3200GT van La Moglie

Post hier jouw trots

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor PeterM » di 01 nov 2016, 11:44

De injectoren in een bi-turbo V8 kun je soms horen tikken .. dat kan ik bevestigen.
Maar of dat getik weggaat als je flusht? rolleyes
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor Otto C. » di 01 nov 2016, 12:47

Kool afzetting of oxidatie op de klepstelen. En dat komt dan op den duur tussen de steel en de geleider. Bij een koude motor is de passing wat strakker en houd de geleider de klepsteel even vast. Of een prop die uit de krukas boring kwam?
Meer horror theorieën heb ik even niet meer blush1
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor lqpl » di 01 nov 2016, 14:56

Haha. Enfin, het tikken is weg.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor lqpl » di 01 nov 2016, 14:57

Vraag aan Boomerang: hoe kom ik aan een contactloze betrouwbare gaspedaalpotmeter?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor Boomerang » di 01 nov 2016, 20:30

Lastig, in de UK denk ik.
De sensoren kan ik niet meer krijgen, nadat ik eerlijk had aangegeven wat ik er mee deed.
Men wil voor deze toepassing geen verantwoordelijkheid nemen.
Dat geeft aan de andere kant ook wel weer te denken.

Heb je problemen?
Je kan eerst eens de bekende koppeling aan brengen tussen de witte en de gele draad.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor lqpl » di 01 nov 2016, 21:14

Zodat je de evt verschillen wegneemt?

Even de symptomen op een rijtje:
- het gaspedaal lijkt soms een eigen leven te leiden, met net iets meer of net iets minder gas dan je input was.
- ditto, maar dan gaan de toeren omhoog naar 2500 of meer zonder dat je het gaspedaal aanraakt. Dit komt niet zo vaak voor maar is een griezelige ervaring.

Na de reset van het gaspedaal bij Louwman schakelt de automaat veel rustiger, dat weer wel.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor lqpl » zo 01 jan 2017, 17:58

Gasklephuis is vervangen en de spanning op de gele en witte draad van de gaspedaalpotmeter is 396 resp 417 mV. Dat werkt allemaal prima.

Daarna alsnog CEL en vervolgens ERROR en airbaglampje, ramen niet meer open, geen richtingaanwijzers, geen mistlampen, etc. La Moglie not amused en op het randje van afhaken richting een Giulia of dergelijke.

Louwman heeft er een paar uur op mogen studeren en ze vonden uiteindelijk 2 zekeringen waarvan de pootjes geoxideerd waren en nog maar 8V hadden. Geen vocht te bekennen en verder was het zekeringhuis prima. Zekeringen werden vervangen en toen ging de kerstboom meteen uit. Bizzarre storing maar wel lekker ( lachebekkie ) dat het niet een dieperliggend probleem was met de bridge can of dergelijke.

De CEL is gebleven en dat ligt aan een pingelsensor. Huh5 Die waren kortgeleden door Werkhoven vervangen icm startmotor en alle slangetjes onder het inlaatplenum. Jammers dus. Volgens Louwman ligt er koelvloeistof in de V maar ik zie zwart spul, dus olie lijkt me. Plenum moet gelicht worden, koelsysteem op druk, om te kijken of daar een probleem zit - worstkees is koppakking. Zit onder dat plenum een slang van de carterventilatie? Ik dacht dat de breather pipes alleen aan de buitenkant liepen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor Boomerang » zo 01 jan 2017, 18:14

Van olie zouden de sensoren niet stuk mogen gaan.....
Het hoort daar kurkdroog te zijn, dus als daar drab ligt,is er wellicht een foutje gemaakt ergens.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor lqpl » zo 01 jan 2017, 20:22

Ben dr ook bang voor. Gaat allemaal goed komen.

Het blijft een fijne auto. Elke keer als ik even overstap van de 424 op de 3200 voel ik hoe modern en geciviliseerd de 3200 is vergeleken met de oudere biturbo's. Uitstekende wegligging als je er niet al teveel mee smijt. Weer terug in de 424 is het enorme lol vanwege dat rauwe van de aandrijflijn, de roffel van de motor boven de 4000 tpm en het tekortschieten van het onderstel dat best is op te vangen met wat extra handelingen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 3200GT van La Moglie

Berichtdoor lqpl » ma 10 jul 2017, 15:48

De 3200 heeft een zeer grote beurt gehad.

Koppakkingen vervangen - het gezweet van koelwater onder het inlaatplenum heeft voor de 2de keer een knock sensor gesloopt.

Klepgeleiders waren nog goed. Wel uitlaatklepzittingen gefreesd en 32 kleppen ingeslepen.

Gescheurde uitlaatspruitstukken vervangen. Gelukkig via eBay een paar goede gevonden voor relatief weinig geld (400).

Distributie ook meteen maar laten doen.

Automaat gespoeld. Schakelen gaat nu een stuk soepeler.

Aandrijfas laten balanceren door Technotrans in Veendam. Alle eerdergenoemde vibrazioni zijn verdwenen!

Dus het is weer in orde 2thumbs

Wel nog een turboslang vervangen want het suist nogal aan de linkerkant bij hard optrekken.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron