audio QPV

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

audio QPV

Berichtdoor craze » vr 07 aug 2015, 10:25

gister mee mogen rijden met Napoli in zijn erg fraaie QPV door lommerrijk betuwe: dank daarvoor nog!
maar wat me weer opviel; slechte & trage navi van blauwpunkt (bekend! cursing ) en ouderwetse cd wisselaar.... nu heeft de wagen die ik op 't oog heb dit ook en geen USB poort/stekker en geen telefoon in armsteun.
hijzelf had een stekker in de sigarettenaansluiting en werkte met een vrije FM frequentie maar ik wil mijn Iphone koppelen aan de auto: navigatie en muziek tegelijk en modern!
ook vertelde hij dat er een Italiaan was die apparaat had ontwikkelt welke ipv de cd wisselaar kwam te zitten en waaraan je je hedendaagse apparaten aan kon koppelen; bekend hier?
wat hebben jullie voor oplossingen om je telefoon en/of iPod aan de maser te hangen zodat je niet je cd's weer op hoef te zoeken! tongue
craze

Re: audio QPV

Berichtdoor Techno » vr 07 aug 2015, 11:58

Mogelijk gaat het om de LoudLink :

http://loudlink.eu/webshop/maserati-blu ... p-169.html

Ik heb zelf ervaring met de LL voor de Alfa 166. Werkt niet helemaal perfect (springt af en toe naar naastgelegen track, heeft vermoedelijk met kopieerbeveiliging te maken) Maar is hifi-technisch helemaal top mits je goeie luidsprekers hebt.
Techno
Donateur

Berichtdoor craze » vr 07 aug 2015, 13:07

dat moet hem zijn idd! lijkt mij mooio oplossing voor de QPV: die heeft toch aardige speakers? als ik het goed begrijp moet je de LL dus ipv de wisselaar installeren, dat lukt me wel, en wat daarna? werkt hij met een kabel naar je telefoon of alleen blue tooth? want if so dan kan ik mijn Ipod er niet op afspelen want die heeft kabel nodig/ geen blue tooth... benieuwd wat kan bij deze oplossing maar ziet er goed uit: muziek, telefoon en geen rare draden/dinges in je auto.
craze

Berichtdoor Techno » vr 07 aug 2015, 13:55

Wat ie in de QP kan moet je even op hun site nalezen. Maar het is een zgn. "emulator". Het apparaat doet zich dus voor als CD-wisselaar. Je installeert eerst een bestandje met software vanuit de LL in de QP. Vanaf dat moment kent de QP de LL. Op de LL van de 166 zit idd BT. Ik gebruik dat niet omdat het bereik vanuit de kofferbak wat gering is. Sommige gebruikers leggen hem ergens bij een dashboardvak, dat schijnt beter te gaan.
Techno
Donateur

Berichtdoor craze » vr 07 aug 2015, 14:54

thx! ik speur nog ff verder, voor verdere opties heb geen zin om hele dash open te moeten maken maar de Ipod via kabeltje aansluiten zou fijn zijn aangezien hier mijn hele muziekbieb opstaat...
craze

Berichtdoor DaFranksta » zo 09 aug 2015, 13:39

Maserati levert zelf ook een regrofit oplossing. Bij mij werkt deze lang niet altijd. Soort roulette: werkt ofwel helemaal niet, ofwel perfect. Geen peil op te trekken...
Anderen hebben hopelijk meer geluk hiermee...
qp5 autom
gs-mcv met boemies #131/180
Ex qp4evo
DaFranksta
Donateur

Berichtdoor toffevogel » wo 09 nov 2016, 00:05

Ik gebruik een LoudLink in mijn QP5 en dat werkt redelijk goed. Montage is simpel: de cd-wisselaar er uit en de LL er in. Daarmee is QP5 iPhone-vriendelijk geworden. Zowel muziek afspelen, de handsfree carkit en de telefoonnavigatie gaan via Bluetooth. Je hoeft dus geen kabels te trekken en het is een goedkope oplossing (€120,-).
toffevogel

Berichtdoor DaFranksta » wo 09 nov 2016, 10:45

Ik heb nu de Parrot MKi9200 geïnstalleerd.
https://www.parrot.com/nl/en/car-kits/parrot-mki9200#parrot-mki9200-details
Werkt stabiel en goed via de line-in aansluiting van de qp. Belangrijkste nadeel is de noodzaak tot een extra knop voor aansturing/volume, maar verder helemaal prima met integratie bellen/muziek via usb/iphone/bluetooth. Klein schermpje er bij is ook wel aardig, maar moet je ook maar netjes weten te plaatsen.
qp5 autom
gs-mcv met boemies #131/180
Ex qp4evo
DaFranksta
Donateur

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport