Fact Sheet Maserati QP IV

o.a. Shamal, Ghibli, Karif, QPIV

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor PeterM » do 28 jul 2016, 10:26

Zie nu pas de foto... heel mooi, dit ziet eruit als een top -exemplaar!
Dit is toch niet blu mezzanotte maar die lichtere tint? Die PJ ook had op zijn QP?

Goed plan om deze posts hier weg te halen en in een eigen topic te plaatsen. Misschien kan Xantijn een handje toesteken?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2486
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor Maser73 » do 28 jul 2016, 11:08

Blu Nettuno metallic
Maser73
Donateur
 
Berichten: 380
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor cassiopeia » do 10 nov 2016, 17:39

Origineel Nederlandse evo V8 uit 1999 in consignatie te koop in Middelburg.
Ik ken de auto niet en het bedrijf ook niet. Goede foto's!
Maar: alwéér de mededeling van een astronomisch bedrag aan rekeningen over de afgelopen jaren.
Dat is dan bedoeld als bewijs van goed onderhoud, maar het zou mij toch afschrikken van een koop. Want: wat staat je te wachten?
En ook weer de, uiteraard onjuiste, mededeling over een vermeende Ferrari afkomst van de motor. Dat is ook onuitroeibaar.

http://www.micexclusive.nl/maserati-qp-evo
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4358
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor Otto C. » do 10 nov 2016, 20:05

Eerder een De Tomaso dan Ferrari motor lachebekkie
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 1024
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor PeterM » do 10 nov 2016, 20:44

Wat stel je voor? Dat je beter kunt stilhouden wat zo'n EVO kost?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2486
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor lqpl » do 10 nov 2016, 21:16

Prachtige auto. Prijs lijkt me redelijk. Veel kms maar dat betekent niet dat per se dat het ding een versleten hok is. Voor een nieuwkomer een must om te laten controleren door een kenner, voor ons: even in rijden en naar het papierwerk kijken en je weet of het was is of niet. Maakt niet uit wat ze daar bazelen over Ferrari. Lijkt me.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5909
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor cassiopeia » vr 11 nov 2016, 18:09

PeterM schreef:Wat stel je voor? Dat je beter kunt stilhouden wat zo'n EVO kost?


Ja. Ik denk toch, dat het tamelijk exemplarisch is. Het zet mensen bij voorbaat op het verkeerde been. Natuurlijk, het komt wel voor, en ook wel vaker dan gemiddeld, maar het is (lang) niet altijd het geval, gelukkig. Ik heb mijn evo nu zeven jaar en 38.000 km en ik heb bij Franco echt heel weinig hoeven aftikken. Iets meer dan 6 mille inclusief banden en olie. Het probleem is dat mensen vaak (voor weinig) een auto kopen met een onbekend of dubieus verleden. Dan gaat het fout.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4358
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor cassiopeia » vr 16 dec 2016, 18:47

The Gandini designed Quattroporte IV was introduced in April 1994 and the successor of the till 1990 produced Quattroporte III. The Quattroporte IV used the biturbo engine technique and with the Ghibli 2 it was the start of rebuilding the quality of the brand and its product after the Detomaso era.

The Quattroporte Evoluzione (Evo) model came after Ferrari took full ownership of Maserati in 1997 and benefitted from many improvements. It is said that the Evo has over 400 improvements versus the pre-Ferrari produced Quattroporte’s. We keep this number in the middle but for sure improvements have been made in quality control and technical specs, to make the Evo version the most sought Quarttroporte IV for those in the market for this particular elegant model.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4358
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor cassiopeia » do 19 jul 2018, 14:36

Het feit dat ik inmiddels (grotendeels) ben gepensioneerd, heeft als voordeel dat ik meer tijd heb om noodzakelijk (extra) onderhoud te laten uitvoeren. Het betrof onderhoud waarvoor onderdelen nodig waren die Maserati niet meer nieuw levert en dan kom je al snel buiten het officiële dealercircuit terecht. Wat is er zoal gebeurd?

- lekkage stuurhuis
Gereviseerd stuurhuis gemonteerd dat is betrokken van Van der Heiden AT in Oud-Gastel (bij Roosendaal) dat levert op ruilbasis. Maserati stuurhuis was op voorraad! Ze reviseren overigens ook automatische transmissies.
Montage/demontage laten verzorgen door Van der Zee in Dordrecht.

- lekkage radiateur
De radiateur begon licht te lekken door corrosie aan de onderzijde. Nieuw niet meer leverbaar. Door tussenkomst van Wouter van de technische commissie van de MCH prima opgelost. Nieuwe repro-radiateur geleverd door Noort Klima in Rotterdam, specialist in radiateurs en airco's. Zij hebben vorig jaar ook al gecorrodeerde airco leidingen nagemaakt voor mijn Lancia die ook al niet meer leverbaar waren.

- lekkage uitlaatsysteem
Einddempers worden nog maar aan één kant geleverd door Maserati. Na wat zoeken een bedrijf gevonden (EPS in Kiel-Windeweer bij Hoogezand) die in RVS ongeveer alles wat denkbaar is, maakt. Zeer klantvriendelijk: na afspraak wordt er een "proefopstelling" gemaakt waabij hoorbaar wordt gemaakt wat er op het gebied van geluidsbeleving mogelijk is. Ik heb zodoende gekozen voor een systeem zonder middendempers ( tot de kat was alles nog prima). Dat geeft stationair en bij optrekken net een ietsje voller geluid zonder ordinair te worden.

Over het resultaat ben ik bijzonder tevreden. Voor zeer redelijke prijzen is door de genoemde bedrijven prima werk geleverd.
Bovendien kom je zo nog eens ergens. Ben dezer dagen in Delfzijl geweest en zelfs aan de Eemshaven!
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4358
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Fact Sheet Maserati QP IV

Berichtdoor PeterM » za 21 jul 2018, 17:47

Nieuw onderdelen voor de bi-turbo's raken op - of worden tegen woekerprijzen aangeboden.
Het is absoluut nuttig om elkaar op de hoogte te houden van alternatieve oplossingen - in de vorm van OEM nummers van vervangende delen of bedrijven die kunnen reviseren of alternatieven produceren.
Dank dus, Cassio!

Voor radiateuren kun je ook terecht bij Autotemp Claasen in Amsterdam West - verzeild geraakt via een tip van Wietse. Ik heb er daar één laten maken met 50% meer koelcapaciteit - passend in hetzelfde frame. Nóg iets minder ruimte aan de voorzijde van het blok ... unsure

Voor de APK van mijn auto gaat de lokale garage remleidingen vervangen door standaard koper materiaal. Voor de gebroken veer rechtsvoor heb ik flink gezocht - je vindt nog wel complete veerpoten (dus met demper) maar die heb ik niet nodig. Het zijn Eibach veren - maar het type nummer heb ik nog niet ontdekt.
Gelukkig had Koen er nog één voor een zeer redelijk bedrag - die gaat er maandag onder. Met dank! Maar ook bij hem wordt het aanbod schaarser.

Als je "nieuw" zou willen: Louwman verwees naar "De Merwede" in De Meern - zij kunnen aan de hand van een voorbeeld (!!) veren namaken in elk gewenst model of dikte. Qua kosten moet je rekenen op ca. €400 de twee - ze worden doorgaans per twee vervangen. Kan omlaag als je een serie zou laten maken. Enfin, het enthousiasme voor dat soort initiatieven kennen we van het voorruit-voorbeeld...
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2486
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Vorige

Keer terug naar Bi Turbo

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten