3200GT van La Moglie

Post hier jouw trots

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor Techno » vr 07 okt 2016, 10:56

Turbodruk heeft wel degelijk veel invloed. 1 cilinder met 2 bar merk je stationair niet zo door de lage compressie, maar bij veel boost wel degelijk omdat 1/6 van de uitlaatgassen niet bijdraagt aan de draaisnelheid van de turbo.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor lqpl » vr 07 okt 2016, 11:46

Verder in ander topic
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor lqpl » zo 30 okt 2016, 22:18

De 3200 had vorige week een luid tikkende klep. Dat ging weg bij warme motor. La Moglie ongerust. Vuil in hydrologische klepstoter? Bij garage Werkhoven Forté flush laten doen, olie vervangen en Forté top end treatment toegevoegd. Probleem opgelost.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor Otto C. » zo 30 okt 2016, 22:36

Sinds wanneer heeft een 3200 hydraulische klepstoters? Tssk5
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor lqpl » ma 31 okt 2016, 09:46

Hebben ze die uit je racer weggehaald?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor Boomerang » ma 31 okt 2016, 10:46

Inderdaad beetje vreemd.
Otto heeft gelijk.
Ik breek daarom m'n kop over de oorzaak van een felle tik in je motor.
De biturbo V8 heeft mechanische stoters en klepspelingsregeling via stelplaatjes.
Daar kan nooit zo maar iets gaan tikken, tenzij er iets defect aan het gaan is...
Daarom extra vreemd dat het na de genoemde activiteiten is verdwenen.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor lqpl » ma 31 okt 2016, 12:18

O jee. Nou gelukkig is het getik weg. Toch een vuiltje ergens?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor cassiopeia » di 01 nov 2016, 00:29

Boomy moet toch steeds een door zorgen gekweld leven hebben waarin z'n Maser de hoofdrol speelt...... crybaby
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor Boomerang » di 01 nov 2016, 08:32

Valt mee Cass, zorgen heb ik vnl over de wereld waarin we leven.
Maar wat jij je kennelijk niet kan voorstellen, is dat zo'n verhaal als dat van IqpI, je in technisch opzicht flink kan bezighouden.

De klepspeling in een biturbo bedraagt pakweg 0.4 mm.
Dan is alles relatief stil.
Om een felle tik te kunnen krijgen, moet de klepspeling plotseling naar 0.7 of meer gaan.
Maar dat kan helemaal niet, want een klepstelplaatje wordt niet plotseling dun.
En wordt na een motorflush en nieuwe olie niet plotseling weer dik. hamersmiley
Die tik moet dus haast wel ergens anders vandaan gekomen zijn.
Dáár breek ik dan even m'n kop over.
Gek hè. lachert
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor lqpl » di 01 nov 2016, 11:15

Dus bij hydrolische klepstoters was het verhaal plausibel geweest en bij vulplaatjes niet. Goed punt. Snap ik.

Getik van injectoren wordt ook wel eens verward met getik van kleppen. Getik verdween wél bij warme motor - kan het dan een injector zijn?
En toeval bestaat. Dus de flush kan los staan van het verdwijnen van het getik - het gebeurde toevallig gelijktijdig. Als het een injector was die plots stil werd is er de kans dat deze ook plots weer gaat tikken. Even afwachten. Is dit plausibel?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten