FF voorstellen

Post hier jouw trots

Re: FF voorstellen

Berichtdoor Danny » wo 08 nov 2017, 08:33

Filmpje op FB ook bekeken, klinkt mooi zeg. Heb jij een uitlaat met kleppen, of hebben ze dat allemaal?

Verder zie ik de Granturismo 4.7 soms met pook. Is dat een ZF automaat? En betekent dat, dat elke GTS zonder pook een Cambiocorsa bak heeft?

Ik merk dat dit de 1e generatie Maserati is waar ik eigenlijk niet zoveel van weet. Ik vind hem ook erg gaaf en net als bij Boomy kriebelt het bij mij ook... Van die camvariator kwestie had ik nog nooit gehoord. Hebben alle 4.7’s daar last van?

Graag wat meer info mannen!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Boomerang » wo 08 nov 2017, 12:04

Die camvariatorkwestie is echt wel een dingetje.
Vanaf een bepaald motornummer en pakweg bj 2011, zou het door de fabriek opgelost moeten zijn.
Bij eerdere auto's is controle op een wel/niet verrichte modificatie sterk aan te raden begreep ik.

Granturismo=is absurd veel waar voor je geld.
Geen enkele auto geeft je zó veel tegenwaarde, voor pakweg >50k.
En het ontwerp is tijdloos mooi, het interieur idem.

De vraag is alleen, hoe het voor dit soort auto's uit zal gaan pakken mbt toekomstige milieubelastingen.
Eerlijk gezegd hou ik daarvoor mijn hart wel een beetje vast.
Met 330 gram uitstoot en bijna 1900 kilo, hoort ook de "gewone" 4.2 al tot de serieuze kandidaten voor toekomstige "strafbelastingen".
Nu zelf importeren lijkt daardoor ook al minder lonend, want vanaf 2008 speelt die uitstoot ook al een behoorlijke rol in de BPM berekening.

Die Zf 6 traps automaat is fijn en zou ik persoonlijk verkiezen boven de gerobotiseerde varianten.
Je zit dan weer met dat ruige karakter, die slijtagegevoelige koppeling en de minder verfijnde aandrijflijn.
Die heel ruige versies, vind ik sowieso wat geforceerd overkomen met al die randen, kerven, luchthappers enz.
Alleen al vanwege afmetingen en gewicht, is de GT eerder een echte Grand Tourer dan een circuitracer.

Juist het oorspronkelijke ontwerp klopt helemaal: gracieus, harmonisch en tijdloos.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Danny » wo 08 nov 2017, 13:20

Heb een beetje op het UK forum zitten grasduinen. Vanaf motornummer 148697 schijnt het probleem opgelost te zijn. Bij aankoop van een auto met een eerder nr wordt inderdaad sterk aangeraden om even te laten checken of de modificatie is uitgevoerd.

http://www.sportsmaserati.com/showthread.php/19545-Cold-Start-Noise?p=469557&viewfull=1#post469557
Danny
Donateur

Berichtdoor Boomerang » wo 08 nov 2017, 13:45

Yep.

Best heftig:

http://www.goldenchariots.com/downloads ... 080316.m4a

Dit geluid is ook heel anders dan het 2 a 3 seconden rateltje wat je soms hoort bij de dry sump motoren.
Dat rateltje zou je gemakkelijk kunnen verwarren met een hydraulische klepstoter die zich aan het vullen is.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Danny » wo 08 nov 2017, 13:58

Goed dat je even waarschuwde voor de forse BPM bij invoer, dat zat wel in het achterhoofd maar had ik nog nooit berekend. Zojuist even gedaan..... Sad5

Tussen de 25 en 30k aan BPM aftikken op een 4.7S uit 2013. Voorlopig dus maar even niet kijken naar buitenlandse Granturismi...
Danny
Donateur

Berichtdoor Boomerang » wo 08 nov 2017, 18:29

Los daarvan, een bv mooi uitgevoerde 2007/8 auto met lage km stand is qua prijs wel zo ongeveer uitgebodemd vermoed ik. Auto's van >2010 blijven eerst nog wel (flink) afschrijven en importeren wordt onaantrekkelijker naarmate de auto's jonger zijn en dus dieper in de CO2 strafbelasting duiken.

Sowieso vraag ik me af hoe de deskundigen de waardeontwikkeling van deze auto's inschatten.
Jac?
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Senna1975 » wo 08 nov 2017, 23:05

Danny schreef:Filmpje op FB ook bekeken, klinkt mooi zeg. Heb jij een uitlaat met kleppen, of hebben ze dat allemaal?

Verder zie ik de Granturismo 4.7 soms met pook. Is dat een ZF automaat? En betekent dat, dat elke GTS zonder pook een Cambiocorsa bak heeft?

Ik merk dat dit de 1e generatie Maserati is waar ik eigenlijk niet zoveel van weet. Ik vind hem ook erg gaaf en net als bij Boomy kriebelt het bij mij ook... Van die camvariator kwestie had ik nog nooit gehoord. Hebben alle 4.7’s daar last van?

Graag wat meer info mannen!

Hey Danny, volgens mij is elke gt uitgevoerd met een zf bak. Alleen zijn daar wel verschillen in. Met pook heeft een zgn overdrive. Zonder pook is inderdaad de cambiocorsa bak. Deze komt uit de F430 maar is een verbeterde versie waardoor de bak iets sneller schakelt. De 4.2 versie heeft geen beweegbare kleppen in de uitlaat maar is wel in te bouwen. De 4,7 heeft dat wel en word geactiveerd als de knop sport word ingeschakeld.

Over het algemeen is het wel zo dat je een bepaalde tendens kan waarnemen met de maserati’s qua restwaarde. Ik heb het dan wel over de exemplaren met normale km standen en goed onderhoud. Zover ik heb begrepen zullen de prijzen van een goede 4.2 rond de 45k blijven hangen als bodem prijs. De 4,7 zal rond de 50k uiteindelijk blijven hangen. Na een langere periode zullen de prijzen echter weer wat kunnen stijgen ivm schaarste op de markt voor de juiste exemplaren.
Cordiali Saluti
Senna1975

Berichtdoor Senna1975 » wo 08 nov 2017, 23:08

Ik heb overigens zelf ook eerst gezocht naar een Duits exemplaar om deze in te voeren. Jaren lang met honda’s gedaan zoals de S2000 en dergelijke. Toch voor gekozen om het niet te doen omdat het prijs verschil te minimaal is en het risico te groot is. Echter, als er een bruto prijs en export prijs word genoemd in de advertentie dan kan het wellicht interessant worden. Ik heb echter gekozen om meer te betalen maar dan ook garantie te hebben wat ik bij dit soort type auto’s geen onverstandige keuze vind.
Cordiali Saluti
Senna1975

Berichtdoor Maser73 » do 09 nov 2017, 14:19

Senna1975 schreef:Over het algemeen is het wel zo dat je een bepaalde tendens kan waarnemen met de maserati’s qua restwaarde. Ik heb het dan wel over de exemplaren met normale km standen en goed onderhoud. Zover ik heb begrepen zullen de prijzen van een goede 4.2 rond de 45k blijven hangen als bodem prijs. De 4,7 zal rond de 50k uiteindelijk blijven hangen. Na een langere periode zullen de prijzen echter weer wat kunnen stijgen ivm schaarste op de markt voor de juiste exemplaren.

Hmmm, welke tendens bedoel je na de 3200 GT periode? Restwaardes Maserati zijn gezien verleden niet best en voortschrijdend met de relatief hoge productieaantallen van dit model en het steeds duurder worden om te rijden ivm allerlei milieu belastingen zie ik ze wel verder zakken dan de 40K hoor. Vind ze nu ook al redelijk snel afschrijven tov nieuwwaarde.

Maar goed, tijd zal het leren.......
Maser73
Donateur

Berichtdoor Boomerang » vr 10 nov 2017, 00:14

6 traps ZF automaat zit dus alleen op de 4.2 als ik het goed begrepen heb.
Is voor mij een voorwaarde, want nu definitief keuze voor comfort.
Weet iemand vanaf welk bouwjaar de 4.7 deze bak kreeg?
En vanaf welk bouwjaar die gekke voorbumper met die grote gaten kwam?
Boomerang
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati