424V's 3200 en hoe dat ging

Post hier jouw trots

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor Boomerang » wo 20 jul 2016, 11:18

cassiopeia schreef:Dat is mooi!
Het is hier inmiddels een soort zwanenzang aan het worden. sady

Aan ons probleem gaat een moderator ook niets veranderen.
Het maakt niet uit op welk moment je even op de MC kijkt, er zijn altijd wel 20-30 bezoekers, maar niemand logt meer in om zélf eens wat te melden.

MC-facebook is onze laatste strohalm.
Ben er op deze manier ook wel klaar mee.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor 4.24V » wo 20 jul 2016, 14:51

Zomervakanties?
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur

Berichtdoor Boomerang » wo 20 jul 2016, 22:00

Kan.
Maar vandaag op verschillende momenten wél gewoon weer 20-30 volgers.
Boomerang
Donateur

Re: 424V's 3200

Berichtdoor 4.24V » do 29 sep 2016, 15:01

En we gaan weer beginnen...waar we waren blijven steken..

Fuel Pump problem.

Nadat ik dus de wagen had opgehaald leek het een goed idee om hem eens goed vol te tanken...en zo ging er circa 80 liter erin...eenmaal bij VBR gekomen liep het volk uit om het speelgoed te bewonderen.
Starten maar dachten we zo..en na veel gepruts startte het kreng..
's middags een Italiaan op bezoek en die wilde ook wel eens iets van dichtbij zien..hij startte niet..
Kofferbak open en een sterke benzinelucht kwam ons tegemoet...de kofferbak stond letterlijk vol met benzine.
Ziehier hoe dat er uit liep:

Afbeelding
Je ziet gewoon een straal de bak in lopen.

Heel snel alle bekleding eruit gerukt en de tank leeggezogen met een tuinslang..en oude pomp gedemonteerd:
Afbeelding
Schijnt dus vaker voor te komen.
Wat is nu het probleem?
De connector is warm geworden om een of andere reden en een waar de connectorpennen door het kunststofhuis gaan is het gaan smeulen...

Afbeelding
Afbeelding

Tamelijk demotiverend begin van een Maserati..nu zien hoe we dit gaan oplossen.
Laatst bijgewerkt door 4.24V op vr 30 sep 2016, 19:33, in totaal 1 keer bewerkt.
4.24V
Donateur

Re: 424V's 3200 fuel pump problem

Berichtdoor 4.24V » do 29 sep 2016, 15:20

De zaak gedemonteerd en in een ultrasoonbad gedonderd want er bleek wel wat meer mis na 15 jaar opgesloten in een donkere benzinekelder.

Afbeelding

deze rubberdemper zit hier:

Afbeelding

Afbeelding

Nu opzoek naar alternatieven...nieuwprijs voor plastic pomp € 1200,00 dit kan niet de bedoeling zijn..
Wat hebben we nodig:
Nieuwe grondplaat waar de connector op aansluit.
Nieuwe connector
Nieuwe Pakkingen
Nieuwe dempers
Nieuwe O-ringen
glastape om de draadboom weer netjes te maken

wordt vervolgd
4.24V
Donateur

Berichtdoor Danny » do 29 sep 2016, 19:25

Wederom leuk om te lezen Jeroen! Als ik het goed begrijp dan stamt dit brandstofpomp probleem uit juni van dit jaar, correct?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor 4.24V » do 29 sep 2016, 20:09

Danny schreef:Wederom leuk om te lezen Jeroen! Als ik het goed begrijp dan stamt dit brandstofpomp probleem uit juni van dit jaar, correct?

Hi Danny, nou ja eigenlijk daarvoor maar door tijdgebrek en gepruts met de Ghibli kwam het er niet van om te posten.
De Ghibli heeft me echt hoofdbrekens gekost en toen ik het zat was is het ding opgeladen en weggebracht, toen bleek dat ik 1 sensor verwijderd was (vergeten) van de oplossing.. maar daarover meer in het nog te beginnen topic "Ghibli"
4.24V
Donateur

Berichtdoor 4.24V » vr 30 sep 2016, 13:49

De grondplaat; een oude pomp gevonden via ebay, of een sloper van een Lancia

Afbeelding

Eigenlijk in prima conditie, echter de motor vertrouwde ik niet dus alles gedemonteerd en de oude motor getest op debiet en amperage.
Pin me er niet op vast want ik heb de data ergens maar het debiet moet 10 liter per minuut zijn bij ik meen 2Amp. Allebei deden ze dat: zowel links als rechts dus het vermoeden is niet dat de rechterpomp voor problemen heeft gezorgd.

Het betreft hier een eenvoudige Bosch pomp met nummer: 0.580.453.443 Ruim te krijgen voor prijzen van 65 euro tot 200! euro. Werd gebruikt van Hyundai tot Ferrari

Oppassen wel met de bruine geribbelde slang dit is de opvoerslang en hard behoorlijk uit. Lastig te verwijderen en weer te bevestigen dus: "if it ain't broke don't try to fix it"
Wat je rechts daarnaast ziet is geen filter maar een terugslagklepje om te voorkomen dat de pomp leegloopt na afzetten contact.

Daarboven op de grondplaat twee messing aansluitingen waar O-ringen in horen om af te dichten. De oude waren zo opgezwollen dat ik ze alleen met grof geweld uitgetrokken kreeg: en let wel de bochtstukjes zijn van plastic.
Hier moet iets nieuws voor komen en ik dacht zo geen Buna-N te gebruiken maar Viton O-ringen.

Kijk dit gebeurt er als je opgezwollen O-ringen probeert te monteren:

Afbeelding

Afbeelding

Zoals gezegd ik heb gekozen voor viton te verkrijgen bij Eriks Alkmaar;
Artikel nummer: 10023132
O-ring viton 51414 110

Inwendig d: 9.2 mm
snaardikte: 2.62mm

En waar bewaren we die het beste tegen kwijtraken..juist.. op de tank.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 4.24V op wo 12 okt 2016, 14:46, in totaal 1 keer bewerkt.
4.24V
Donateur

Re: 424V's 3200

Berichtdoor 4.24V » do 06 okt 2016, 22:07

De Connector

De connector bleek lastiger dan gedacht, de schade leek te komen door een hard voorwerp dat in de kofferbak gegooid was; de connector was nl aan de achterzijde beschadigd. De bekleding die de tank afschermt heeft geen bijzondere constructie dan zicht wegnemen van de tank en pompen.

Enfin op zoek naar connectors om de zaak weer netjes aan te sluiten. Tijdelijk simpele stekkertjes gemonteerd om toch te kunnen rijden...

Het origineel was/ is niet te vinden wat ik ook gedaan heb, zelfs niet terwijl de merknaam er op staat..

Hierbij de connector die je moet hebben:

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens de zaak klaargemaakt: prima kwaliteit overigens

Afbeelding

Het connector type heet: PRC2-0013-B - Connector 2 pin inclusive terminals and seals (de bruine dopjes zijn om de achterzijde waterdicht af te sluiten.
Nu nog even tijd vinden om een keer te gaan solderen en de zaak netjes weer in te wikkelen met katoentape.

gr
4.24V
Donateur

Berichtdoor 4.24V » wo 12 okt 2016, 14:52

De trillings dempers..

De dempers zorgen voor een stille loop van de brandstofpomp in de tank. Welnu die bleken kompleet verdroogd te zijn...en hoe vinden we die..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Via een lokale automaterialen zaak in Italie.. die bleken de roze rubbers te gebruiken voor de Lancia Delta Integrale.Je hoeft alleen inwendig een randje er uit te snijden en het ziet er nog blits uit ook.

AGEA RICAMBI SAS
VIA BARACCA 9
10093 COLLEGNO (TO)

part: GUARNIZIONE SUPPORTO POMPA BENZINA X DELTA (831) 4WD-INTEGRALE-EVOLUZIONE-FIAT
p/n: agx 39100

done..

Afbeelding
4.24V
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati