Stoel/stuurverstelling QP5 defect

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Stoel/stuurverstelling QP5 defect

Berichtdoor toffevogel » wo 09 nov 2016, 00:31

Na wat klachten over het gebrek aan nieuwe berichten op het forum, grijp ik mijn kans.
Sinds kort werkt de verstelling en stoelverwarming van de bestuurdersstoel en de stuurverstelling van mijn QP5 niet meer. De lendesteunverstelling werkt echter nog wel. Ook de verstelling van de bestuurdersstoel werkt nog steeds.
Ik ben geen losse kabelconnecties tegengekomen en ook de zekering van de stoel is nog in orde. De stoelresetprocedure (zie ergens op dit forum) heeft niet geholpen. Aangezien de stoel- en stuurverstelling worden aangestuurd vanaf de bus (stoel en stuur verschuiven tijdens uitstappen en de stoelverwarming geeft een melding op het display), vermoed ik dat het probleem ligt in de communicatieunit tussen bus en controller van de stoel. Is dit probleem te achterhalen via een diagnoseapparaat op de ODB2 poort? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?
toffevogel

Re: Stoel/stuurverstelling QP5 defect

Berichtdoor toffevogel » wo 05 apr 2017, 21:51

Het probleem heeft zichzelf opgelost; een lege accu zorgde voor een reset en sindsdien werkt de stoel/stuurverstelling weer. Italianaanse auto's en hun elektronica - never a dull moment.
toffevogel

Re: Stoel/stuurverstelling QP5 defect

Berichtdoor Michele » do 06 apr 2017, 17:12

het zelfhelend vemogen van een Maserati is legendarisch. hHelaas gaat er ook nog wel eens wat stuk....
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport