De 424 is nog steeds in gebruik. De switch naar de 968 voor de lente en de zomer is er nog niet van gekomen - die moet nog door de APK en de remschoenen moeten nog worden vervangen).
Ik heb de waste gates gangbaar gemaakt. Dat was nodig omdat elke keer bij volgas de ECU ingreep ivm te hoge turbodruk. Het lag niet aan de selenoideklep.
Hier zie je hoe ik met een tool de wastgate rechts heb losgewrikt. Links kon ik er met een lange schroevendraaier een directe tik op geven. Ze zaten beide muurvast. De ECU is nu tevreden. Advies: geef tijdens een rit een paar keer volgas om te voorkomen dat waste gates gaan vastzitten.
Tijdens de aanstaande schorsing moet er nog heel wat gebeuren.
Engine-out job:
Lek uitlaatspruitstuk rechts - vervangen
Stuurpomp gaar en v-snaar giert: vervangen
Olielekkage voorkant verhelpen
Distributieriem vervangen
Startmotor vervangen
Stuurhuis mogelijk ook aangetast ivm slijpsel? - vervangen
Carrosseriewerk afmaken
Handrem afstellen (doet nu helegaar niets)
Winterbanden op rechte velgen zetten
Auto spoort als een hond: uitlijnen (en dan toespoor achter op nul om onderstuur te verminderen)
Wiellager linksachter aan gort: vervangen
Carterbescherming monteren
Enfin, heel blij met deze auto.