.

tis nummer 11 op dit plaatje. Je herkent 'm direct als de bekleding los gaat. Stelschroef zit bovenop aan de stoelkant.
Afbeelding
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: motor afstellen 2.24v

Berichtdoor Marten » wo 25 mei 2016, 21:20

Olie, filters, nieuwe distributieriem, nieuwe bougies + bougie kabels vervangen (via KJB) en klepspeling bijgesteld.
Weerstand kabels gemeten en klopt de ontstekingsvolgorde?
Je kan vrij snel zien of er cilinder idd niet meeloopt door 1 voor 1 de stekkertjes vd injectoren even los te trekken, daarna weer terug te doen.
Merk je geen tot weinig verschil, dan loopt deze cilinder niet mee.
Als de auto voor de service goed draaide zou ik het in eerste instantie in het ontstekingsgedeelte zoeken en mogelijk toch ook de motortiming.
Geen slangetjes los genomen de niet meer goed teruggeplaatst zijn?
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer


Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron